برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس کشور

رده: خبر
زمان:

بیست‌وهفتمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با هدف افزایش آگاهی و آمادگی دانش‌آموزان، مربیان و خانواده‌ها قرار است 8 آذر در مدارس و محلات سراسر کشور برگزار شود. این مانور که از سال 1375 آغاز شده و اکنون در چارچوب رویکرد «مدرسه ایمن - جامعه تاب‌آور» اجرا می‌شود و بر آموزش صحیح مقابله با زلزله و مشارکت محلات اطراف مدارس تأکید دارد. همچنین امسال نیز مانند سال گذشته، دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در مدارس استثنایی و فراگیر در این برنامه حضور خواهند داشت.

علت مخالفت آموزش و پرورش با تعطیلی مدارس در هوای آلوده

علت مخالفت آموزش و پرورش با تعطیلی مدارس در هوای آلوده

علی فرهادی درباره تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا گفت تصمیم‌گیری در این زمینه استانی و جمعی است و بیان موافقت یا مخالفت افراد خارج از کمیته مناسب نیست، زیرا همه اعضا باید از تصمیم مشترک حمایت کنند. او تأکید کرد که تعطیلی مدارس در حالی که بازار و محل کار والدین باز است، نمی‌تواند آلودگی را به‌طور کامل کاهش دهد و حضور دانش‌آموزان تنها یکی از عوامل مؤثر است. فرهادی با اشاره به تأثیر تعطیلی مدارس بر ترافیک برخی شهرها گفت کاهش زمان آموزش خطر جدی برای یادگیری دانش‌آموزان دارد و جبران این افت یادگیری دشوار است. در مورد مقایسه هزینه سلامتی و هزینه تعطیلی نیز اظهار کرد که این موضوع نیازمند پژوهش است. وی افزود هرچند آموزش مجازی تقویت شده و سامانه شاد توسعه یافته است، اما فاصله آموزش مجازی با حضوری همچنان زیاد و جبران‌ناپذیر است.

رصد مستمر وضعیت تحصیلی و رفتاری دانش آموزان از طریق سامانه نماد

سمیه‌سادات ابراهیمی با اشاره به قانون حمایت از اطفال و نوجوانان اعلام کرد که طبق آیین‌نامه اجرایی «نماد»، وزارت آموزش‌وپرورش موظف است در سال تحصیلی 1405-1404 تمامی دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه را غربالگری کند. هدف این غربالگری، ارزیابی وضعیت روان‌شناختی دانش‌آموزان و شناسایی زودهنگام مسائل و مشکلات آنان برای پیشگیری از آسیب‌های روانی‌اجتماعی است. وی تأکید کرد این طرح باید در تمام مدارس کشور، شهری و روستایی اجرا شود. درباره دانش‌آموزان مناطق دورافتاده، توضیح داد که اگر مدرسه‌ای نزدیک با امکانات وجود داشته باشد، دانش‌آموزان به‌صورت گروهی به آن محل منتقل می‌شوند؛ در غیر این صورت، آزمون به شکل کاغذی برگزار شده و پاسخ‌ها بعداً توسط مدیر یا والدین در سامانه وارد می‌شود. ابراهیمی گفت این روش‌ها برای حفظ عدالت آموزشی و جلوگیری از محروم ماندن هیچ دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است. او تأکید کرد هدف اصلی، شناسایی دقیق و مداخله بهنگام برای دانش‌آموزان نیازمند توجه بیشتر است.

سومین دوره کارسوق ملی فراگیر «فناوری هسته‌ای» آغاز شد

سومین دوره کارسوق ملی فراگیر «فناوری هسته‌ای» آغاز شد

بر اساس گزارش پانا، ثبت‌نام سومین دوره کارسوق ملی فراگیر «فناوری هسته‌ای» ویژه دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه آغاز شد. کارسوق، فرصتی برای آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم و کاربردهای فناوری هسته‌ای و تقویت مهارت‌های علمی و پژوهشی آنان فراهم می‌کند. این رویداد با هدف شناسایی و توانمندسازی استعدادهای دانش‌آموزی در حوزه علوم و فناوری هسته‌ای و با همکاری مجموعه‌ای از نهادهای آموزشی و علمی از جمله سمپاد، اداره استعدادهای درخشان بوشهر، معاونت آموزش متوسطه، دبیرخانه قطب علوم هسته‌ای کشور و نیروگاه اتمی بوشهر برگزار می‌شود. مهلت ثبت‌نام از 5 تا 13 آذر 1404 است و دانش‌آموزان می‌توانند از طریق سامانه نام‌نویسی کنند. جزئیات تکمیلی نیز از طریق همین سامانه اعلام خواهد شد.

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور: 600 هزار ایرانی خیر مدرسه‌ساز هستند

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور: 600 هزار ایرانی خیر مدرسه‌ساز هستند

حمیدرضا شاه‌حسینی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز، با اشاره به نبود آمار دقیق به‌دلیل تمایل خیرین به گمنامی، اعلام کرد که حدود 600 هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور فعال هستند. او گفت بانوان سهم پررنگی در مدرسه‌سازی دارند و بسیاری از مردان نیز با تشویق همسرانشان وارد این حوزه می‌شوند. شاه‌حسینی افزود خیرین از ابتدای امسال 22 همت برای ساخت مدارس کمک کرده‌اند. وی همچنین از آغاز پویش «به سازِ مدرسه، بساز مدرسه» از ابتدای مهر خبر داد و گفت تاکنون حدود 10 هزار نفر به این پویش پیوسته‌اند. این پویش امکان مشارکت همگانی را فراهم می‌کند؛ از کمک‌های کوچک هزار تومانی تا مبالغ بیشتر، یا حتی اهدای مصالح ساختمانی برای ساخت و بازسازی مدارس.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: