شرط اداره کل آموزش و پرورش برای تعطیلات زمستانی مدارس

رده: خبر
زمان:

در سال‌های اخیر اخباری مبنی بر تعطیلات زمستانی شنیده می‌شود که هنوز تصویب و اجرایی نشده است.

مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در واکنش به خبر تعطیلات زمستانی مدارس گفت: فقط به شرط شروع سال تحصیلی از ماه شهریور با تعطیلات 5 روزه مدارس در زمستان موافقت می‌کنیم. وی در ادامه درباره خبر تعطیلات 5 روزه مدارس که چندی پیش از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی اعلام‌شده بود اظهار کرد: نگاه آموزش و پرورش به تعطیلات زمستانی نگاهی آموزشی و تربیتی است. این تعطیلات باید طوری باشند که به برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان آسیب نزند.

شروع سال تحصیلی از 10 یا 20 شهریور

نوید ادهم در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر شروع سال تحصیلی اول مهر و پایان آن آخر اردیبهشت و خرداد فصل امتحانات است. اگر بنا باشد تعطیلات زمستانی داشته باشیم و از زمان آموزش در فصل زمستان کم شود، شروع سال تحصیلی به‌جای اول مهر باید از 10 یا 20 شهریور باشد و ایجاد تغییرات در زمان شروع فعالیت مدارس نیازمند تصویب قانون مجلس است.

تعطیلات زمستانی جنبه‌ی گردشگری دارد

تعطیلات زمستانی جنبه‌ی گردشگری دارد

دبیر کل شورای عالی آموزش‌و پرورش خاطرنشان کرد: اگر مجلس قانون شروع سال تحصیلی را اصلاح کند، ما آمادگی تعطیلات زمستانی را خواهیم داشت، درغیر این‌صورت تعطیلات زمستانی هیچ‌گونه توجیه آموزشی ندارد و فقط جنبه‌ی گردشگری دارد.

سردرگمی خانواده ها برای تعطیلات زمستانی مدارس

در حال حاضر اخبار متفاوتی درباره‌ی تعطیلات زمستانی مدارس وجود دارد که باعث سردرگمی خانواده‌ها شده است. پیش از این رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، علی اصغر مونسان اعلام کرد جهت تعطیلات زمستانی مقرر شده مدارس پنج روز تعطیل شوند که با در نظر گرفتن روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیلات زمستانی به یک هفته می‌رسید. بسیاری از خانواده‌ها نمی‌دانند که آیا سرانجام تعطیلات زمستانی خواهند داشت؟ اگرچه به نظر می‌رسد به خاطر عدم موافقت آموزش‌و پرورش با این تعطیلات، امسال و یا شاید سال آینده نیز قانون تعطیلات زمستانی به تصویب و اجرا نرسد.

طرح تعطیلات زمستانی ابتدا با هدف سبک شدن سفرهای نوروزی و توزیع گردشگری در طول فصل‌های سال مخصوصا زمستان از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به دولت داده شد. این طرح در این سال ها همواره با مخالفت آموزش و پرورش مواجه بود و بلاتکلیف مانده بود. در طی این سال ها این طرح با فراز و نشیب های بسیاری همراه بود تا سرانجام رئیس سازمان میراث فرهنگی از قطعی شدن این طرح خبر داد، اما باز هم نظر دبیر کل عالی آموزش و پرورش این است که تنها در صورت بازگشایی زودتر مدارس طرح تعطیلات زمستانی مدارس اجرایی خواهد شد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: