تصحیح سوالات و تولید کارنامه امتحانات نهایی

رده: خبر
زمان:

تصحیح سوالات و تولید کارنامه امتحانات نهایی

تصحیح سوالات و تولید کارنامه امتحانات نهایی

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نحوه تصحیح سوالات و تولید کارنامه آزمون‌های نهایی را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: امتحانات نهایی سال جاری به دلیل تاثیر آن در سوابق کنکور دارای اهمیت زیادی برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان است لذا آموزش و پرورش برای انجام دقیق و بدون خطای این آزمون‌ها برنامه‌ریزی کرده است. یکی از کارهای مهمی که در آزمون‌های امتحان نهایی باید صورت گیرد، تصحیح سوالات و تولید کارنامه آزمون‌های نهایی به صورت امن، مکانیزه، با کمترین خطا و سوگیری مثبت و منفی از سوی مصححان و ... است. روند تصحیح سوالات و تولید کارنامه آزمون‌های نهایی به طور خلاصه در زیر آمده است:

  • پاسخ‌برگ‌های تمامی حوزه‌ها به صورت رندم توسط سامانه هوشمند به مصحانی خارج از استان محل آزمون ارسال می‌شود.
  • توزیع تصویر پاسخ‌برگ بی‌نام (کدگذاری شده) توسط سامانه بین مصححین در سطح کشور؛
  • تصحیح تصویر هر پاسخ‌برگ با استفاده از رایانه توسط دو مصحح مستقل؛
  • احصاء و ثبت نمره نهایی توسط سامانه؛
  • تولید کارنامه و اعلام نتیجه؛

طراحی سوالات امتحان‌های پایه ششم به صورت منطقه‌ای

طراحی سوالات امتحان‌های پایه ششم به صورت منطقه‌ای

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح نحوه ارزشیابی پایانی کلاس ششمی‌ها گفت: طبق قانون، امتحانات پایه ششم با سوالات واحد منطقه‌ای برگزار می‌شود و تصحیح برعهده معلم به شیوه توصیفی خواهد بود. وی افزود: معلم بعد از نتیجه آزمون را همانند مابقی تکالیف و ارزیابی‌های دانش‌آموزان در کارپوشه آنها قرار می‌دهد و اینطور نیست که این ارزشیابی به تنهایی تعیین‌کننده تکلیف نهایی دانش‌آموز باشد. بلکه در مقایسه با مابقی آثار، تکالیف، تمارین و مدارکی که در طول سال از هرکدام از دانش‌آموزان جمع‌آوری کرده قرار می‌دهد و درباره ارتقاء یا عدم ارتقای آنها به پایه بالاتر تصمیم‌گیری می‌کند. مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش درباره تقویت یادگیری دانش‌آموزان ضعیف‌تر و کسب آمادگی برای ورود به دوره متوسطه اول گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم را پیرامون برگزاری کلاس‌های آموزشی تقویتی در قالب گروه‌های جهادی، بسیج فرهنگیان و تشکل‌های مردمی انجام داده‌ایم تا به‌ویژه ضعف دانش‌آموزان روستایی و مناطق محروم برطرف شود. محمدی ادامه داد: برای اولین بار است که سامانه پایش با نام شهید زین‌الدین فعال شده و در خرداد که نتایج بچه‌ها ثبت شود می‌توانیم به طور دقیق مشاهده کنیم که کدام دانش‌آموز در کدام مدرسه و کدام درس احتیاج به آموزش‌های جبرانی دارد.

اعلام شهریه مدارس غیردولتی تا پایان خرداد

اعلام شهریه مدارس غیردولتی تا پایان خرداد

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده در مورد شهریه مدارس غیردولتی گفت: ضمن طی روند فوق، پیش‌ثبت‌نام‌ها نیز در برخی مدارس زودتر آغاز شده است؛ در مدارس غیردولتی پیش‌ثبت‌نام از ماه‌های گذشته شروع شده بود و شهریه آنها نیز به صورت علی‌الحساب و اندازه شهریه سال تحصیلی جاری محاسبه می‌شود. وی با تاکید بر نظارت استان‌ها بر روند تعیین و دریافت شهریه گفت: مردم می‌توانند شکایات خود را به صورت سامانه‌ای اعلام کنند. همچنین مدارسی که شهریه خارج از عرف دریافت می‌کنند قطعا مورد بازرسی قرار خواهند گرفت. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اولیاء می‌توانند با ورود کد مدرسه به سامانه، شهریه دقیق را مشاهده کنند گفت: والدین حتما به همان میزان شهریه را پرداخت کنند. در صورت تخلف، در عرض یک هفته ناظر فرستاده می‌شود و با تخلفات برخورد می‌کند لذا بهترین ناظران، خود اولیاء هستند.

آیا دانش‌آموزان ابتدایی هم مردود می‌شوند؟

آیا دانش‌آموزان ابتدایی هم مردود می‌شوند؟

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش با ارائه توضیحاتی درباره تکرار پایه در دوره ابتدایی (مردودی) نسبت به تبعات روحی و روانی آن برای دانش‌آموزان هشدار داد. تکرار پایه در دوره ابتدایی در شرایطی است که دانش‌آموز در دو درس فارسی و ریاضی به طور همزمان توصیف "نیازمند تلاش بیشتر" را کسب کند البته نه در امتحانات خرداد بلکه در امتحانات شهریور، آن وقت مشمول تکرار پایه می‌شود اما همین موضوع هم با شروط بسیاری همراه است و الزاماً کسب توصیف "نیازمند تلاش بیشتر" نباید منجر به تکرار پایه شود. مدتی پیش، معصومه نجفی پازوکی؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در دهه 90 رویکردها در کتاب درسی تغییر کرد اما معلمان برای همراهی با رویکردهای جدید آموزش ندیدند و فاصله بین اهداف برنامه درسی با آنچه در مدارس می‌گذرد زیاد است، گفته بود: برای توانمندسازی معلم در رویکرد آموزشی باید وضعیت فعلی را بررسی می‌کردیم. در روند بررسی‌ها، یکی از شاخص‌ها نرخ تکرار پایه است که در دوره ابتدایی 3 درصد و در پایه اول ابتدایی 10 درصد بود که آمار وحشتناکی است و باید به طور ویژه به آن توجه کرد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: