تعطیلی مدارس را تعطیل کنید.

رده: خبر
زمان:

تعطیلی مدارس را تعطیل کنید!

تعطیلی مدارس را تعطیل کنید!

شورای هماهنگی تشکل های فرهنگیان کشور با صدور بیانیه‌ای با اشاره به اینکه مدرسه قلب تپنده جامعه است و نباید با دلایل و بهانه‌های متعدد آن را از حرکت بازداشت، از تمامی دست‌اندرکاران و تصمیم‌گیران خواست تا «تعطیلی مدارس را تعطیل کنند». قسمت‌هایی از این بیانیه بدین شرح است: تعطیلی مدارس با شاخص آلودگی کمتر از 200 در دنیا رایج نیست. در بسیاری از کشورها هنگامی که کیفیت هوا در شرایط ناسالم یا بسیار ناسالم قرار می‌گیرد مدارس تعطیل نمی‌شوند و فعالیت آموزشی برقرار است. اما برای فعالیت‌های فیزیکی دانش‌آموزان محدودیت‌هایی در نظر گرفته می‌شود. حفظ سلامت و جان دانش‌آموزان حتما دارای اولویت است. اما دانش‌آموزان و معلمان اگر در مدرسه حاضر شوند از همان هوای ناپاک در کوچه و محله خود استنشاق می‌نمایند. لذا هیچ تغییری در بهبود شرایط آنان ایجاد نمی‌شود و صرفا چرخ پیشرفت علمی کشور دچار آسیب جدی می‌گردد.

انتشار کلید سوالات نوبت اول کنکور 1402

انتشار کلید سوالات نوبت اول کنکور 1402

کلید سوالات نوبت اول کنکور 1402 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد. نخستین نوبت از آزمون ورود به دانشگاه‌ها در روزهای پنج‌شنبه 29 و جمعه 30 دی برگزار شد و دومین مرحله در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 14 و 15 تیرماه سال آتی برگزار می‌شود. اولین گروهی که نشستن بر روی صندلی‌های آزمون نوبت اول کنکور 1402 را تجربه کردند، داوطلبان گروه علوم تجربی با 450 هزار و 577 شرکت کننده بودند که بیشترین تعداد داوطلب را در بین سایر گروه‌های آزمایشی کنکور امسال به خود اختصاص دادند. داوطلبان گروه زبان‌های خارجی نیز از ساعت 14:30 دقیقه عصر پنج‌شنبه 29 دی ماه برای ورود به دانشگاه‌ها به رقابت پرداختند. آزمون دو گروه آزمایشی ریاضی فنی و علوم انسانی نیز ساعت 8 صبح جمعه 30 دی ماه برگزار شد و داوطلبان گروه هنر ساعت 14:30 همان روز رقابت خود را آغاز کردند. داوطلبان می‌توانند کلید سوالات را از سایت سازمان سنجش مشاهده نمایند. در ادامه‌ی خبر نیز امکان مشاهده سوالات کنکور فراهم شده است.

دفترچه‌های رشته علوم تجربی

سوالات زیست‌شناسی؛

سوالات ریاضی و زمین‌شناسی؛

سوالات فیزک و شیمی؛

دفترچه‌های رشته علوم ریاضی

سوالات ریاضیات؛

سوالات فیزیک و شیمی؛

دفترچه‌های رشته علوم انسانی

سوالات ریاضی، علوم اجتماعی، ادبیات و روان‌شناسی؛

سوالات عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه، منطق و اقتصاد؛

تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به استعدادهای برتر دانش آموزی

تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به استعدادهای برتر دانش آموزی

معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان درباره تسهیلات این بنیاد به استعدادهای برتر دانش‌آموزی توضیح داد. محمدصادق موحد در پاسخ به این سوال که بنیاد ملی نخبگان برای نگهداشت استعدادهای برتر دانش‌آموزی چه اقدامی در دستور کار دارد، اظهار کرد: در فرایندی که از آن تعبیر به «مسیر نخبگی» می‌کنیم، از مرحله دانش‌آموزی تا مراحل دانشجویی و دانش‌آموختگی و اشتغال، نقش‌ها و مأموریت‌های مختلفی در قالب شناسایی، هدایت، توانمندسازی، جذب و به‌کارگیری، نگهداشت، زمینه‌سازی برای اثرگذاری و تکریم و الگوسازی برای نهادهای مؤثر بر نظام نخبگانی تعریف شده است. در این سازوکار، اقدامات متناظر با جامعه مخاطب دانش‌آموزی شامل «شناسایی»، «هدایت» و «توانمندسازی» است و فعالیتی ذیل عنوان «نگهداشت» نداریم. وی درباره تسهیلات اعطایی به استعدادهای برتر دانش‌آموزی نیز گفت: الگوی غالب تسهیلات بنیاد در بخش دانش‌آموزی، در ارتباط با نهادهای نهادهای ارائه‌کننده خدمات هدایتی و توانمندسازی به دانش‌آموزان صاحب استعدادهای برتر است. اما در موارد خاص، تسهیلاتی نیز به‌صورت موردی برای تعدادی از دانش‌آموزان صاحب استعدادهای برتر در نظر گرفته شده است.

سنجش نقص توجه و بیش فعالی کودکان پیش‌دبستانی

سنجش نقص توجه و بیش فعالی کودکان پیش‌دبستانی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با توضیح درباره سنجش سلامت پیش‌دبستانی‌ها گفت: غربال‌گری اختلالات یادگیری، نقص توجه و بیش‌فعالی و آسیب زبان و گفتار به سنجش سلامت اضافه شده است. حمید طریفی حسینی درباره آغاز سنجش سلامت نوآموزان پیش‌دبستانی اظهار کرد: سنجش سلامت کلاس اولی‌ها تابستان امسال انجام و بعد از اینکه در مهرماه به اتمام رسید، تعدادی از پایگاه‌های سنجش را فعال نگه داشتیم، تا افرادی که سال تحصیلی 1402-1403 به کلاس اول می‌روند، کار سنجش برای آنها انجام شود. وی افزود: 249 هزار نوبت‌گیری کودکان پیش‌دبستانی در مراکز سنجش سلامت انجام شده و 208 هزار نفر با روش گذشته مورد ارزیابی قرار گرفتند. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: والدینی که فرزندشان امسال در دوره پیش‌دبستانی ثبت‌نام کرده‌اند، خودشان یا مدیر واحد پیش‌دبستانی می‌توانند به سامانه مراجعه و برای نوبت‌گیری اقدام کنند. طریفی حسینی ادامه داد: سامانه نوبت‌گیری به آدرس sso.my.gov.ir در دسترس است و والدین می‌توانند برای کودکان 4 سال و 5 سال تمام خود نوبت گیری کنند

ماجرای هیئت امنایی شدن مدارس کشور

ماجرای هیئت امنایی شدن مدارس کشور

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی توضیحاتی درباره ماجرای هیئت امنایی شدن مدارس کشور ارائه داد. احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: رویکرد جدیدی که در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد استفاده از ظرفیت خیرین، خانواده‌ها، واقفین و گروه‌های جهادی جهت کمک به مدارس دولتی است. برای اینکه حضور این افراد و کمک این گروه‌ها به مدارس دولتی رسمیت پیدا کند و نمایندگانی از اولیا، خیرین و گروه‌های جهادی بتوانند در مدرسه برای امر آموزش و پرورش تصمیم بگیرند، نگاه هیئت امنایی به این امر اطلاق شده است. محمودزاده با بیان اینکه مشارکتی که در این طرح شده است، مشارکتی چند وجهی بوده و مشارکت مالی نیست، گفت: کسانی که احساس می‌کنند در مدارس هیئت امنایی از خانواده‌ها وجهی گرفته می‌شود اشتباه فکر می‌کنند. هیئت امنایی شدن مدارس برای تغییر در نوع مدیریت این مدارس در جهت اجرایی شدن سند تحول بنیادین است. موضوعی که برخی رسانه‌ها در مورد پولی شدن مدارس دولتی مطرح می‌کنند اشتباه است. کمک گروه‌ها، خانواده‌ها، گروه‌های جهادی و خیرین از نوع کمک مالی نیست که بگوییم مدارس دولتی به سمت پولی شدن حرکت می‌کنند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: