برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در دی ماه
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش علی فرهادی با بیان اینکه پیشبینی میشود سال آینده به بیش از 20 هزار نفر ماده 28 نیاز داشته باشیم افزود: در همه مقاطع اعم از دبیری، آموزگاری و هنرآموزی برای هنرستانها به ویژه رشتههای کیفیت بخشی، نیاز نیروی انسانی وجود دارد. وی با بیان اینکه به مشاور و مربی امور تربیتی نیز نیاز داریم افزود: باید با توجه به تعداد بازنشستگان، معلم مورد نیاز واقعی را تامین کنیم. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معمولا تاریخ آزمونها در دی و بهمنماه است ادامه داد: آزمون هرچه زودتر برگزار شود فرصت بهتری برای طی فرایند بعد از آزمون وجود دارد اما پیشبینی می شود در دی ماه برگزار شود.
آموزش یک رشته ورزشی در هر پایه تحصیلی» و «المپیادهای ورزشی درونمدرسهای» دو برنامه آموزشوپرورش
صادق ستاریفرد، معاون وزیر آموزش و پرورش، از برنامههای «آموزش یک رشته ورزشی» و «مسابقات درونمدرسهای» برای افزایش فعالیت ورزشی دانشآموزان خبر داد. معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز ما مصداقا دو برنامه جدی را در دستورکار داریم؛ یک برنامه، برنامه رسمی حوزه تربیتبدنی تحت عنوان «آموزش یک رشته ورزشی در هر پایه تحصیلی» است. وی با بیان اینکه برنامه دوم ما «رویدادها، مسابقات و المپیادهای ورزشی درونمدرسهای» است، گفت: اگر نظام ورزش کشور را به یک درخت تنومند تشبیه کنیم، ریشه این درخت تنومند در دل همین مسابقات و المپیادهای ورزشی درونمدرسهای نهفته است، که وقتی این از سطح مدرسه به منطقه و استان و کشور میآید، این درخت تنومند و باعث میشود این مسیر را در سطح مسابقات بینالمللی و انتخابیهای تیم ملی و معرفی به سطح قهرمانی دنبال کنیم.
نهضت سواد آموزی نیازمند رویکرد ها و مأموریت های جدید است
علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در آیین تکریم علیرضا عبدی و معارفه عبدالرضا فولادوند به عنوان رییس سازمان نهضت سواد آموزی که با حضور حجت الاسلام والمسلیمین محسن قرائتی در محل این سازمان برگزار شد ضمن تقدیر از تلاش های مدیران این سازمان گفت: پذیرش مسئولیت محل آزمایش انسان هاست؛ باید تلاش کنیم به بهترین نحو ممکن از پس مأموریت ها و مسئولیت های واگذار شده برآییم. بیان کرد: باید به نهضت سواد آموزی که یکی از بزرگ ترین افتخارات نظام است، با دید دیگری نگاه کرد و حضور ارزشمند حجت الاسلام قرائتی در این مراسم، نشان از اهمیت بالای این سازمان دارد. وی ادامه داد: نهضت سواد آموزی نیازمند رویکردها و مأموریت های جدید در تدوین اساسنامه است و باید با تمرکز بر حفظ و تثبیت نهضت تدوین شود.
عدالت آموزشی نیازمند گفتمانسازی و ادبیات مشترک در همه سطوح سیاستگذاری تا اجرایی است
رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به معیارهای عدالت آموزشی، گفت: خوشبختانه تحولی مطلوب در ادراک از معنای عدالت اتفاق افتاده است. وی افزود: عدالت زمانی محقق میشود که هر دانشآموز و هر کودک بدون تبعیض در جنسیت، قومیت، زبان، فرهنگ و محل زندگی، بتواند در محیط آموزشی با کیفیت مطلوب حضور داشته باشد که البته تحقق این امر به حمایت دولت نیازمند است. وی اذعان کرد: تنها زمانی عدالت آموزشی به معنای واقعی محقق میشود که هر دانشآموز سهم برابری از زمان معلم برای یادگیری داشته باشد. علاوه بر این موارد، برخورداری از زیرساختهایی مانند فضای ورزشی، فضای فعالیتهای اجتماعی، کتابخانهها و امثال آن نیز از دروندادهای اثرگذار در عدالت آموزشی است.