تخریب‌گری جنسی

بلوغ زودرس

پسران و دختران در بلوغ زودرس خیلی زودتر از زمان طبیعی، علائم بلوغ جنسی را از خود نشان می‌دهند. بلوغ به طور میانگین در دختران بین 8 تا 13 سال و در پسران بین 9 تا 14 سال آغاز می‌گردد؛ اما بلوغ زودرس در سن 8 تا 9 سالگی دیده می‌شود. ما به عنوان پدر و مادر باید ببینیم آیا پسر و دختر ما آمادگی برای این اتفاق را دارند یا خیر؟ آیا بلوغ زودرس خوب است یا بد؟ اصلاً دلیل بلوغ زودرس چیست و چطور باید با این اتفاق مواجه شویم؟ برای پاسخ به این سوالات، صحبت‌های کارشناس ما را در این ویدئو بشنوید؟

خودارضایی

پدیده خودارضایی در نوجوانان اگر به درستی کنترل نشود، می‌تواند ساعت‌ها و روزها ذهن نوجوان ما را درگیر کند و او را در دام خیال‌بافی و تصویرسازی‌های ذهنی گرفتار کند. خودارضایی کنترل نشده باعث افت تحصیلی می‌شود و آسیب‌های جدی به آینده‌ی نوجوانان وارد می‌کند. اینجا فرد نوجوان یک احساس لذتِ گذرا را تجربه می‌کند، اما بعد دچار پشیمانی و افسردگی می‌شود و ممکن است کل زندگی‌اش تحت شعاع قرار بگیرد. اما شیوه‌ی صحیح مواجهه والدین با خودارضایی دختران و پسران چیست؟ آیا این رفتار همیشه بد است و باید به طور کل از آن جلوگیری کرد؟

بارداری ناخواسته

همه‌ی ما می‌دانیم که امروزه انواع سایت‌ها و فیلم‌های مستهجن و همچنین صفحات مجازی با انواع و اقسام اطلاعات جنسی وجود دارند که از نظر عاطفی و جنسی نوجوانان ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این موارد خیلی وقت‌ها سبب انجام رفتارهای پر خطر جنسی در آن‌ها می‌شود و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به نوجوانان وارد می‌کند. بارداری ناخواسته، ابتلا به بیماری‌های مقاربتی، هپاتیت و به خصوص ویروس HIV از این آسیب‌ها هستند. اما راه حل نگرانی‌های جهانی درباره‌ی بارداری ناخواسته و بیماری‌های مراقبتی چیست؟ ما به عنوان والدین چه وظیفه‌ای داریم؟

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: