برپایی نمایشگاه های کتاب ویژه مدارس در همه استان ها

رده: خبر
زمان:
برپایی نمایشگاه های کتاب ویژه مدارس در همه استان ها

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش درباره‌ی برگزاری نمایشگاه های کتاب ویژه مدارس اعلام کرد: برای مجهز کردن کانون‌ها و فضاهای پرورشی، برنامه‌هایی را در نظر داریم. یکی از این برنامه‌ها این است که کتاب های برگزیده در نمایشگاه کتاب را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم. وی افزود: در سال جاری، با همکاری موسسه‌ی منادی تربیت و با در نظر گرفتن تخفیف‌های خوب، کتاب های برگزیده در اختیار کانون‌های فرهنگی تربیتی قرار می‌گیرد، تا دانش‌آموزان بتوانند در ساعات رسمی حضورشان در کانون‌ها و در ساعات فوق برنامه، از بهترین کتاب ها استفاده نمایند. رمضانی هم‌چنین اعلام کرد: یکی از سیاست‌ها و راهبردهای اصلی این وزارت‌خانه در سند چشم انداز 1404، وجود نمایشگاه‌های کتاب ویژه مدارس است که لازم دیدیم در همه‌ی استان‌ها، یک نمایشگاه کتاب در هر مدرسه وجود داشته باشد.

دانش‌آموزانی که نویسندگی می‌کنند

رمضانی با تاکید بر، برپایی نمایشگاه های کتاب ویژه مدارس گفت: ما تلاشمان بر این است که از دانش‌آموزان و فرهنگیانی که نویسندگی می‌کنند، کمک بگیریم تا تولیدات خود را داشته باشند. خوش‌بختانه در جشنواره‌ی فرهنگی هنری امسال، 32 عنوان کتاب که نتیجه‌ی تلاش و زحمت‌های دانش‌آموزان بود، به چاپ رسید و در اختیار مدارس قرار گرفت تا دانش آموزان هم سن و سال خودشان، بتوانند از آین کتاب‌ها استفاده کنند. هم‌چنین کتاب هایی که در جشنواره‌ی دانایی و توانایی، برگزیده و انتخاب شدند، در قالب نمایشگاه‌های مدرسه، در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت. در این راستا، از وزارت ارشاد و نهادهای فرهنگی در حوزه کتاب و مطالعه؛ انتظار همکاری و کمک داریم.

مجهز کردن کتاب‌خانه‌های مدارس و کلاس‌های درس

علی رمضانی با اشاره به اولویت‌های این سازمان گفت: یکی از اولویت‌های کاری این سازمان، توسعه و تجهیز کلاس‌های درس و کتاب‌خانه‌های مدارس است و در این زمینه، معاونت پرورشی با همکاری وزارت ارشاد و با تلاش‌های موسسه‌ی منادی تربیت، فعالیت‌هایی انجام داده است.

برپایی نمایشگاه کتاب در بهمن 97

مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال، موسسه‌ی منادی تربیت در فراخوان اولیه در زمینه‌ی تجهیز کتاب‌خانه‌ها، با حدود 400 ناشر شرکت کرد و با توجه به قیمت‌های بالای کتاب ها، باز هم میزان مشارکت استان‌ها در این زمینه، بسیار خوب بود. وی هم‌چنین با تاکید بر برپایی نمایشگاه های ویژه مدارس بیان کرد: داشتن نمایشگاه کتاب در همه‌ی مدارس، یکی از سیاست‌ها و راهبردهای اصلی آموزش و پرورش است که در سند چشم انداز 1404 وجود دارد. رمضانی با اشاره بر برگزاری نمایشگاه کتاب در بهمن، اعلام کرد: یکی دیگر از سیاست‌های ما، این است که در بهمن امسال، در استان‌ها؛ یک نمایشگاه کتاب برپا کنیم. با توجه به علاقه‌مندی دانش‌آموزان به حضور در نمایشگاه کتاب و هم‌چنین بالا بودن قیمت‌ها، کارگروهی در اداره‌ی کل فرهنگی هنری تشکیل شده است؛ تا کتاب های مورد نیاز دانش‌آموزان بررسی شود.

ورود خیران به بحث کتاب

علی رمضانی با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: سال گذشته، با وجود این که بخشی از بودجه‌ی اداره‌ی کل فرهنگی هنری را برای کتاب و مطالعه‌ی مناطق محروم در نظر گرفتیم اما کافی نبود. لازم است در مناطق محروم، عشایری و مناطقی که کمتر توسعه یافته؛ خیران به بحث کتاب و مطالعه وارد شوند تا بتوانیم کتاب ها را به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم؛ چرا که با وجود یک فضای فیزیکی خوب و نداشتن مطالعه، به اهداف عالی سند تحول بنیادین نخواهیم رسید.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: