بهترین دبستان‌های تهران در مناطق 5، 11 و 13

رده: مقاله
زمان:

یکی از دغدغه‌های مهم والدین تهرانی در بدو ورود فرزندانشان به مدرسه، انتخاب دبستان مناسب از بین بهترین دبستان‌های تهران است. واقعیت این است که تعدد دبستان‌های موجود در شهر تهران تا حدودی کار را برای والدین سخت کرده است. همچنین، برای انتخاب بهترین دبستان پسرانه یا دخترانه‌ی تهران، باید فاکتورهای متعددی در نظر گرفته شود. در همین راستا قصد داریم ویژگی‌های بهترین مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه در تهران را بررسی کنیم. در ادامه نیز بهترین دبستان‌های تهران در مناطق 5، 11 و 13 را با هم مرور خواهیم کرد. در این مقاله با ما همراه باشید.

مروری بر مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین دبستان‌های تهران

مروری بر مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین دبستان‌های تهران

یک مدرسه برای آنکه بتواند نقش خود را به‌عنوان یک محیط آموزشی به‌درستی ایفا کند، باید لوازم و ضروریاتی را دارا باشد. در اینجا قصد داریم به‌صورت خلاصه به مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین دبستان‌های تهران اشاره کنیم. 1. برخورداری از فضای آموزشی و امکانات کافی محیط مدرسه یکی از عوامل اساسی برای پیشبرد برنامه‌های آموزشی به شمار می‌رود. اگر در یک مدرسه بهترین کادر آموزشی هم فعالیت کند و باکیفیت‌ترین برنامه‌های آموزشی نیز برای دانش‌آموزان تدوین شود، بدون برخورداری از فضای کافی و امکانات مناسب، امکان اجرایی‌کردن برنامه‌ها وجود ندارد. 2. برخورداری از معلمان باتجربه و متخصص دوران تحصیلات ابتدایی، حساس‌ترین دوره‌ی آموزشی برای دانش‌آموزان محسوب می‌شود. بخش زیادی از شالوده‌ی فکری و تحصیلی دانش‌آموزان در همان سال‌های ابتدایی تحصیلی‌شان رقم می‌خورد. در این بین، معلمان مهم‌ترین نقش را در این زمینه ایفا می‌کنند؛ بنابراین، بهترین دبستان‌های تهران باید حتماً از کادر دبیران متخصص و آموزش‌دیده در این زمینه برخوردار باشند تا بتوانند مأموریت خود را به بهترین شکل ممکن به نتیجه برسانند. 3. داشتن برنامه‌ی جامع آموزشی و مهارت‌محور آموزش صحیح فقط یک پایه از نیازهای دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی را شامل می‌شود. یک دانش‌آموز برای دستیابی به موفقیت در آینده باید از همان سال‌های ابتدایی زندگی، مهارت‌های زندگی و شغلی گوناگون را نیز فرا بگیرد. بهترین دبستان دخترانه و پسرانه‌ی تهران باید روی این قبیل مسائل حساس باشد و در همین راستا برنامه‌های فراآموزشی جامع و کاملی برای دانش‌آموزان خود تدارک ببیند. 4. دسترسی آسان به مدرسه رفت‌وآمد دانش‌آموزان بین مدرسه و خانه، به‌خصوص در مقطع ابتدایی، یکی از دغدغه‌های مهم والدین آن‌هاست. به همین دلیل، عموم والدین تمایل دارند فرزندان خود را در مدارسی نزدیک به محل سکونت خود نام‌نویسی کنند تا بچه‌ها بتوانند به‌راحتی از خانه به مدرسه و بالعکس رفت‌وآمد کنند.

بهترین دبستان‌های تهران در مناطق 5، 11 و 13

با چهار مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین دبستان‌های تهران آشنا شدیم. در ادامه قصد داریم بهترین دبستان‌های تهران در مناطق 5، 11 و 13 را معرفی کنیم و در کنار آن به بررسی موقعیت جغرافیایی هریک از این مناطق نیز اشاره کنیم.

موقعیت جغرافیایی منطقه‌ی 5 تهران

موقعیت جغرافیایی منطقه‌ی 5 تهران

منطقه‌ی 5 تهران یکی از مناطق شمالی تهران است که از شمال به رشته‌کوه البرز، از جنوب به میدان آزادی، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی می‌رسد و از غرب در مجاورت منطقه‌ی 22 تهران قرار گرفته است. ازجمله معروف‌ترین محله‌های تهران که در این منطقه قرار دارند می‌توان به جنت‌آباد، شهران، فردوس، اکباتان، باغ فیض و پونک اشاره کرد. تعداد مدارس ابتدایی پسرانه و دخترانه در این منطقه از 50 عدد فراتر رفته است و همین مسئله باعث شده است که انتخاب بهترین مدرسه ابتدایی پسرانه یا دخترانه از بین گزینه‌های موجود کار چندان راحتی نباشد. در بین بهترین دبستان‌های تهران در منطقه‌ی 5 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 1. مدرسه‌ی رنگین‌کمان دبستان پسرانه‌ی غیردولتی رنگین‌کمان در محدوده‌ی خیابان آیت‌الله کاشانی واقع شده است. این مدرسه قبل از شیوع کرونا از خدمات بسیار خوبی برخوردار بود؛ اما مشکلات غیرحضوری‌شدن مدارس باعث شده است که مدیران این مدرسه در اجرای بسیاری از خدمات خود دچار مشکل شوند. 2. مدرسه‌ی رهیار دبستان پسرانه‌ی رهیار یکی از بهترین دبستان‌ها در منطقه‌ی 5 تهران است که در محدوده‌ی سردار جنگل واقع شده است. مهم‌ترین چیزی که درخصوص برنامه‌های آموزشی این واحد آموزشی باید به آن اشاره کنیم، تلاش برای ایجاد محیطی آرام و تقویت مهارت‌های ذهنی و استعدادهای ذاتی دانش‌آموزان است. 3. مدرسه‌ی علامه طباطبایی دبستان پسرانه‌ی غیردولتی علامه طباطبایی در منطقه‌ی 5 تهران، در محدوده‌ی پونک، واقع شده است و خود را به‌عنوان یکی از بهترین مدارس ابتدایی پسرانه در شهر تهران معرفی کرده است. 4. مدرسه‌ی سلام مجموعه‌ی سلام نیز در منطقه‌ی 5 تهران دو دبستان ابتدایی پسرانه و دخترانه احداث کرده است. دبستان دخترانه‌ی منطقه‌ی 5 سلام در محدوده‌ی ستاری شمالی واقع شده است و دبستان پسرانه‌ی منطقه‌ی 5 سلام نیز در محدوده‌ی صادقیه و بلوار فردوس تهران قرار دارد. 5. مدرسه‌ی علامه امینی یکی از بهترین دبستان‌های پسرانه‌ی تهران در منطقه‌ی 5 مدرسه‌ی علامه امینی است. این مدرسه در محدوده‌ی بلوار آیت‌الله کاشانی واقع شده است. برنامه‌های تربیتی این واحد آموزشی بیش از هر چیز دیگری رضایت والدین را کسب کرده است. 6. مدرسه‌ی علوی علوی خدمات آموزشی خود را در سطح منطقه‌ی 5 تهران نیز برای ساکنان این منطقه ارائه کرده است. دبستان دخترانه‌ی آریاشهر علوی به‌عنوان بهترین دبستان دخترانه منطقه 5 تهران شناخته می‌شود. این واحد آموزشی در فلکه‌ی دوم صادقیه، ابتدای بلوار فردوس شرق، خیابان ولیعصر، کوچه‌ی تقدیری واقع شده است. فضای آموزشی بزرگ و مجهز و همچنین برخورداری از معلمان باتجربه و نمونه، مهم‌ترین نکاتی است که باید درخصوص این مدرسه روی آن‌ها تأکید کنیم. دبستان پسرانه‌ی جنت‌آباد علوی نیز به‌عنوان بهترین دبستان پسرانه منطقه 5 تهران شناخته می‌شود. این مدرسه نیز در بلوار آیت‌الله کاشانی، ابتدای جنت‌آباد جنوبی، خیابان نیروی دوم، بن‌بست کلام واقع شده است. برنامه‌های فراآموزشی در کنار برنامه‌ی مدون آموزشی در این مدرسه به بهترین شکل ممکن اجرایی می‌شود. سایت رایانه و آزمایشگاه مجهز از ویژگی‌های برجسته‌ی این مدرسه به شمار می‌رود.

موقعیت جغرافیایی منطقه‌ی 11 تهران

منطقه‌ی 11 تهران در مرکز شهر واقع شده است و بخش‌های مهمی از قلب تهران را در خود جای داده است. این منطقه از شهر از شمال به میدان انقلاب و خیابان آزادی، از شرق به خیابان وحدت اسلامی و حافظ، از جنوب به خیابان شوش و میدان راه‌آهن و از غرب به خیابان نواب و میدان حق‌شناس ختم می‌شوند. بسیاری از دبستان‌های قدیمی و معروف تهران قدیم در این منطقه واقع شده است. مدارسی با سابقه‌ی طولانی که شاید در چند دهه‌ی قبل، از تمام تهران برای تحصیل به آن‌ها مراجعه می‌کردند. در این منطقه نیز تعداد دبستان‌ها از 40 واحد آموزشی فراتر رفته است. در بین بهترین دبستان‌های تهران در منطقه‌ی 11 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 1. مدرسه‌ی برگزیدگان یکی از مدارس دخترانه‌ی برتر در منطقه‌ی 11 تهران، دبستان برگزیدگان است که در خیابان امام‌خمینی، کوچه‌ی اسدی‌منش، کوچه‌ی نوذری واقع شده است. بیشترین نظرات مثبت درخصوص این واحد آموزشی مربوط به کادر معلمان دلسوز و متخصص آن است. 2. مدرسه‌ی نرگس دبستان دخترانه‌ی نرگس نیز در خیابان ولیعصر، خیابان فرهنگ، کوچه‌ی 18 واقع شده است و در ردیف بهترین مدارس ابتدایی دخترانه‌ی منطقه‌ی 11 تهران قرار می‌گیرد. برنامه‌های پرورشی این واحد آموزشی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و توانسته رضایت والدین دانش‌آموزان را به خود جلب کند. 3. مدرسه‌ی علوی علوی با توجه به سیستم آموزشی یکپارچه‌ای که برای تمام مدارس خود در نظر گرفته است، کیفیت خدمات آموزشی بی‌نظیری را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد. در منطقه‌ی 11 تهران نیز دو دبستان دخترانه و پسرانه‌ی علوی در ردیف بهترین دبستان‌های تهران قرار دارند. دبستان دخترانه‌ی منیریه‌ی علوی را می‌توان بهترین دبستان دخترانه منطقه 11 تهران قلمداد کرد. این واحد آموزشی در میدان منیریه، خیابان اسدی‌منش، کوچه‌ی حیدری‌فرد، بن‌بست ریاضی واقع شده است. امکانات این آموزشگاه در مقایسه با بسیاری دیگر از دبستان‌های این منطقه در سطح بالاتری قرار دارد و فضای آموزشی مناسب و مدرنی در اختیار دانش‌آموزان این واحد آموزشی قرار دارد. دبستان پسرانه‌ی جمهوری علوی نیز سال‌هاست که به‌عنوان بهترین دبستان پسرانه منطقه‌ی 11 تهران فعالیت می‌کند. این دبستان به نشانی میدان انقلاب، خیابان کارگر جنوبی، تقاطع جمهوری در دسترس است. برنامه‌های آموزشی و فراآموزشی در این مدرسه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و دانش‌آموزان در کنار مباحث آموزشی، بسیاری از مهارت‌های دیگر ازجمله زبان انگلیسی، رباتیک، موسیقی و... را فرا می‌گیرند.

موقعیت جغرافیایی منطقه‌ی 13 تهران

منطقه‌ی 13 در شرقی‌ترین ناحیه‌ی تهران واقع شده است که از سمت شرق به بزرگراه یاسینی، از سمت شمال به خیابان دماوند، از غرب به خیابان 17 شهریور و از جنوب به خیابان پیروزی ختم می‌شود. بسیاری از مناطق خوش‌آب‌وهوای تهران در شرق ازجمله منطقه‌ی جنگلی سرخه‌حصار در این منطقه واقع شده است و از محله‌های مهم آن نیز می‌توان به میدان امامت، خیابان پیروزی، خیابان نیروی هوایی، زینبیه و آشتیانی اشاره کرد. با توجه به اینکه تراکم جمعیت در این منطقه از شهر کمتر از مناطق 5 و 11 است، تعداد مدارس ابتدایی آن نیز حدود 30 مدرسه است. در بین بهترین دبستان‌های تهران در منطقه‌ی 13 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 1. مدرسه‌ی عماد تهران دو مدرسه‌ی ابتدایی دخترانه و پسرانه‌ی عماد تهران در منطقه‌ی 13 واقع شده‌اند که در ردیف بهترین مدارس این منطقه قرار دارند. مدرسه‌ی پسرانه‌ی عماد تهران در خیابان نیروی هوایی و مدرسه‌ی دخترانه در حوالی میدان امامت و خیابان جدیدی واقع شده است. 2. مدرسه‌ی ایران سنجش دبستان غیردولتی دخترانه‌ی ایران سنجش در منطقه‌ی 13 نیز در محدوده‌ی خیابان دماوند واقع شده است و جزو بهترین دبستان‌های دخترانه‌ی منطقه‌ی 13 قرار دارد. 3. مدرسه‌ی علوی علوی دو مدرسه‌ی ابتدایی پسرانه و دخترانه در منطقه‌ی 13 تهران دایر کرده است که آماده‌ی خدمت‌رسانی به تمامی شهروندان تهرانی ساکن در این منطقه هستند. به‌جرئت می‌توان گفت که در بین بهترین دبستان‌های تهران در منطقه‌ی 13، نام مدارس علوی همواره در جایگاه بالایی قرار دارد. بهترین دبستان پسرانه‌ی منطقه‌ی 13 تهران، دبستان علوی است که در محله‌ی فلکه‌ی اطلاعات قرار گرفته است. برای دسترسی به این مدرسه باید از مسیر خیابان‌های تهران نو و سعدی غربی به فلکه‌ی اطلاعات برسید و دقیقاً در مجاورت دبیرستان فرهنگ می‌توانید به این واحد آموزشی دسترسی داشته باشید. بهترین دبستان دخترانه منطقه 13 تهران نیز دبستان نیروی هوایی علوی است که در خیابان پیروزی، خیابان نیروی هوایی، فرعی 30/4 و پلاک 1 قرار گرفته است. اولین چیزی که با حضور در این واحد آموزشی توجه شما را جلب خواهد کرد، فضاسازی مناسب برای دختران مقطع ابتدایی است. در کنار برنامه‌های آموزشی، کلاس‌های فراآموزشی نیز به‌صورت مستمر در این دبستان برای دانش‌آموزان برگزار می‌گردد.

کلام پایانی

در این مقاله تعدادی از بهترین دبستان‌های تهران در مناطق 5، 11 و 13 تهران را معرفی کردیم. با توجه به حساسیت بالای مقطع دبستان، ضروری است که والدین روی مسئله‌ی انتخاب مدرسه برای فرزندان خود حساسیت زیادی به خرج دهند تا از این طریق بتوانند زمینه را برای پیشرفت تحصیلی فرزندان خود در آینده مهیا کنند. با توجه به اینکه در مدارس علوی از مقطع ابتدایی تا کنکور به‌طور کامل پوشش داده می‌شود، می‌توانید با نام‌نویسی فرزندان خود در این مدارس، آن‌ها را در معرض یک سیستم یکپارچه‌ی آموزشی و تربیتی قرار دهید.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: