در نظر گرفتن تدابیر ویژه برای دانش آموزان سیل زده، در صورت مردودی در امتحانات خرداد

رده: خبر
زمان:
در نظر گرفتن تدابیر ویژه برای دانش آموزان سیل زده، در صورت مردودی در امتحانات خرداد

مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به وقوع سیل اخیر و مشکلاتی که در بحث آموزشی، تأخیر در تشکیل کلاس‌ها و از بین رفتن کتب درسی دانش آموزان سیل زده به وجود آمده است، سازمان آموزش و پرورش در تلاش است تا بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این مشکلات را حل کرده و کلاس‌های درس را آماده کند تا دانش آموزان بتوانند در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند. هم‌چنین برای مدارس و دانش آموزان سیل زده، خدمات و تسهیلاتی را در نظر گرفته‌ایم که در حال پی‌گیری آن‌ها هستیم.

آخرین وضعیت مدارس مناطق سیل زده و بازگشایی آن‌ها

مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این که مدارس پلدختر نیز مانند گلستان و خوزستان در اختیار نیروهای امدادی قرار گرفته و اکنون محل اسکان اضطراری سیل زدگان شده است، گفت: ما برای بازگشایی، مدارس را لازم داریم. وی هم‌چنین اضافه کرد: در پلدختر آمادگی لازم فراهم شده و هر تصمیمی که ستاد بحران استان بگیرد، اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان همراهی می‌کند.

هفته‌ی آینده کلاس‌های درس دایر خواهند شد

رخشانی‌مهر اظهار کرد: در استان گلستان، حداقل‌های لازم را فراهم کردیم و کانکس‌ها، میز و نیمکت‌ها رسیده است. از شنبه‌ی گذشته، آمادگی برای تشکیل کلاس‌ها وجود داشته و قاعدتأ از هفته‌ی آینده کلاس‌های درس دایر خواهند شد. وی درباره‌ی اوضاع پلدختر و دیگر روستاهای آسیب دیده گفت: تاکنون 72 کانکس رسیده و تا آخر هفته به 100 کانکس خواهد رسید. هم‌چنین 5000 میز و نیکمت نیز خریداری شده که در انبارهای استان نگهداری می‌شود و از خرم‌آباد به مناطق سیل زده ارسال خواهد شد.

شرایط امتحانات خرداد برای دانش آموزان سیل زده

وی درباره‌ی شرایط دانش آموزان سیل زده در امتحانات خرداد اعلام کرد: طبق روال معمول، دانش آموزانی که نتوانند در امتحانات خرداد نمره‌ی لازم را کسب کنند، می‌توانند در شهریور ماه جبران کنند. ما با همکاران صحبت کرده‌ایم و در حال پی‌گیری هستیم تا تسهیلاتی غیر از قانونی که وجود دارد، برای دانش آموزان سیل زده در نظر گرفته شود تا دانش آموزان مناطق سیل زده در صورت استفاده از این قانون، آسیبی به روند تحصیلی آنان نخورد و فرصت‌های امتحانی آنان مخدوش نگردد.

آیا کاهش محتوای درسی کار درستی است؟

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که وزیر آموزش و پرورش به کاهش محتوای درسی اشاره کرده است، اما این موضوع می‌تواند به کلیت آموزش و یادگیری دانش آموزان در مقاطع بعدی آسیب بزند، گفت: این موضوع می‌تواند آسیب‌زا باشد از طرفی حادثه‌ی سیل به طور کل، آسیب‌زا است. اما طبق گفته‌ی وزیر آموزش و پرورش، ما در شرایط بد و بدتر قرار داریم و می‌خواهیم تصمیم بگیریم و این اصلأ عادی و طبیعی نیست.

ادهم درباره‌ی درس‌های دیگری که فرصت آموزش آن‌ها به خاطر وقوع سیل به وجود نیامده، گفت: ما باید برای دانش آموزان سیل زده، برنامه‌های جبرانی پیش‌بینی کنیم. این برنامه‌ها و کلاس‌های جبرانی می‌تواند در شهریور ماه یا اوایل سال تحصیلی جدید برگزار شود تا جبرانی برای آسیب‌های به وجود آمده باشد. وی افزود: ما آسیبی که به دانش آموزان، خانواده‌ها و معلمان وارد شده را نفی نمی‌کنیم و تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا این آسیب‌ها را به حداقل برسانیم. هم‌چنین شرایط بد تدریس معلمان در این وضعیت، در حال بررسی است و بعد از آنجام بررسی‌ها، نتایج توسط همکاران ما اعلام خواهد شد و حقوق آن‌ها نیز قطعأ پرداخت می‌شود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: