ترفندهایی برای مطالعه دروس در کنکور 98

رده: مقاله
زمان:
ترفندهایی برای مطالعه دروس در کنکور 98

با نزدیک شدن به کنکور، بدون شک استرس دانش آموزان روز به روز بیشتر می‌شود. چرا که کنکور یکی از آزمون‌های مهم در زندگی نوجوانان است که راه و آینده‌ی آن‌ها را رقم می‌زند. با این وقت کم باقی مانده، دانش آموزان در تکاپو هستند تا بتوانند از فرصت پیش رو، نهایت استفاده را ببرند. و در این میان دروسی هستند که دانش آموزان رغبت کمتری به خواندن آن‌ها دارند اما در عین حال، دارای تاثیر زیادی در کنکور می‌باشند.

غول بی شاخ و دم کنکور

بسیاری از دانش آموزان، کنکور را هم‌چون غول بی شاخ و دمی می‌بینند که باید به جنگ آن بروند. این در حالی است که تنها راه پیروز شدن در این مرحله از زندگی، آرامش، برنامه‌ریزی و دوری از استرس و اضطراب است. دانش آموزان باید این را بدانند که مطالعه‌ی بی‌وقفه، نه تنها باعث موفقیت آن‌ها نمی‌شود بلکه بی‌فایده نیز هست. اگر می‌خواهید در کنکور موفق شوید لازم است که با برنامه‌ریزی جلو بروید و بارها و بارها فضای کنکور را با یک آزمون معمولی، برای خود شبیه‌سازی کنید. داشتن هدف و برنامه‌ریزی صحیح، تغذیه‌ی مناسب، خواب کافی، ورزش، دوری از فضای استرس‌زا، همراهی خانواده‌ها، استفاده از کتب کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره گرفتن از استاید و مشاوران با تجربه در این زمینه، همگی مواردی هستند که اگر به آن‌ها توجه کنید و آن‌ها را در طی دوران مطالعه به کار گیرید، بدون شک نتیجه‌ی مطلوبی کسب خواهید کرد.

معلم با انگیزه، تنها راه اشتیاق دانش آموزان به مطالعه درس عربی

سهیل سراج مشاور تحصیلی در گفت و گویی که با خبرنگاران جوان داشته، درباره‌ی راه‌های تشویق دانش آموزان به درس خواندن، اظهار کرده است: اولین و شاید تنهاترین راه برای تشویق دانش آموزان به درس خواندن، وجود معلمی با انگیزه است، چرا که معلم می‌تواند تاثیر زیادی در روحیه‌ی دانش آموز داشته باشد. وی ادامه داد: معلمی با انگیزه و پر انرژی که بتواند با صحبت‌هایش، به دانش آموز انگیزه و حس رقابت بدهد، بسیار مهم و با اهمیت است. اگر معلم، فردی منفی باف باشد نه تنها به دانش آموز انگیزه درس خواندن را نمی‌دهد بلکه او را از تلاش برای درس خواندن باز می‌دارد و انگیزه‌ی آمادگی برای کنکور و آینده را از او می‌گیرد. سراج اضافه کرد: در کنار یک معلم پر انرژی و مثبت‌نگر، کلاس درس و نحوه‌ی تدریس نیز بسیار اهمیت دارد. می‌دانیم دروسی هستند که به هر دلیلی، دانش آموز علاقه‌ای به مطالعه‌ی آن‌ها ندارد و برای کنکور، آن‌ها را کنار می‌گذارد در حالی که در کنکور تاثیر زیادی دارند. یکی از این دروس، درس عربی است. اغلب دانش آموزان، کلاس درس عربی را کلاسی خشک و بی روح می‌دانند و به اجبار آن را تحمل می‌کنند. این در حالی است که معلم می‌تواند با روش‌های خلاقانه، کلاس درس را به گونه‌ای جذاب و شیرین کند که دانش آموزان مشتاق یادگیری و خواندن آن شوند.

تاثیر زیست و شیمی در کنکور

این مشاور تحصیلی در مورد اهمیت دروس زیست و شیمی در کنکور گفت: اگر به تراز سازمان سنجش دقت کنید متوجه خواهید شد، درس‌های زیست و شیمی در رشته‌ی تجربی بسیار مهم هستند و تاثیر زیادی در کنکور دارند. وی افزود: دروس زیست، شیمی و ریاضی نسبت به سایر دروس، از اهمیت بالاتری برخوردارند. ولی به طور دقیق نمی‌توان در هیچ سالی، مشخص کرد که چه درسی در کنکور اهمیت بیشتری دارد. سهیل سراج مشاور تحصیلی عنوان کرد: دروس تخصصی و دروس عمومی از جمله ادبیات و عربی، در کنکور تاثیر زیادی دارند. از میان دروس تخصصی نمی‌توان دقیقأ گفت که کدام مهم‌تر هستند، بنابراین دانش آموزان و داوطلبانی که قصد دارند در یک رشته‌ی خوب قبول شوند، باید به همه‌ی دروس تخصصی توجه کنند و به درصد بالای 60 در کنکور فکر کنند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: