تصویب نحوه ترمیم نمرات دروس نهایی

رده: خبر
زمان:

شورای عالی آموزش و پرورش با توجه به تغییرات جدید برگزاری کنکور سراسری و تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در نمره نهایی داوطلبان، پیرامون ایجاد سابقه تحصیلی، نحوه‌ی ترمیم و ارتقای نمرات دروس نهایی فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه مصوبه‌ای اعلام کرد.

اعلام نحوه ترمیم نمرات دروس نهایی فارغ‌التحصیلان دبیرستان

اعلام نحوه ترمیم نمرات دروس نهایی فارغ‌التحصیلان دبیرستان

در راستای اجرای سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها، شورای عالی آموزش و پرورش مقرر کرد دارندگان مدرک پایان تحصیلات دوره متوسطه نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش از نظام‌های آموزشی کشور برای ایجاد سابقه تحصیلی، ترمیم و ارتقای نمرات دروس نهایی، می‌توانند در آزمون نهایی دروس مورد نظر خود، مطابق با جدول مواد امتحانی دوره دوم متوسطه، یک بار به شیوه داوطلب آزاد شرکت کنند. هزینه‌های مربوط به برگزاری امتحان و صدور گواهی به عهده داوطلب است و شیوه‌نامه اجرایی مصوبه حداکثر ظرف مدت یک ماه توسط وزارت آموزش و پرورش تهیه و با امضای وزیر، ابلاغ خواهد شد. نمره کل سابقه تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش محاسبه و برای پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در اختیار مراجع مربوط قرار گیرد.

یک‌بار فرصت ترمیم نمره در هر درس برای داوطلبان کنکور

یک‌بار فرصت ترمیم نمره در هر درس برای داوطلبان کنکور

شیوه نامه ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات برای داوطلبان کنکور 1402 تا یک ماه آینده از سوی آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد. به تازگی سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای از داوطلبان کنکور 1402 خواسته است، همه داوطلبان اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند. در صورتی که داوطلبی در امتحاناتی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق پیش‌بینی می‌کند شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی نکند، نمره آن دروس برایش صفر (0) لحاظ خواهد شد.

30 درصد سهم ثبت‌نام دبیرستانی‌ها در مدارس دولتی

30 درصد سهم ثبت‌نام دبیرستانی‌ها در مدارس دولتی

کارشناس آموزش و پرورش گفت: سازمان پژوهش و شورای عالی آموزش و پرورش باید با تمهیدات لازم علاوه بر کاهش حجم کتب درسی مدارس، محتواهایی با کیفیت را برای افزایش کارایی دانش‌آموزان در زندگی امروز و آینده در کتاب‌ها تألیف کنند. تنوع دانش‌آموزان در مدارس یکی از عوامل اساسی در کیفیت و عدالت آموزشی است، وی تاکید کرد: در عمده کشورهای دنیا دانش‌آموزان در مدارس دولتی یا غیردولتی تحصیل می‌کنند و این موضوع اصل پذیرفته‌شده‌ای است، اما در کشور ما بر اساس آمارها و شاخص‌های شورای عالی آموزش و پرورش حدود 16 نوع مدرسه وجود دارد. دانش‌آموزان پس از پایان دوره نهم برای ورود به دبیرستان دوره دوم برای آمادگی در کنکور باید انواع آزمون‌ها را طی کنند که مدارس تیزهوشان، شاهد، نمونه دولتی، غیردولتی‌ها هر کدام سهمی دارند و تنها 30 درصد ثبت‌نام مقطع دبیرستان در مدارس دولتی انجام می‌شود، این تنوع دانش‌آموزی خود معضل بزرگی در جذب دانش‌آموز در مدارس دولتی است و باید برای آن چاره و راه‌کاری اساسی مد نظر قرار گیرد

تاثیر قطعی 40 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور

تاثیر قطعی 40 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری سال 1402 گفت: موضوع ایجاد سابقه تحصیلی و تاثیر قطعی آن اتفاق خوبی بود؛ قبلا، تاثیر سوابق، مثبت بود اما مثبت خنثی بود و بازخوردی از لحاظ شدن این تاثیر در رتبه داوطلب را به صورت عینی نمی‌دیدیم که با این مصوبه جدید، حداقل تلاش دانش‌آموزان در طول دوره تحصیلی منعکس و دیده می‌شود. وی با اشاره به اینکه برگرداندن توجه دانش‌آموز به کتاب و برنامه درسی مهم است، گفت: دانش‌آموز باید تکنیک و مهارت تست‌زنی را می‌آموخت و به همین جهت موسساتی شکل گرفت که وی را آماده این کار کند. به همین خاطر از مدرسه و فضای آموزشی کاملا جدا شد و زیست آموزشی‌اش در فضای دیگری اتفاق می‌افتاد. زارعی ادامه داد: به نظر می‌رسد مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند کمک خوبی برای دستگاه تعلیم و تربیت باشد که توجه دانش‌آموزان و مدرسه بر برنامه درسی قرار بگیرد. وی با بیان اینکه موضوع کنکور سرجایش است اما سهمی را به سابقه تحصیلی می‌دهند که در سال اول اجرای مصوبه 40 درصد است و در طول اجرا به 60 درصد می‌رسد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: