بیش از 90 درصد دانش آموزان مدارس غیر دولتی در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند

رده: خبر
زمان:

مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مراکز و مدارس غیر دولتی گفت: در هیچ کشوری تمام هزینه‌ها بر عهده‌ی دولت نیست و تنها تقریبا نیمی از هزینه‌های آموزش و پرورش را دولت تامین می‌کند و مابقی هزینه ها را مردم تامین می‌کنند. این در حالی است که ساختارهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به صورتی است که اجازه نمی‌دهد این مدارس را تحت عنوان خصوصی‌سازی تعبیر کنیم. وی اعلام کرد: تعداد اندکی از مدارس غیر دولتی در شهر تهران هستند که با رعایت نکردن قانون شهریه، ماهیت مدارس غیر دولتی را خدشه‌دار می‌کنند. طبق آمار به دست آمده، بیش از 90 درصد دانش آموزان مدارس غیر دولتی در حال تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها می‌باشند و این موضوع نشان از کیفیت آموزشی این مدارس دارد.

بیش از 90 درصد دانش آموزان مدارس غیر دولتی در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند

سرمایه‌گذاری برای آموزش

زینی‌وند در نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیر دولتی که از تاریخ 5 اسفند ماه در مصلای امام خمینی تهران برگزار شده است، گفت: سال آینده، این نمایشگاه در همه‌ی استان‌ها برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: آینده از آن جامعه‌ای است که نظام آموزشی و نیروی نوجوان تربیت کند. بنابراین سرمایه‌گذاری برای آموزش مهم‌ترین موضوعی است که باید به آن توجه داشت چرا که هر کشوری که در این زمینه وارد شود، به رشد و پیشرفت می‌رسد. رئیس سازمان مراکز و مدارس غیر دولتی عنوان کرد: بررسی پیشرفت کشورهای شرق آسیا نشان داد که سرمایه‌ی اصلی هر کشور، منابع انسانی آن است و در میزان پیشرفت و توسعه یافتگی هر کشور، چگونگی آموزش مورد توجه است. حتی صاحب‌نظران نیز به این موضوع معتقد هستند که آموزش و پرورش کارآمد و استفاده‌ی صحیح در تعلیم و تربیت، مهم‌ترین عامل رشد یک کشور است.

50 تا 70 درصد هزینه‌ی آموزش و پرورش را دولت تامین می‌کند

زینی‌وند با اشاره به این که در هیچ کشوری تمام هزینه‌ها بر عهده‌ی دولت نیست، گفت: تنها 50 تا 70 درصد هزینه‌های آموزش و پرورش را دولت تامین می‌کند و سایر هزینه‌ها، توسط مردم تقبل می‌شود. با این وجود، ساختارهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به گونه‌ای است که اجازه نمی‌دهد این مدارس را تحت عنوان خصوصی‌سازی تعبیر کنیم. وی ادامه داد: تمامی سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها، گزینش و نظارت سخت‌گیرانه در مدارس غیر دولتی وجود دارد، اما متاسفانه افرادی هستند که با وجود سابقه‌ای که در نظام تعلیم و تربیت دارند و مطلع هستند که آموزش و پرورش توانایی تامین تمام هزینه‌ها را ندارد؛ هر روز بر پیکره‌ی مدارس غیر دولتی می‌تازند.

مدارس غیر دولتی رقیب مدارس دولتی نیستند

حداد عادل نماینده‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ساماندهی مدارس غیر دولتی گفت: با وجود روابط منطقی و غیر منطقی که بین بخش دولتی و غیر دولتی به وجود آمده است، لازم است بگویم که همه ما یک هدف داریم و برای یک هدف کار می کنیم. موسسان مدارس غیر دولتی رقیب مدارس دولتی نیستند.

در آتش‌سوزی زاهدان، همه مدارس غیر دولتی را زیر سوال بردند

حداد عادل افزود: چهره‌ی عمومی مدارس غیر دولتی نشان می‌دهد که اگر ملک و ساختمانی را که به مدارس تخصیص داده‌اند، به هر کار دیگری اختصاص می‌دادند بدون شک درآمد آن‌ها بیشتر و دردسرهایشان نیز کمتر بود. اما متاسفانه در فاجعه‌ی آتش‌سوزی مدرسه‌ای در زاهدان شاهد آن بودیم که همه، مدارس غیر دولتی را زیر سوال بردند. وی ادامه داد: یکی از خصوصیات مدارس غیر دولتی خلاقیت است و در هر مدرسه‌ای که وارد شدیم، حال و پدیده‌ای تازه می‌بینیم. حداد عادل نماینده‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: اکنون بعد از سال‌ها تدریس در دانشگاه، برای کمک به مدارس دولتی، در مدارس غیر دولتی مشغول فعالیت هستم. نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیر دولتی فرصتی است که تجارب مبادله شود، آموزش و پرورش رشد کند و چه خوب می شود اگر همه‌ی این موارد، مستند سازی شود. حداد عادل اضافه کرد: سیاست ایران درباره‌ی توسعه‌ی مدارس غیر دولتی این است که مقداری از بار سنگینی که بر دوش آموزش و پرورش است، به مردم سپرده شود.

دانش آموزان مدارس غیر دولتی، در حال تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها

مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مراکز و مدارس غیر دولتی یادآور شد: زمانی با فرمان امام و تایید شورای نگهبان، بخش بزرگی از اداره‌ی مدارس را به مردم سپردند. تقریبا افرادی که اکنون در مدارس غیر دولتی هستند، زمانی در جایگاه معلم به نظام تعلیم و تربیت خدمت می‌کردند. افرادی که بعدها، پاداش پایان خدمت خود را برای تاسیس مدارس غیر دولتی گذاشتند، آن هم با نگاه سخت‌گیرانه‌ای که به مدارس غیر دولتی داریم. با همه‌ی این‌ها بی‌انصافی است که به این افراد حمله شود. وی با اشاره به این که بیش از 90 درصد دانش آموزان مدارس غیر دولتی در بهترین دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند، تاکید کرد: تعداد اندکی از مدارس غیر دولتی در تهران هستند که قوانین شهریه را رعایت نکرده‌اند و به ماهیت مدارس غیر دولتی خدشه وارد کرده‌اند. باید آن دسته از موسساتی که توجهی به این موضوع ندارند، موظف به رعایت قانون شوند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: