تربیت جنسی کودکان

آموزش والدین در زمینه تربیت جنسی کودکان 3 تا 6 سال

بیداری جنسی و کنجکاوی‌های جنسی کودکان 3 تا 6 ساله یکی از بحث‌های تربیتی مهم است که حتماً توجه والدین را می‌طلبد. بسیاری از پدر و مادرها بازی‌ها و رفتارهای جنسی کودکان را در این سن، به چشم یک رفتار نابه‌هنجار می‌بینند. در حالیکه خیلی از بازی‌ها و حرکات جنسی کودکان صرفاً به دلیل بازی است و از کنجکاوی آن‌ها نسبت به بدن‌شان می‌آید. البته بحث در اینجا تمام نمی‌شود. نکات مهم دیگری هم وجود دارد که بهتر است از زبان کارشناس ما در این ویدئو بشنوید.

آموزش والدین در زمینه تربیت جنسی کودکان 7 تا 11 ساله

کنجکاوی‌ها جنسی و تلاش‌های پنهانی کودک برای کسب اطلاعات جنسی در سنین 7 تا 11 سالگی بروز پیدا می‌کند.کودکان 7 تا 11 ساله وقتی وارد مدرسه می‌شوند، دنیایی پر از شگفتی را می‌بینند که می‌تواند پاسخگوی سوالات جنسی آن‌ها باشد. کودکان دبستانی اگر به جواب سوالات خود نرسیده باشند، از دوستان دبستانی خود پاسخ می‌گیرند و ممکن است در دام اطلاعات نادرست جنسی گرفتار شوند. مثلاً درباره‌ی بلوغ، ازدواج یا روابط زناشویی اطلاعات نادرست بگیرند و در ذهنیت آن‌ها تاثیر بگذارد. حال این سوال مطرح است که استراتژی والدین در این مواقع چه باید باشد؟ پاسخ این سوال را در این ویدئو از زبان کارشناس ما بشنوید.

آموزش والدین در زمینه تربیت جنسی کودکان، آزارگران جنسی

جالب است بدانید 70 درصد از آزارگران جنسی از نزدیکان و فامیل‌های کودکان هستند؛ زیرا کودکان با آن‌ها احساس راحتی می‌کنند. به طور کلی آزارگران جنسی دو دسته هستند: پدوفیلی‌ها یا افرادی که ذاتاً اختلالات جنسی دارند و هدف اصلی آن‌ها کودک است. دسته‌ی دوم تمایلات عادی دارند اما به دلیل اختلالات روانی و جنسی سراغ کودکان هم می‌روند. حال سوال اینجاست که پدر و مادرها برای محافظت از فرزندان خود چه کاری باید انجام دهند؟ پاسخ این سوال را در این ویدئو از زبان کارشناس ما بشنوید.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: