بهره‌مندی دبیرستان‌ها از طرح ملی شهاب

رده: خبر
زمان:
بهره‌مندی دبیرستان‌ها از طرح ملی شهاب

بهره‌مندی 140 دبیرستان شبانه‌روزی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان تحت برنامه ملی شهاب

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان‌، در اجرای سیاست‌های اجرایی برنامه ملی شهاب در دوره متوسطه فهرست 140 دبیرستان شبانه‌روزی دوره اول متوسطه که دارای بیشترین تراکم دانش‌آموزان شناسایی شده در برنامه ملی شهاب هستند، جهت بهره‌مندی از تسهیلات شیوه‌نامه توسعه فعالیت‌های مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم به وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است. وی خاطرنشان کرد‌: پرداخت کمک هزینه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی‌، توانمندسازی معلمان‌، خرید تجهیزات آموزشی و شرکت در رویدادهای معتبر دانش‌آموزی از جمله تسهیلات اعطایی به این مدارس خواهد بود‌. مطابق برنامه ملی شهاب 10 درصد از دانش‌آموزان مستعد شناسایی شده در دوره ابتدایی‌، تحت برنامه‌های هدایتی و توانمندسازی در دوره متوسطه قرار می‌گیرند.

افزایش 213 هزار نفره هنرجویان هنرستانی در دولت سیزدهم

افزایش 213 هزار نفره هنرجویان هنرستانی در دولت سیزدهم

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم از توسعه آموزش‌های مهارتی، گفت در دو ساله گذشته تعداد هنرجویان هنرستانی، 213 هزار نفر یعنی حدود 4 درصد افزایش داشته است. به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، محمدمهدی کاظمی در جلسه شورای مدیران کل و مشاوران این معاونت که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: ارتقای کیفیت آموزش به‌ویژه در مدارس دولتی اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش است که با برنامه‌ریزی مطلوب دنبال می‌شود. وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در راستای ارتقای کیفیت آموزش به ویژه در دوره اول متوسطه، افزود: برگزاری آزمون سنجش دستآوردهای یادگیری دانش‌آموزان دوره اول متوسطه نیز در راستای برنامه‌های ویژه معاونت در نظر گرفته شده، در این دوره توجه آموزش کدنویسی به عنوان دروازه ورود به هوش مصنوعی، انجام گرفته است. محمدمهدی کاظمی در پایان با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم از توسعه آموزش‌های مهارتی، گفت: در دو ساله گذشته تعداد هنرجویان هنرستانی، 213 هزار نفر یعنی حدود 4 درصد افزایش داشته است.

تدوین شیوه‌نامه جدید جذب مدرس آموزش خانواده

تدوین شیوه‌نامه جدید جذب مدرس آموزش خانواده

سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان در گردهمایی روسای ادارات انجمن اولیا و مربیان از نگارش شیوه‌نامه جدید جذب مدرس آموزش خانواده خبر داد. عاطفه سادات مدبر‌نژاد مشاور وزیر در امور زنان و سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان در گردهمایی روسای ادارات انجمن اولیا و مربیان در سالن همایش اردوگاه شهید‌باهنر‌، گفت‌: این شیوه‌نامه در قالب کارگروه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به امید خدا برای سال تحصیلی پیش‌رو جذب مدرس بر‌اساس شیوه‌نامه جدید آموزش خانواده فراهم خواهد شد.

برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی برای استفاده از تسهیلات کنکور سراسری اقدام کنند؛

برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی برای استفاده از تسهیلات کنکور سراسری اقدام کنند؛

به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم جشنواره‌ی جوان خوارزمی برای انتخاب‌رشته مجدد و استفاده از تسهیلات کنکور سراسری، از تاریخ 3 تا 8 اسفندماه 1402 فرصت دارند تا با مراجعه به تارنمای سازمان سنجش آموزش کشور، از طریق بخش جشنواره‌ی جوان خوارزمی، با ثبت کدملی و شماره‌ی داوطلبی خود وارد سامانه‌ی ثبت انتخاب رشته شده و فرآیند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. دانش‌آموزان مجاز به انتخاب 20 کد رشته هستند. اعلام نتایج اواسط اسفندماه خواهد بود. داوطلبان برای انتخاب رشته مجدد می‌بایست مدرک دریافت‌شده از جشنواره جوان خوارزمی و آخرین مدرک تحصیلی خود را در سامانه بارگذاری کنند. لازم به ذکر است داوطلبان حداکثر تا یک سال پس از فارغ التحصیلی امکان استفاده از این تسهیلات را دارند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: