مجتمع‌های آموزشی به مدارس سبز تبدیل خواهند شد

رده: خبر
زمان:
مجتمع‌های آموزشی به مدارس سبز تبدیل خواهند شد

مهرالله رخشانی‌فر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره‌ی اهداف مدارس سبز گفت: صرفه‌جویی در مصرف انرژی با استفاده از لامپ‌های کم مصرف، طراحی فیزیکی کلاس‌ها برای استفاده‌ی کمتر از نور مصنوعی و مدیریت پسماندها و زباله از جمله‌ی این اهداف می‌باشند. وی با اشاره به تشریح روی‌کرد حرکت به سوی مدارس سبز برای خیرین مدرسه‌ساز، اعلام کرد: یکی از خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان مهاباد استان آذربایجان غربی، در حال ساخت مدرسه‌ای با خصوصیات مدارس سبز است.

رخشانی‌فر درباره‌ی معماری مدارس سبز، افزود: تمامی مجامع علمی بر این باورند که علاوه بر نظارت مستقیم بر نحوه‌ی ساخت مدارس و عمر مفید فضاهای آموزشی، باید به معماری مدارس نیز توجه شود چرا که معماری مدارس تاثیر مستقیمی بر یادگیری دانش آموزان دارد. هم‌چنین معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: چند سالی است که همایش مدرسه‌ی ایرانی، معماری ایرانی با هدف تغییر معماری مدارس متناسب با پیشرفت‌های دنیا، برگزار می‌شود و امسال نیز هشتمین همایش و نخستین گردهمایی بین‌المللی مدرسه‌ی ایرانی، معماری ایرانی در دانشگاه یزد برگزار شد و عصر سه‌شنبه نفرات برتر همایش نیز معرفی شدند.

مجتمع‌های آموزشی به مدارس سبز تبدیل خواهند شد

رخشانی‌فر در این خصوص افزود: این همایش هرساله در تهران برگزار می‌شود، اما امسال به دلیل معماری خاص استان یزد؛ تصمیم بر آن شد که در تاریخ 14 تا 16 اسفند، این همایش در یزد برگزار شود. در این همایش جمعی از مهندسان معماری، دانشجویان، اساتید و ... دور هم جمع شدند تا با هم‌فکری و تعامل، بتوانیم در آینده، شاهد معماری مدارس اسلامی، ایرانی با رعایت الگوهای بومی باشیم. وی با اشاره به تاثیر مثبت برگزاری همایش مدرسه‌ی ایرانی، معماری ایرانی در سال‌های قبل، گفت: از جمله دستاوردهای این همایش، طراحی و ساخت مجتمع‌های آموزشی بود که به نام حیات‌های طیبه و به عنوان یکی از راه‌کارهای لازم‌الاجرای سند زیر نظام فضا و تجهیزات، اکنون در برخی از نقاط کشور به مرحله اجرا درآمده است.

مهرالله رخشانی‌فر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اضافه کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و شرایط خاص کشور در بحث انرژی، به منظور استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا، سعی کرده ایم که مجتمع‌های آموزشی را به سمت ایجاد و ساخت مدارس سبز ببریم. وی ضمن اشاره به ساخت مدارس سبز در نقاط مختلف کشور، گفت: از آغاز سال 97 سیاست‌گذاری برای ساخت سه مدرسه‌ی سبز در استان‌های سیستان و بلوچستان، زنجان و تهران آغاز شده و برای سال آینده نیز هفت استان درگیر طراحی معماری و بخش‌های سازه‌ای مدارس سبز خواهند بود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: