برگزاری آزمون‌های ترمیم معدل در خرداد 1402

رده: خبر
زمان:

برگزاری آزمون‌های ترمیم معدل در خرداد 1402

برگزاری آزمون‌های ترمیم معدل در خرداد 1402

رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، فرخ طبری اعلام کرد: «داوطلبانی که دی‌ماه سال جاری در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند، در صورت تمایل می‌توانند در خردادماه 1402 در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند.» وی با بیان اینکه سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در تیرماه به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: «به همین دلیل دانش‌آموزان متقاضی ورود به آموزش عالی در سال آینده می‌توانند جهت ترمیم معدل و ایجاد سوابق تحصیلی در خرداد 1402 در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند.» طبری با تاکید بر اینکه سوابق تحصیلی دانش‌آموزان محفوظ بوده و تیرماه سال آینده به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می‌شود، افزود: «سوابق تحصیلی دانش‌آموزان سال آخر متوسطه دوم که در دی‌ماه سال جاری در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند نیز محفوظ است و حتی اگر این دانش‌آموزان در خرداد 1402 در آزمون ترمیم معدل نیز شرکت کنند، منعی ندارد و سوابق نهایی آن‌ها در نتیجه کنکور سراسری اِعمال می‌شود.»

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور

مشاور رییس و مسئول روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه نوبت اول کنکور 1402 تا اواسط اسفند ماه جاری خبر داد. علیرضا کریمیان ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: نوبت اول کنکور 1402 از روز پنجشنبه 29 دی‌ماه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم‌تجربی آغاز شد و به مدت دو روز ادامه داشت. وی تاکید کرد: نتایج اولیه نوبت اول کنکور 1402 تا اواسط اسفند ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد. کریمیان گفت: نمراتی که در نیمه اول اسفندماه اعلام می‌شود نمره خام داوطلبان است؛ هنگامی که سوابق تحصیلی از سوی آموزش و پرورش اعلام شود نمره کل داوطلبان به اطلاع آنها می‌رسد. نمره کل داوطلبان، نمره تراز شده است که شامل 40 درصد سوابق تحصیلی و 60 درصد نمره کنکور داوطلب است.

نوبت‌دهی سنجش سلامت نوآموزان پیش‌دبستانی

نوبت‌دهی سنجش سلامت نوآموزان پیش‌دبستانی

سنجش سلامت نوآموزان پیش‌دبستانی آغاز شده است، خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش و انتخاب نقش والدین برای ثبت‌نام و نوبت‌گیری پایگاه‌های سنجش اقدام کنند. پس از این مرحله و ورود به صفحه دوم باید در قسمت انتهای صفحه با انتخاب گزینه اضافه کردن دانش‌آموز، نام فرزند و کد ملی او را ثبت کنند. همچنین باید به سوالاتی درباره وضعیت تغذیه و تحرک دانش آموز پاسخ بدهند. پس از پاسخ به این سوالات امکان انتخاب شهر و منطقه آموزش و پرورش وجود دارد که والدین می‌توانند بر روی نقشه نمایش داده شده، پایگاه‌های سنجش در منطقه محل زندگی خود یا محلات همجوار را انتخاب و روز و ساعت مراجعه را نیز خود تعیین کنند. در صورتی که ظرفیت پایگاه تکمیل شده باشد، خانواده‌ها می‌توانند پایگاه دیگری را انتخاب کنند همچنین هزینه سنجش سلامت 60 هزار تومان است که به صورت آنلاین قابل پرداخت است.

سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 1404

سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 1404

مدیرکل دفتر متوسطه دوم نظری وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: سهم سوابق تحصیلی در کنکور 1404 شامل پایه یازدهم و دوازدهم خواهد بود و به 60 درصد قطعی می‌رسد. عباس سلطانیان درمورد مصوبه سهم 40 تا 60 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سه سال آینده گفت: منظور از سابقه تحصیلی دانش آموزان در کنکور، نمرات دروس عمومی و تخصصی دوره دوم متوسطه است که امتحانات آن به شیوه نهایی و سراسری و تشریحی برگزار می‌شود نه امتحانات داخلی. مدیرکل دفتر متوسطه دوم نظری، سهم سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور 1402 را فقط شامل پایه دوازدهم و 40 درصد اعلام کرد و گفت: سهم سوابق تحصیلی در دوره بعد کنکور نیز مربوط به پایه دوازدهم خواهد بود. سلطانیان اظهار کرد: تأثیر سوابق تحصیلی در سال 1403 از 40 به 50 درصد افزایش پیدا می‌کند و در کنکور سال 1404 نیز این سهم به 60 درصد قطعی و شامل پایه یازدهم و دوازدهم می‌رسد و سوابق تحصیلی در کنکور 1405 نیز شامل هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم خواهد بود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: