احتمال تجدید نظر در زمان برگزاری امتحانات حضوری وجود دارد؟

رده: خبر
زمان:

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش به برگزاری امتحانات حضوری نهمی‌ها و دوازدهمی‌ها تأکید دارد. زیرا به گفته‌ی او این آزمون‌ها تأثیر بسیار زیادی در آینده‌ی شغلی و تحصیلی دانش‌آموزان می‌گذارد. انتخاب رشته‌ی محصلین در پایه‌ی نهم انجام می‌گیرد و محتوای برخی دروس تأثیر مستقیمی بر این موضوع دارد. به همین دلیل آزمون آن‌ها باید از کفایت و اعتبار کافی برخوردار باشد. در غیر این صورت توزیع به درستی صورت نخواهد گرفت و حق دانش‌آموزان ضایع خواهد شد. امتحانات حضوری دوازدهمی‌ها نیز به علت تأثیری که در نمره‌ی دیپلم و دانشگاه محل تحصیل دارد، بسیار مهم است. به همین دلیل تمامی دانش‌آموزان در این دو پایه باید در شرایط یکسانی آزمون دهند. متفاوت بودن سؤالات و روش‌ها ممکن است اعتبار امتحان را از بین برده و حقوق بعضی محصلین را ضایع کند. بنابراین باید آزمون‌های دو پایه به صورت حضوری برگزار شود. اما از آن جایی که در زمان مقرر احتمال دستور منع برگزاری حضوری امتحان از سوی ستاد کرونا وجود دارد، آموزش و پرورش تصمیم بر به تعویق انداختن زمان برگزاری امتحانات حضوری نهمی‌ها و دوازدهمی‌ها خواهد گرفت. برای اطلاع از جزئیات این خبر با ما همراه باشید.

آغاز برگزاری امتحانات تمامی پایه‌ها بعد از عید سعید فطر

آغاز برگزاری امتحانات تمامی پایه‌ها بعد از عید سعید فطر

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در خصوص برگزاری امتحانات حضوری دوازدهمی‌ها و نهمی‌ها در شرایط کنونی کشور اظهار داشت: «ما به صورت منظم در تعامل و ارتباط با ستاد کرونا هستیم و بدون اجازه و نظر آن‌ها هیچ اقدامی نمی‌کنیم. در حال حاضر قرار بر این است که امتحانات تمامی پایه‌ها بعد از عید سعید فطر آغاز و تا 24 خرداد یعنی قبل از شروع انتخابات به اتمام برسد.» خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره‌ی امتحانات دوره‌ی ابتدایی گفت: «ارزشیابی دروس پایه‌های اول و دوم ابتدایی بر اساس اطلاعات و شواهد جمع‌آوری شده در طول سال تحصیلی و طبق اهداف درسی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش انجام خواهد گرفت. اما آزمون عمل‌کردی درس فارسی برای این دو پایه در استان‌های آبی به صورت حضوری و سایر مناطق به صورت آنلاین و با نظارت مدیر مدرسه انجام می‌گیرد. در پایه‌ی ششم علاوه بر ارزشیابی آزمون‌های عملی کلاسی برای دروس فارسی، ریاضی و علوم باید برگزار شود. این امتحانات در مناطق آبی به صورت حضوری و سایر مناطق زرد، نارنجی و قرمز به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. در خصوص پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم نیز برای مناطق زرد، نارنجی و قرمز اختیارات به معلم تحت نظارت مدیر مدارس داده شده است.»

برای برگزاری امتحانات حضوری نهمی‌ها و دوازدهمی‌ها تابع دستورات ستاد کرونا هستیم

وزیر آموزش و پرورش برای رفع نگرانی والدین گفت: «خانواده‌ها نگران نباشند. زیرا ما قطعاً بدون هماهنگی، دریافت مجوز از سوی ستاد کرونا و کسب اجازه‌ی وزارت بهداشت هیچ اقدامی نخواهیم کرد. در صورت برگزاری امتحانات حضوری دوازدهمی‌ها و نهمی‌ها تمامی پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت خواهد شد و هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت. اولویت ما سلامت دانش‌آموزان است. به همین دلیل اگر ستاد کرونا اجازه‌ی برگزاری امتحانات حضوری نهمی‌ها و دوازدهمی‌ها را در اردیبهشت ندهد، تاریخ آزمون را به تیرماه منتقل خواهیم کرد. ما در هر شرایطی تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم. همه‌ی تلاش ما برگزاری امتحانات تا قبل از کنکور است.»

تجدید نظر در زمان برگزاری امتحانات حضوری دوازدهمی‌ها و نهمی‌ها

حاجی میرزایی در پاسخ به درخواست عده‌ای که گفته‌اند «چون 9 ماه مجازی درس خوانده‌ایم، امتحانات نیز باید آنلاین برگزار شوند» گفت: «ترجیح ما بر برگزاری آموزش‌ها به صورت حضوری است. اما حال که نمی‌توان آن را حضوری کرد، چرا آزمون‌ها را حضوری برگزار نکنیم؟ نمی‌توانیم امتحانات پایه‌ی نهم و دوازدهم را غیرحضوری برگزار کنیم. زیرا نگران اعتراضات دانش‌آموزان هستیم. با توجه به تأثیر نمرات این دو پایه در آینده‌ی تحصیلی و شغلی افراد، آزمون سراسری و حضوری اعتماد بخش‌تر و اطمینان بخش‌تر خواهد بود که این موضوع کاملاً به نفع محصلین است. از این رو اگر نتوانیم در اردیبهشت امتحانات را به صورت حضوری برگزار کنیم، تاریخ آن را به زمان دیگری موکول خواهیم کرد.»

حضوری و غیرحضوری بودن امتحانات مطابق با رنگ‌بندی مناطق

حضوری و غیرحضوری بودن امتحانات مطابق با رنگ‌بندی مناطق

خسرو ساکی، درباره‌ی نحوه‌ی برگزاری امتحانات گفت: «مطابق با مصوبه‌ی 977 شورای عالی آموزش و پرورش در مناطق آبی که امکان حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود دارد، امتحانات در تمامی پایه‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد. اما در سایر مناطق به استثنای پایه‌های نهم و دوازدهم آزمون‌ها آنلاین برگزار می‌شوند. اگر دانش‌آموزانی که به هر دلیل قادر به شرکت در امتحانات حضوری نیستند، آمار قابل توجهی داشته باشند، کمیسیون‌های خاص شورای عالی آموزش و پرورش برای آن که قبولی آن‌ها به شهریور موکول نشود، تدابیری را اندیشیده‌اند. همچنین در بخشنامه‌های ابلاغی به مناطق اختیارات برگزاری امتحانات به خود استان‌ها بر اساس شرایط کرونایی داده شده است.» رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی درباره‌ی اپلیکیشن‌های قابل استفاده جهت برگزاری امتحانات آنلاین گفت: «برای برگزاری امتحانات می‌توان از اپلیکیشن‌های بومی مورد تأیید شورای مدرسه استفاده کرد. اما با این حال برنامه‌ی شاد باید همواره در اولویت باشد.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: