تجهیز حوزه‌های امتحان نهایی به دستگاه سیگنال‌یاب

رده: خبر
زمان:

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش روز دوشنبه 12 دی گفت: دیروز با همکاری سازمان سنجش، دستگاه سیگنال‌یاب به حوزه‌های امتحانات نهایی ارسال کردیم و حفاظت‌های آزمون مجهز به سیگنال‌یاب شدند.

اضافه شدن دستگاه سیگنال‌یاب به حوزه‌های امتحان

اضافه شدن دستگاه سیگنال‌یاب به حوزه‌های امتحان

امتحانات نهایی دی ماه از سوم دی با شرکت 248 هزار و 903 داوطلب در 1202 حوزه امتحانی آغاز شد. نکته مشترک همه امتحانات نهایی که تا امروز برگزار شده این است که پاسخ سؤالات امتحانات نیم ساعت اول شروع امتحان در برخی کانال‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است؛ این موضوع درحالیست که در نیم‌ساعت اول امتحانات، هیچ داوطلبی حق خروج از حوزه را ندارد. محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در این خصوص گفت: توانستیم سریع حوزه‌های امتحانی را شناسایی کنیم و 2 نفر شناسایی شدند که نمرات آنها صفر شد. همچنین وی گفت: برای جلوگیری از تقلب به عوامل امتحانات اعلام کردیم که تجهیزات داشته باشند و با عواملی که سهل‌انگاری کرده باشند، برخورد می‌شود. البته ممکن است داوطلبی، ریزابزار به همراه داشته باشد که در بدو ورود امکان شناسایی نباشد. ایشان اضافه کرد: دیروز با همکاری سازمان سنجش، دستگاه سیگنال‌یاب را هم اضافه کردیم و به حوزه‌ها ارسال کردیم و حفاظت‌های آزمون مجهز به سیگنال‌یاب هم شدند.

ابلاغ شیوه نامه «پایش عملکرد یادگیری» مدارس استعدادهای درخشان

ابلاغ شیوه نامه «پایش عملکرد یادگیری» مدارس استعدادهای درخشان

فعالیت «پایش عملکرد یادگیری» دانش‌آموزان پایه‌های هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم هر ساله و به شکل هم‌زمان در دو مرحله به صورت حضوری در مدارس استعدادهای درخشان برگزار می‌شود. اهداف این طرح ارتقاء کیفیت و بهبود عملکرد آموزشی این مدارس و ارائه بازخوردهای مؤثر به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، مدارس و دانش‌آموزان در خصوص میزان تحقق اهداف یادگیری، ارزیابی عملکرد و میزان اثر بخشی آموزش در مدارس است. ثبت‌نام تمامی دانش‌آموزان پایه‌های هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم در وبگاه سمپاد انجام می‌شود. مرحله اول پایش عملکرد یادگیری دانش‌آموزان پایه‌های هفتم، هشتم و نهم رأس ساعت 9 صبح روز دوشنبه مورخ 1401/11/10 و پایه‌های دهم و یازدهم رأس ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه مورخ 1401/11/11 برگزار می‌شود. مرحله دوم در دهه اول اردیبهشت ماه 1402 برگزار خواهد شد که نحوه و زمان دقیق برگزاری متعاقباً اعلام می‌شود. پس از انجام فرآیند پایش عملکرد یادگیری، نتایج در اولین فرصت از طریق وب‌گاه sampad.gov.ir، اعلام شده و کارنامه، کلید تصحیح، پاسخ‌نامه تشریحی، کارنامه کل، کارنامه دروس و نمودارها در وبگاه مربوط برای هر دانش‌آموز قابل مشاهده خواهد بود.

برگزاری دومین جشنواره ملی «من فناوری هسته‌ای هستم»

برگزاری دومین جشنواره ملی «من فناوری هسته‌ای هستم»

دومین جشنواره ملی «من فناوری هسته‌ای هستم» به همت سازمان انرژی اتمی ایران، وزارت آموزش و پرورش و نیز پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای برگزار می‌شود. محورهای دومین جشنواره ملی "من فناوری هسته‌ای هستم" شامل مواردی نظیر فناوری هسته‌ای در خدمت صنعت، پرتوزایی، فناوری هسته‌ای و محیط زیست، فناوری هسته‌ای و انرژی و نیز تدریس فناوری هسته‌ای است. این جشنواره مختص دانش‌آموزان، معلمان دوره متوسطه و نیز دانشجویان زیر 30 سال است. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ 15 بهمن‌ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. تاریخ اعلام نتایج برابر با 15 اسفند 1401 است. شرکت‌کنندگان به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت من فناوری هسته‌ای هستم مراجعه کنند.

نیمه متمرکز شدن آزمون ورودی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر رجایی

نیمه متمرکز شدن آزمون ورودی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر رجایی

دبیر هیأت مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس مصوبه هیأت عالی گزینش، مقرر شد با پیگیری وزارت آموزش و پرورش، آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی به صورت نیمه متمرکز برگزار شود تا فرصت قانونی لازم برای طی مراحل گزینش این دسته از داوطلبان فراهم شود. سید امیرمحمد خرازانی نماینده وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: فرایند گزینش حداقل زمان‌هایی را نیاز دارد و در قانون گزینش نیز 3 ماه وقت پیش‌بینی کردند، اما متأسفانه این زمان نه درباره دانشگاه فرهنگیان و نه درباره ماده 28 داده نشده است. سازمان سنجش اول شهریور اسامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را می‌دهند و 15 روز بعد پاسخ می‌خواهد و این درحالیست که بررسی پرونده 50 هزار نفر کار عظیمی است و زمان شبانه‌روزی را می‌طلبد؛ خرازانی گفت: مقرر شده است با توجه به مهلت زمانی 3 تا 5 ماهه برای بررسی صلاحیت داوطلبان ورود به دستگاه‌های مشمول قانون گزینش، با پیگیری وزارت آموزش و پرورش، آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی به صورت نیمه متمرکز برگزار شود، تا فرصت قانونی لازم برای طی مراحل گزینش این دسته از داوطلبان فراهم شود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: