رونمایی از بسته آموزشی محیط زیست ویژه‌ی مربیان پیش‌دبستانی

رده: خبر
زمان:

در مراسم تقدیر از پژوهش‌گران و فناوران برگزیده‌ی سازمان حفاظت محیط زیست که در روز شنبه مورخ 8 دی ماه 1397 برگزار شد، از بسته آموزشی محیط زیست پیش‌دبستانی‌ها شامل دو عنوان کتاب راهنمای آموزش محیط زیست ویژه‌ی مربیان و خانواده‌ی کودکان پیش‌دبستانی و کتاب مبانی آموزش محیط زیست و مشارکت خانواده و کتاب کار، رونمایی شده است.

در چند سال اخیر تغییرات آب و هوایی، کاهش فضای سبز و گسترش فضای شهرنشینی، مسئولان را به این فکر انداخت تا یک فضای آموزشی ایجاد و کودکان امروز را زیست‌بانان فردا کنند. اهمیت این موضوع به حدی بالا بود که دومین روز هفته‌ی ملی کودک که در تاریخ 14 تا 20 مهر ماه است را به «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی» اختصاص دادند.

رونمایی از بسته آموزشی محیط زیست ویژه‌ی مربیان پیش‌دبستانی

اشرف امینی کارشناس آموزشی و مدیر نخستین مدرسه‌ی طبیعت در دماوند، می‌گوید: کودکانی که مستقیما طبیعت را لمس می‌کنند، بر روی خاک نم‌خورده قدم می‌گذارند و حتی با دستان خود به حیوانات و جانوران غذا می‌دهند، در سنین بالاتر هیچ‌گاه به تخریب طبیعت فکر نخواهند کرد. این کارشناس آموزشی رفتار والدین و مربیان آموزشی را بهترین الگو برای کودکان می‌داند و معتقد است آن‌ها الگوسازان رفتاری هستند که می‌توانند به کودکان یاد دهند که چگونه از محیط زیست و محیط اطرافشان نگه‌داری و حفاظت کنند.

اکنون با انتشار و تدوین کتاب راهنمای آموزش محیط زیست ویژه‌ی مربیان و خانواده‌ی کودکان پیش‌دبستانی و کتاب مبانی آموزش محیط زیست و مشارکت خانواده و کتاب کار، که حاصل تجربه، دانش، خرد و تعامل جمعی از کارشناسان و اساتید است؛ می‌توانیم کودکانی عاشق طبیعت تربیت کنیم که در آینده زیست‌بانان محیط زیست باشند. این دو عنوان کتاب که به تازگی در 5000 نسخه، توسط انتشارات مدرسه به چاپ رسیده‌اند و مراحل تدوین آن‌ها 3 سال طول کشیده است، در روز شنبه 8 دی ماه رونمایی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست هدف از تولید و انتشار بسته‌ی آموزشی محیط زیست، آموزش مربیان پیش‌دبستانی، کودکان و خانواده‌های آنان است تا در آینده، نسلی مسئولیت‌پذیر و عاشق محیط زیست تربیت کند، چرا که دوران کودکی، بهترین زمان برای آموزش دادن و یادگیری است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: