تربیت جنسی نوجوانان

آموزش والدین تربیت جنسی ویژه نوجوانان

نوجوانان با آغاز بلوغ و تغییرات هورمونی، بدنی، شناختی، عاطفی و رفتاری بسیار تحریک‌پذیر می‌شوند و با محرکات جنسی برانگیخته می‌شوند. نوجوانان با خیال‌پردازی، فانتزی‌های جنسی خود را در ذهن مرور می‌کنند. احتلام شبانه، خودارضایی، استرس و تنش‌های روحی درکنار حس استقلال‌طلبی بسیار در نوجوان اتفاق می‌افتد.

آموزش والدین در زمینه تربیت جنسی نوجوانان دختر

دختران نوجوان برای کنار آمدن با جنبه‌های پیچیده بلوغ جنسی نیازمند کمک والدین خود هستند. به خصوص در عصر حاضر که بیش از هر دوره‌ی دیگری مطالب و محتواهای مضر برای این نوجوانان وجود دارد و خطرات بزرگی در کمین دختران امروزی است، تربیت جنسی دختران از اهمیت بیشتری برخوردار است. دختران در سنین 9 تا 14 سالگی رشد قد و وزن را تجربه می‌کنند و با شروع پریود به بلوغ جنسی می‌رسند. در این سنین که بلوغ روی شرایط عاطفی، هیجانی و احساسی دختران اثر می‌گذارد، ما به عنوان والدین چه رویکردی باید داشته باشیم؟ ببینید و بشنوید پاسخ کارشناس ما را به این سوال مهم و چالش‌برانگیز.

آموزش والدین در زمینه تربیت جنسی نوجوانان پسر

والدین موظفند قبل از اینکه پسرشان وارد بلوغ جنسی شود، نسبت به ویژگی‌های این تحول، دانش کافی را کسب کنند. چراکه در این صورت می‌توانند با علم کافی نسبت به این دوره‌ی پر فراز و نشیب، پسر نوجوان خود را به شکل صحیح هدایت و تربیت کنند. پسران از 10 تا 16 سالگی به بلوغ جنسی می‌رسند و تغییرات رفتاری، عاطفی و روانی در آن‌ها اتفاق می‌افتد. حال این سوال مطرح است که ما به عنوان والدین چه رویکردی باید در مقابل این تحول داشته باشیم؟ ببینید و بشنوید پاسخ کارشناس ما را به این سوال مهم و چالش‌برانگیز.

آموزش والدین در زمینه جهت‌گیری جنسی نوجوانان

در جامعه‌ی ما گرایش به جنس مخالف از نظر عرفی پذیرفته شده است و همجنس‌گرایی یا دوجنس‌گرایی نوجوانان ممکن است ابهامات و سوالات زیادی را به دنبال داشته باشد. ما به عنوان والدین باید بدانیم گرایش‌های جنسی با انحرافات جنسی تفاوت دارند و نباید آن را اختلال برشمرد. کارشناس ما در این ویدئو درباره‌ی سه گروه هوموسکشوال، هتروسکشوال و بای‌سکشوال توضیح می‌دهد و نقش والدین و جامعه را در جهت‌گیری جنسی و گرایشات جنسی نوجوانان تحلیل می‌کند. حتماً این ویدئو را تا انتها تماشا کنید.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: