تحولی بزرگ در مدارس پیشرو با رویکرد هوش مصنوعی در راه است
طرح مدارس پیشرو در هوش مصنوعی با حضور پروانه شادمانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 و جمعی از مدیران مدارس برگزار شد. شادمانی با تأکید بر تشکیل کارگروههای تخصصی و برگزاری کلاسهای آموزشی، استقبال دانشآموزان و معلمان از این طرح را چشمگیر دانست. وی اشاره کرد که دانشآموزان با مهارت در نرمافزارهای بهروز، پروژههای ارزشمندی مانند یادواره شهدا، انیمیشنهای آموزشی و محتوای درسی مفهومی تولید کردهاند. این طرح که از تیرماه 1403 آغاز شده، اکنون در کلاسهای درس اجرا میشود و هدف آن حذف روشهای سنتی و ارتقای سطح آموزش است. در پایان، وی از مدارس فعال در این طرح مانند تقواپیشگان، مصطفی خمینی و نرجس تقدیر کرد و از سایر مدیران و معلمان خواست تا در این مسیر همراه باشند.
مدارس تهران امروز تعطیل نشدند؛
به گزارش تسنیم، مدارس استان تهران در ماههای اخیر به دلیل آلودگی هوا و مدیریت مصرف سوخت بارها تعطیل شدهاند و مجموع تعطیلیها به حدود یک ماه رسیده که تأثیر منفی بر کیفیت آموزش داشته است. با این حال، تصمیمات ضد و نقیض مسئولان مورد انتقاد قرار گرفته است؛ به طوری که دیروز مدارس در هوای مطلوب تعطیل شدند، اما امروز با وجود بارش سنگین برف، دانشآموزان مجبور به حضور در کلاسها شدند. سردار موسویپور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، از شهروندان خواسته است که در صورت نداشتن ضرورت از منزل خارج نشوند. بسیاری از خانوادهها نگران ایمنی کودکان خود در مسیرهای لغزنده هستند. در حالی که انتظار میرفت آموزش و پرورش آموزش غیرحضوری را جایگزین کند، این اتفاق رخ نداد. در مقابل، مدارس 8 شهرستان اطراف تهران تعطیل شدند، اما شهر تهران همچنان شاهد تصمیمات نامتوازن در مورد تعطیلی مدارس است.
مدیران مدارس، سکانداران تربیت دانشآموزان در جامعه
به گزارش پانا، سیداحمد موسوی در دوره آموزش مهارتآموزی مدیران جدید مدارس تهران، بر تحول بنیادی در تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت که تربیت، فرایندی تدریجی و تعاملی است که نیازمند مشارکت مربیان، والدین و دانشآموزان است. وی تعامل مؤثر میان عوامل تربیتی را یکی از اصول سند تحول بنیادین دانست و بر اهمیت تدریجی بودن تربیت و توجه به تمامی ابعاد شخصیت دانشآموزان تأکید کرد. موسوی نقش مدیران مدارس را فراتر از مدیریت اجرایی دانسته و آنها را رهبران پرورشی و فرهنگی معرفی کرد که باید اختیارات لازم برای برنامهریزی درسی و مدیریت بحران داشته باشند. او نظریه «مدرسه آماده» را مطرح کرد که بر آمادگی مدارس در هر شرایطی برای ارائه خدمات آموزشی تأکید دارد. وی با اشاره به اهمیت ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی در نظام تعلیم و تربیت، بیان کرد که تربیت دانشآموزان باید همهجانبه و بر اساس مشارکت فعال آنان در فرایند یادگیری باشد. موسوی همچنین خواستار توانمندسازی مدیران مدارس برای اجرای برنامههای تربیتی مؤثر و پرورش نسلی مؤمن، متعهد و مسئول شد.
حضور وزیر آموزش و پرورش در منزل دانشآموزان جان باخته در حادثه واژگونی اتوبوس دانشآموزان کرمان
علیرضا کاظمی عصر دیروز با حضور در منزل خانوادههای دانشآموزان جانباخته در حادثه واژگونی اتوبوس کرمان، با آنان ابراز همدردی کرد و تسلیت گفت. وی در این دیدار ضمن ابراز تأسف عمیق، اظهار داشت: امیدواریم این دانشآموزان معصوم و سربلند، مشمول عنایات الهی شده و در رحمت بیکران پروردگار آرام گیرند. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور نمایندگانی از سوی رئیسجمهور و هیأت دولت برای عرض تسلیت، افزود: از خداوند برای خانوادههای این عزیزان صبر و اجر مسئلت داریم و امیدواریم فرزندانشان در جوار اولیای الهی آرمیده باشند.