تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی

رده: خبر
زمان:

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره تصحیح الکترونیک اوراق امتحانات نهایی گفت: در امتحانات نهایی دی ماه، از هر استان یک منطقه یا یک حوزه امتحانی انتخاب و برگه‌های امتحانی آن‌ها به صورت الکترونیک تصحیح می‌شود؛ اگر نتیجه بگیریم و زیرساخت‌ها فراهم باشد، در خرداد سال آینده تصحیح الکترونیکی را در گستره‌ی کشوری اجرا می‌کنیم.

تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی از دی‌ماه

تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی از دی‌ماه

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره‌ی تصحیح الکترونیک اوراق امتحانات نهایی گفت: در امتحانات نهایی دی ماه، از هراستان یک منطقه یا یک حوزه امتحانی انتخاب و برگه‌های امتحانی آنها به صورت الکترونیک تصحیح می‌شود؛ اگر نتیجه بگیریم و زیرساخت‌ها فراهم باشد، در خرداد سال آینده تصحیح الکترونیکی را در گستره کشوری اجرا می‌کنیم. محسن زارعی درباره روند اجرایی تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی که مدتی است در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد اظهار کرد: تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی را مدتی‌است که شروع کرده‌ایم. برنامه‌ای که ما برای تصحیح الکترونیکی داریم اینگونه است که برگه‌ها اسکن می‌شوند و به صورت سوال به سوال در اختیار مصححین قرار می‌گیرند. همچنین با بیان اینکه مصحح دوم، نظر مصحح اول را نمی‌بیند و مصححین نمرات را جمع نمی‌زنند و تنها سوال‌ها را تصحیح می‌کنند و سامانه جمع می‌زند گفت: اگر هم اختلافی وجود داشته باشد به مصحح سوم ارجاع می‌شود. ممکن است برگه دانش‌آموزی در جنوب کشور را معلمی در شمال تصحیح کند و توزیع سوالات هم کشوری خواهد بود.

غیرحضوری شدن تمامی مقاطع تحصیلی تهران و البرز شنبه و یکشنبه

غیرحضوری شدن تمامی مقاطع تحصیلی تهران و البرز شنبه و یکشنبه

جلسه اضطرار آلودگی هوا روز جمعه با حضور اعضاء برگزار شد. با توجه به تشدید آلایندگی هوا مقرر شد شنبه و یکشنبه 19 و 20 آذر ماه تمامی مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه شهرستان‌های استان تهران به جز شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه به صورت غیر حضوری فعالیت کنند. این کمیته همچنین اعلام کرده است که مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها نیز در تمامی شهرستان‌های استان به جز دماوند و فیروزکوه تعطیل خواهد بود. فعالیت‌های ورزشی نیز در این دو روز ممنوع خواهد بود و از شهروندان درخواست می‌کنیم از ترددهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت لزوم حتما از ماسک مناسب N95 استفاده کنند. در پی آلودگی شدید هوای پایتخت و غیرحضوری شدن مدارس، آزمون‌های شبه نهایی پایه دوازدهم در روز‌هایی که آموزش‌های حضوری برگزار نمی‌شود. به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران،تاریخ اجرای این آزمون‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

داوطلبان کنکور می‌توانند نمرات امتحانات نهایی را ترمیم کنند؛

داوطلبان کنکور می‌توانند نمرات امتحانات نهایی را ترمیم کنند؛

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش؛ به متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات دروس نهایی اعم از دارندگان مدرک پایان تحصیلات دوره متوسطه، دانش‌آموزان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و دانش‌آموزان شاخه نظری داوطلب شرکت در گروه آزمایشی غیرمتناظر با رشته تحصیلی خود، اجازه داده می‌شود مطابق جدول دروس امتحان نهایی دوره دوم متوسطه صرفاً یک بار برای ایجاد سابقه و یک بار برای ترمیم نمره با پرداخت هزینه در دروس مورد نظر خود ثبت‌نام و در امتحان مربوط شرکت کنند. به متقاضیانی که قبل از ابلاغ این مصوبه از فرصت ترمیم استفاده کرده‌اند، اجازه داده می‌شود یک بار دیگر نمرات امتحانات نهایی دروس مورد نظر خود را ترمیم کنند. نمرات ایجاد سابقه و ترمیم صرفاً به عنوان سابقه تحصیلی اعتبار خواهد داشت و در کارنامه تحصیلی داوطلبان منظور نمی‌شود. نمره کل سابقه تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش محاسبه و ضمن اطلاع رسانی به ذینفعان برای پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در اختیار مراجع مربوطه قرار می‌گیرد.

امتحانات نهایی در 3 پایه دوره دبیرستان از خرداد 1403

امتحانات نهایی در 3 پایه دوره دبیرستان از خرداد 1403

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: از خرداد 1403 امتحانات نهایی در سه پایه دوره دوم متوسطه برگزار می‌شود که باید بودجه مورد نیاز تامین شود. محسن زارعی با اشاره به این‌که از سال تحصیلی 1403-1402 امتحانات نهایی در سه پایه دوره متوسطه دوم برگزار می‌شود، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری یعنی خرداد 1402 امتحانات نهایی فقط در پایه دوازدهم است. وی درباره این‌که آیا آمادگی لازم برای برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه تحصیلی دوره متوسطه دوم وجود دارد و بودجه مورد نیاز تامین شده است، افزود: با ابلاغ مصوبه کنکوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست ما بودجه مورد نیاز است و هم‌اکنون مکاتبات را انجام و هزینه‌ها را اعلام کرده‌ایم؛ امیدوارم حمایت کنند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: