تعامل خانواده و مدرسه و گذراندن دوره های آموزشی برای مدیران مدارس و والدین الزامی است

رده: خبر
زمان:

وزیر آموزش و پرورش در نشستی که با نمایندگان انجمن‌های اولیا و مربیان داشت، در رابطه با تعامل خانواده و مدرسه و گذراندن دوره‌های آموزشی لازم، گفت: پایین بودن کیفیت آموزشی، عامل اصلی مشکلات نیست، بلکه تفاوت در آموزش مربیان و خانواده‌ها و عدم تعامل بین خانواده و مدرسه مشکل‌ساز شده است. به همین دلیل گذراندن دوره های آموزشی برای مدیران مدارس و والدین الزامی می‌باشد.

تعامل خانواده و مدرسه و گذراندن دوره های آموزشی برای مدیران مدارس و والدین الزامی است

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: خانواده و مدرسه دو شریک محسوب می‌شوند که یک سرمایه‌ی مشترک دارند و اگر این دو شریک با هم هماهنگ نباشند، سرمایه‌ی آن‌ها به نتیجه نخواهد رسید. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که خانواده و مدرسه، هرکدام راه خود را می‌روند. مدرسه، برنامه‌ی درسی را با شیوه‌ی خودش پیش می‌برد و خانواده نیز بر اساس روش‌های خود، پیش می‌رود. همین موضوع سبب می‌شود گاهی خانواده و مدرسه زحمات یکدیگر را باطل می‌کنند و نتیجه‌ی زحمات دو طرف، خنثی می‌شود. وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به این که قصد نداریم مشکلات آموزشی را کنار بگذاریم، بیان کرد: اگر خانواده و مدرسه با هم تعامل داشته باشند و در یک جهت تلاش کنند؛ در مدت زمان کوتاهی می‌توان تغییر و تحولات مثبتی ایجاد کرد. هم‌چنین باید تمام موانعی که باعث عدم تعامل خانواده و مدرسه می‌شود را برداشت. از یک طرف در بعضی از مدارس، ورود خانواده‌ها را دخالت و مزاحمت می‌دانند و از طرف دیگر بعضی از خانواده‌ها حوصله‌ی حضور در مدارس را ندارند.

بطحانی با اشاره به این‌که دانش‌آموزان در خطر آسیب‌های اجتماعی، به خصوص در زمینه‌ی دوستی و ارتباط با جنس مخالف هستند، گذراندن دوره های آموزشی برای مدیران مدارس و والدین و هم‌چنین تعامل بین خانواده و مدرسه را امر مهم و ضروری دانست و گفت: در حال حاضر یک شبکه‌ی رسانه‌ای (شبکه‌ی تعاملی سینا) را در آموزش و پرورش ایجاد کرده‌ایم که به تعامل خانواده و مدرسه کمک شایانی خواهد کرد. در شبکه‌ی تعاملی سینا، صحبت‌هایی که لازم است را با خانواده‌ها مطرح می‌کنیم و آن‌ها باید مستقیما با مدیران مدارس در ارتباط باشند تا تعامل بین خانواده و مدرسه ایجاد شود، گرچه این شبکه تنها مربوط به خانواده‌ها نیست بلکه مدیران و معلمان مدارس نیز مخاطب آن هستند.

وی هم‌چنین در رابطه با تعامل خانواده و مدرسه و گذراندن دوره های آموزشی برای مدیران مدارس و والدین، افزود: تعامل خانواده و مدرسه باید بیش از گذشته باشد. گذراندن دوره‌های آموزشی برای خانواده‌ها اجباری است، همان‌طور که برای مدیران مدارس اجباری است. یک مشاور مدرسه باید بداند چه نشانه‌هایی در دانش‌آموز حاکی از آسیب‌های اجتماعی است و کدام دانش‌آموز دچار این آسیب‌ها شده است. به همین دلیل از شهریور 98، تنها مدیری حق مدیریت در مدارس را دارد که 13 گواهی‌نامه‌ی مربوط به این دوره‌های آموزشی را گذرانده باشد و خانواده‌ها زمانی که برای ثبت نام به مدرسه می‌آیند، باید گواهی‌نامه‌ی دوره‌های آموزشی را داشته باشند؛ چرا که در زمان ثبت نام، این گواهی‌نامه از آن‌ها طلب خواهد شد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: