برگزاری آزمون استخدامی و جذب 28 هزار دبیر

رده: خبر
زمان:

برگزاری آزمون استخدامی برای جذب 28 هزار دبیر در سال جاری

برگزاری آزمون استخدامی برای جذب 28 هزار دبیر در سال جاری

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از صدور مجوز استخدام 28 هزار دبیر دبیرستان‌ها، هنرستان‌ها و مربیان پرورشی و برگزاری یک آزمون استخدامی دیگر در سال جاری خبر داد و گفت: فرصت خوبی برای علاقه‌مندان تعلیم و تربیت فراهم شده است که وارد این فرایند شوند. رضامراد صحرایی با اشاره به اینکه اخیرا یک آزمون استخدامی در اردیبهشت ماه برای جذب آموزگار برگزار کردیم اظهار کرد: قرار است 28 هزار و 200 آموزگار جدید پس از پذیرش در آزمون استخدامی وارد سیستم آموزش و پرورش شوند. وی افزود: بیش از 530 هزار نفر در این آزمون شرکت کرده بودند. آزمون، نوع سوالات و محتوا تفاوت‌هایی با آزمون‌های گذشته داشت و متحول شده بود و در ادامه هم ارزیابی‌ها متفاوت خواهند بود. وی با بیان اینکه در ادامه مسیر یک آزمون دیگر هم برای استخدام دبیران برگزار خواهیم کرد گفت: میزان مجوزهای دریافتی قابل توجه است و فرصت خوبی برای علاقه‌مندان تعلیم و تربیت است که وارد این فرایند شوند. صحرایی اضافه کرد: حدود 28 هزار مجوز استخدامی جذب دبیر دریافت کرده‌ایم و آزمون امسال برگزار می‌شود.

اعلام تاریخ ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس

اعلام تاریخ ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس

دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس برای سال تحصیلی 1402-1403 ابلاغ شد. ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان ورودی دوره‌های تحصیلی در مدارس دولتی و غیردولتی به صورت حضوری و الکترونیکی و از طریق سامانه سیدا با مسئولیت مدیر مدرسه انجام می‌شود. ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از 9 اردیبهشت آغاز شده است، همچنین ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان پایه اول دبستان پس از اتمام سنجش سلامت خواهد بود. ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم از اول تیر و پایه دهم بعد از انتخاب رشته تحصیلی خواهد بود. فرایند ثبت‌نام تا تاریخ 31 مرداد باید به پایان برسد البته در موارد استثنا این مهلت تا پایان شهریورماه قابل تمدید خواهد بود. مقررات ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی 1402-1403 از سوی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ارسال می‌شود. به استناد ماده 45 آیین‌نامه اجرایی مدارس، مدیر مدرسه می‌تواند در موارد استثنا از دانش‌آموزی که فاقد مدارک هویتی و تحصیلی است با اخذ تعهد کتبی از ولی وی مبنی بر ارائه مدارک مربوطه به صورت مشروط حداکثر برای یک ماه ثبت‌نام کند.

برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم در سال 1403

برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم در سال 1403

رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشوری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و درود فرستادن به روح پرفتوح شهید مطهری (ره) با اشاره به اینکه صلاحیت حرفه‌ای معلمان ارتقا یافته است، گفت: این صلاحیت‌ها به نحوی افزایش داده شده که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در صورتی که 12 مهارت را یاد بگیرند، فارغ‌التحصیل خواهند شد. نمره قبولی در این دانشگاه 14 و 15 است و هر دانشجو در انتهای دوره تحصیلی خود در آزمون جامعی شرکت می‌کند که قبولی در آن منجر به دریافت گواهینامه پیش از ورود به مدرسه می‌شود. همچنین تمامی دانشجویان پیش از استخدام قطعی باید رتبه خود را دریافت کنند. سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: افرادی که در آزمون استخدامی شرکت می‌کنند، باید دارای ویژگی‌های خاص باشند، لذا آزمون استخدامی در ارزیابی 4 مرحله خواهد داشت و تمام تلاش ما این است که علاوه بر توانایی علمی، داوطلبان علاقه به معلمی نیز داشته باشد و صلاحیت خود را در این حوزه احراز کنند، با چنین انتخابی، معلمی وارد نظام تعلیم و تربیت می‌شود که پاسخ‌گوی نیازهای آموزش و پرورش خواهد بود.

بررسی مجدد رتبه های معلمان به‌ویژه رتبه های 4 و 5

بررسی مجدد رتبه های معلمان به‌ویژه رتبه های 4 و 5

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعتراضات به رتبه‌بندی با جدیت بررسی می‌شود، گفت: رتبه‌های اعطا شده به‌ویژه رتبه‌های 4 و 5 بررسی می‌شود. رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره مشکلات رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: تاثیر مدرک تحصیلی و سابقه در رتبه‌بندی معلمان کمتر از 10 درصد است. وی افزود: بیش از 40 هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی معلمان اختصاص یافته است و هم‌اکنون با نگاه حمایت از معلمان در حال بررسی اعتراضات به رتبه‌بندی هستیم و بیش از 200 هزار نفر به رتبه خود اعتراض دارند و 70 درصد نیز از رتبه‌های خود رضایت دارند. سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: فردی که اکنون رتبه یک را کسب کرده است، سه سال آینده باید این رتبه را احراز کند و بر این اساس یا ارتقا یافته یا رتبه اش تنزل می‌یابد و اگر دو بار تنزل رتبه داشت از شغل معلمی به اداری منتقل می‌شود. وی با اشاره به اینکه تا پایان اردیبهشت تعیین رتبه‌ها انجام خواهد شد و نتایج اعتراضات تا پایان شهریور اعلام خواهد شد، گفت: امسال هر معلمی حداقل 50 ساعت آموزش با هدف توانمندسازی دریافت خواهد کرد البته مطلوب ما 200 ساعت آموزش است، نیمی از این آموزش باید حضوری و نیمی دیگر تعاملی باشد. آموزش‌های ضمن خدمت معلمان تقریبا رها شده بود و در هر شهر گروه‌های آموزشی داریم که بهترین معلمان در آنجا حضور دارند و می‌توانند در آموزش معلمان مشارکت کنند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: