تاثیر معدل در کنکور از سال 1406

رده: خبر
زمان:

تاثیر معدل در کنکور از سال 1406

تاثیر معدل در کنکور از سال 1406

با رأی نمایندگان مجلس، اعمال سهم قطعی سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در پذیرش دانشگاه‌ها تا سال 1406 به تأخیر افتاد. نمایندگان مجلس در جلسه علنی سه شنبه 28 شهریور مصوب کردند که کنکور سال‌های 1403، 1404 و 1405 به روال سال‌های قبل از کنکور 1402 برگزار شود و براین اساس سهم قطعی معدل در کنکور لغو شد. وزارت آموزش و پرورش مکلف است تمام زیرساخت‌های لازم جهت اعمال تأثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه شرکت‌کنندگان در کنکور سال 1406 و بعد از آن را فراهم کند. طبق مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور سهم قطعی داشت و براین اساس سهم سوابق تحصیلی در کنکور 1402 به صورت 40 درصد و قطعی اعمال شد و قرار بود، سهم سوابق تحصیلی در کنکور 1403 همچنان 50 درصد به صورت قطعی اما از دروس پایه دوازدهم باشد.

تمدید مهلت معرفی مشمولان فارغ‌التحصیل پایه دوازدهم

تمدید مهلت معرفی مشمولان فارغ‌التحصیل پایه دوازدهم

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای شرایط و ضوابط تمدید مهلت معرفی دانش‌آموزان پایه دوازدهم فارغ التحصیل سال 1401 را اعلام کرد. با توجه به اعلام سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر تأخیر در اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری مربوط به پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، ضوابط زیر برای مشمولان قابل اجراست:

  • مهلت معرفی کلیه مشمولان فارغ التحصیل پایه دوازدهم خرداد و شهریور سال 1401 که می‌بایست حداکثر تا پایان شهریور ماه 1402 نسبت به تعیین تکلیف خدمتی خود اقدام کنند به مدت یک ماه تا تاریخ پایان مهر ماه 1402 تمدید شد.
  • کلیه مشمولان قانون خدمت سربازی که برابر ضوابط قانونی برای تکمیل ظرفیت و یا شروع به تحصیل در نیم‌سال دوم بهمن 1402 پذیرفته می‌شوند تا پایان مهر ماه 1402 می‌بایست وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند و پس از اخذ برگ اعزام بدون غیبت با ارائه گواهی قبولی در دانشگاه از تسهیلات تمدید تاریخ اعزام که متعاقباً اعلام خواهد شد بهره‌مند شوند.
  • مشمولان فارغ‌التحصیل پایه دوازدهم خرداد و شهریور ماه سال 1401 دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت به تاریخ یکم مهر ماه یا یکم آبان ماه 1402 می‌توانند با ارائه گواهی مجاز بودن انتخاب رشته به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه کنند و پس از ثبت درخواست تمدید، اعزام خود را تا تاریخ یکم آذر ماه 1402 تمدید کنند.
  • ساعت آغاز فعالیت مدارس اعلام شد؛

    ساعت آغاز فعالیت مدارس اعلام شد؛

    معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران گفت: مدارس در مقاطع متوسطه ساعت 7:30 دقیقه صبح و مقاطع ابتدایی هم ساعت 8 صبح شروع به فعالیت خواهند کرد. قدرت الله شفیعی درباره برنامه مدیریت ترافیک شهری در مهرماه و در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی اظهار کرد: بر اساس ابلاغ تصویب نامه هیأت وزیران در هفته گذشته، ساعت کاری رسمی ادارات و واحدهای ستادی و استانی و مدارس و انتظامی و نظامی اعلام شد. وی افزود: دستگاه‌های اجرایی مستقر در سطح شهر تهران، ساعت کاری خود را از هفته گذشته یعنی 18 شهریور به صورت شناور و از ساعت 7 تا 9 صبح آغاز کردند و واحدهای استانی و شهرستانی نیز اعلام شد که از ساعت 7 صبح به خدمات خود ادامه خواهند داد. این مقام مسئول از برگزاری جلسه هماهنگی شورای ترافیک با حضور دستگاه‌های متعدد به ویژه شهرداری تهران، راهنمایی و رانندگی و آموزش و پرورش در هفته اول مهرماه خبر داد و تأکید کرد: ما همه مسائل را بررسی می‌کنیم و هرگونه تغییر و تصمیم‌گیری جدید در این حوزه به اطلاع شهروندان خواهد رسید. شفیعی یادآور شد: کارکنان زن که سرپرست خانواده هستند و یا والدین شاغل در دستگاه‌های ستادی استانی و شهرستانی از مزیت شناورسازی ساعت کاری استفاده خواهند کرد.

    گزینش به معلمان مدارس غیرانتفاعی رسید؛

    گزینش به معلمان مدارس غیرانتفاعی رسید؛

    از این پس معلمانی که وارد مدارس غیردولتی آموزش و پرورش می‌شوند باید حتما گزینش شده و صلاحیت عمومی آنها مورد بررسی قرار گیرد. احمد محمودزاده با اشاره به آغاز فرآیند توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی، اظهار کرد: در مدارس غیردولتی به دنبال این هستیم که معلمان صلاحیت حرفه‌ای داشته باشند و از این رو ابرپروژه‌ای را برای این کار تعریف کرده‌ایم. وی درباره پروژه توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی توضیح داد: در طول سه سال آینده شش بسته آموزشی و پرورشی در قالب پودمان 60 ساعته تدوین کرده‌ایم. در سند تحول بنیادین نیز به این امر اشاره شده است که معلم باید صلاحیت عمومی، دانش حرفه‌ای، تربیتی و تخصصی داشته باشد. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تاکید کرد: از این پس معلمانی که وارد مدارس غیردولتی آموزش و پرورش می شوند باید حتما «گزینش» شده و صلاحیت عمومی آنها مورد بررسی قرار گیرد. فرآیند بررسی و گزیش این معلمان در سال‌های قبل 15 روزه بود اما اکنون آن را پنج ماهه کرده‌ایم و در این راستا با هسته گزینش تفاهم نامه امضا کرده‌ایم و گزینش و احراز صلاحیت معلمان پیش شرط اول تدریس در مراکز غیر دولتی است. پیش شرط دوم این است که رشته تدریسی معلم با دوره تحصیلی او باید متناسب باشد.

    b xpx
    # / b
    xpx b
    # / b

    افزودن
    b
    / /
    :