برگزاری کنکور آزمایشی هوشمند در بهمن ماه

رده: خبر
زمان:

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری کنکور هوشمند به صورت آزمایشی در دو استان در بهمن‌ماه امسال خبر داد.

برگزاری کنکور آزمایشی هوشمند برای نخستین بار در بهمن‌ماه

برگزاری کنکور آزمایشی هوشمند برای نخستین بار در بهمن‌ماه

دکتر حسن مروتی گفت: هوشمند شدن کنکور سراسری مستلزم اقداماتی است که برخی از این اقدامات را باید سازمان سنجش انجام دهد. در حال حاضر برخی از این کارها انجام شده و آماده هستیم که اولین کنکور آزمایشی هوشمند بهمن‌ماه امسال برای متقاضیان برگزار شود. وی افزود: کنکور هوشمند در دهه فجر به صورت آزمایشی و محدود در دو استان برگزار می‌شود و شرکت در آن به ثبت نام خاصی نیاز ندارد. برگزاری این آزمون آزمایشی برای این است که ببینیم می‌توان کنکور را به صوت هوشمند برگزار کرد یا نه و نتیجه آن هیچ تاثیری در کنکور اصلی ندارد. معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: لازمه اینکه کنکور سراسری به صورت هوشمند در سراسر کشور برگزار شود این است که در کشور سالن‌های مجهزی داشته باشیم که این امکان هنوز در کشور فراهم نیست، هر چند امیدواریم تا سال 1403 امکانات آن فراهم شود.

غیرحضوری شدن مدارس شهرستان‌های تهران در نوبت عصر 11 بهمن

غیرحضوری شدن مدارس شهرستان‌های تهران در نوبت عصر 11 بهمن

مدارس چهار شهرستان پردیس، رودهن، دماوند و فیروزکوه در نوبت عصر سه شنبه 11 بهمن به صورت غیرحضوری فعالیت کردند. روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در کانال اطلاع‌رسانی‌اش در شبکه شاد اعلام کرده بود که با توجه به تداوم بارش برف و برودت هوا همه مدارس پردیس، رودهن، دماوند و فیروزکوه در نوبت عصر سه‌شنبه 11 بهمن 1401 غیرحضوری هستند. پیش از این نیز اطلاع‌رسانی شده بود که مدارس همه مقاطع تحصیلی در این چهار شهرستان در نوبت صبح غیرحضوری هستند.

اعلام شرایط پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد شریف

اعلام شرایط پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد شریف

دانشگاه صنعتی شریف بر اساس آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از میان دانشجویان کارشناسی ورودی نیم‌سال اول 1398 که در 8 نیمسال فارغ‌التحصیل می‌شوند، دانشجویان کارشناسی ورودی 99 که در شش نیمسال فارغ‌التحصیل می‌شوند و دانشجویان دورشته‌ای ورودی 1397 که در 10 نیمسال فارغ‌التحصیل می‌شوند، تعداد محدودی دانشجو را جهت ورود به دوره‌های کارشناسی ارشد، بدون آزمون می‌پذیرد. در اطلاعیه دانشگاه صنعتی شریف تاکید شده که پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود. متقاضیان می‌بایست درخواست خود را تا تاریخ 12 بهمن ماه سال جاری به صورت الکترونیکی به همراه مدارک لازم، از طریق اتصال به سامانه پذیرش دانشگاه صنعتی شریف ارسال نمایند.

رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین از اول مهر 1401

رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین از اول مهر 1401

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش از مذاکره با معاونت حقوقی ریاست جمهوری با هدف رفع ابهامات رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین خبر داده بود. اما با ابلاغ بخشنامه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در تاریخ 10 بهمن 1401 به استان‌ها، عملاً تاریخ اجرای رتبه‌بندی معلمان، از اول مهر 1401 اعلام شده است. این در حالی است که 13 دی ماه امسال سید بهزاد پورسید؛ معاون قوانین مجلس گفته بود: نظر به اینکه قانون‌گذار در بند 9 قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در مقام بیان لغو شرط برگزاری آزمون مجدد برای معلمان طرح مهرآفرین بوده و آنها را همانند سایر معلمان مشمول فوق‌العاده رتبه‌بندی دانسته است، لذا رتبه‌بندی برای معلمان طرح مهرآفرین نیز به موجب تبصره 3 ماده 6 قانون نظام رتبه‌بندی از تاریخ 31 شهریور 1400 اعمال می‌شود. هم‌اکنون حدود 80 هزار معلم مهرآفرین نسبت به مشکلات پیش آمده در مسیر رتبه‌بندی خود اعتراض دارند.

جبران خلأهای یادگیری دانش‌آموزان در روزهای پنج‌شنبه و نوبت عصر مدارس

جبران خلأهای یادگیری دانش‌آموزان در روزهای پنج‌شنبه و نوبت عصر مدارس

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در اکثر شهرها دانش‌آموزان، 4 ماه گذشته را به صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر بوده‌اند، اما مدارس در کلان‌شهرها به دلیل آلودگی هوا و چند روزی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی به صورت غیرحضوری فعالیت کرده‌اند؛ در ارتباط با این موضوع نگاه به تعلیم و تربیت اندکی ساده انگارانه بوده است. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های مدنظر برای جبران خلأهای آموزشی و یادگیری ایجاد شده، افزود: برای جبران خلأهای ایجاد شده می‌توان از نوبت بعدازظهر و نیز پنج شنبه‌ها استفاده کرد که معلمان علاقه‌مند، گروه‌های جهادی، خیرین حضور یابند و همچنین می‌توان در صورت تأمین اعتبار برای این ظرفیت‌های خالی برنامه‌ریزی کرد. وی اضافه کرد: برای سرویس مدارس موضوع بازگشت هزینه روزهایی که آموزش غیرحضوری بوده مدنظر است و همچنین به برگشت هزینه کلاس‌های فوق برنامه در مدارس غیردولتی نیز تأکید شده است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: