برگزاری آزمون نهایی جبرانی پایه دوازدهم

رده: خبر
زمان:

برگزاری آزمون نهایی جبرانی پایه دوازدهم از 15 مرداد

برگزاری آزمون نهایی جبرانی پایه دوازدهم از 15 مرداد

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیسیون اساسنامه شورای عالی آموزش‌و‌پرورش تصمیم گرفته شد زمان آزمون‌های جبرانی که پیشتر تحت عنوان آزمون شهریورماه ذکر شده بود جلوتر بیاید و به دلیل آسیب‌زا بودن به زمان ثبت‌نام‌ها و شروع سال تحصیلی، به شهریور ماه موکول نشود ادامه داد: آزمون‌های جبرانی از نیمه مرداد ماه آغاز و طی بخشنامه‌ای که در حال مستندسازی است به مدیران مدارس ابلاغ خواهد شد، در حال حاضر برنامه آزمون نهایی پایه دوازدهم (آزمون جبرانی) از 15 مردادماه آغاز خواهد شد و تا یک شهریورماه ادامه خواهد داشت.

ثبت نام حدود 6 میلیون دانش‌آموز ابتدایی در کشور‌

سیدمجتبی هاشمی با بیان اینکه نهمین جلسه پروژه مهر وزارت آموزش‌و پرورش در سطح ملی تشکیل شد گفت: کلاس اول ابتدایی به دلیل شرایط خاص مورد بررسی دقیق‌تر قرار گرفت و تا امروز حدود 900 هزار دانش‌آموز ثبت‌نام قطعی شدند؛ طبیعتا در فرصت باقیمانده بخش‌های دیگری هم اضافه خواهد شد و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد. هاشمی با بیان اینکه سایر پایه‌های ابتدایی هم با توجه به میان‌پایه بودن و طبق برنامه زمان‌بندی پس از صدور کارنامه در پایه بالاتر باید ثبت‌نام کنند گفت: 5 میلیون و 800 ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان در حوزه ابتدایی انجام شده و در هفته پیش‌رو این عدد کامل‌تر خواهد شد تا به ثبت‌نام بالای 90 درصد در دوره ابتدایی برسیم.

ممنوعیت برگزاری آزمون ورودی و اخذ وجه در مدارس هیئت امنایی

ممنوعیت برگزاری آزمون ورودی و اخذ وجه در مدارس هیئت امنایی

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان این‌که برگزاری آزمون ورودی و اخذ وجه در مدارس هیئت امنایی غیرقانونی و ممنوع است، گفت هر مدرسه‌ای که برای جذب دانش‌آموز در این مدارس آزمون بگیرد، کاملا تخلف کرده است. هادی عابدی با بیان اینکه برگزاری آزمون ورودی و اخذ وجه در مدارس هیئت‌امنایی ممنوع است گفت: هیچ تاییدیه بابت گرفتن آزمون در مدارس هیئت‌امنایی به هیچ مدرسه‌ای برای دانش‌آموزان در محدوده جغرافیایی مدرسه قائل نیستیم. وی با بیان اینکه هیچ نامه‌ای بابت این کار به مدارس ارسال نشده است افزود: هر مدرسه‌ای برای جذب دانش‌آموز در مدرسه هیئت امنایی آزمون بگیرد کاملا تخلف کرده است.

3000 دانش‌آموز نخبه در دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند؛

3000 دانش‌آموز نخبه در دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند؛

امسال وزارت آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه فرهنگیان تصمیم به جذب 3000 دانش‌آموز نخبه در زمینه‌های مختلف دارد. علی تیرگیر به جذب دانش‌آموزان نخبه رشته‌های مختلف در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: «امسال وزارت آموزش‌و پرورش با همکاری دانشگاه فرهنگیان تصمیم به جذب 3000 دانش‌آموز نخبه در زمینه‌های مختلف دارد که این موضوع فرصت مناسبی برای دانش‌آموزان نخبه و با‌استعداد است که ساکن مناطق کم‌برخوردار، مناطق عشایری و مناطق مرزی هستند.» وی ادامه داد: «در پایه دوازدهم، دانش‌آموزان بااستعدادی داریم که در زمینه‌های فرهنگی هنری، دینی، ورزشی و علمی و... فعالیت‌های خوبی دارند و از این فرصت و موقعیت می‌توانند برای ورود به دانشگاه فرهنگیان استفاده کنند و به‌عنوان یک معلم کارآمد در منطقه خود مشغول به‌کار شوند؛ »

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: