تعویق در زمان برگزاری آزمون سراسری سال 1403

رده: خبر
زمان:

زمان برگزاری آزمون سراسری سال 1403 به تعویق افتاد؛

طی اطلاعیه‌ای از سازمان سنجش آموزش کشور، با عرض تسلیت شهادت خادم الرضا رئیس جمهور محترم، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، به اطلاع داوطلبان عزیز کنکور سراسری سال 1403 (نوبت دوم) می‌رساند، با توجه به برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ هشتم تیرماه، برگزاری آزمون مذکور به دلیل همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری به روزهای 21 و 22 تیرماه سال 1403 موکول گردید. جزئیات آزمون مذکور متعاقباً اعلام خواهد شد.

تشریح نحوه ثبت نام دانش‌آموزان میان پایه‌ها

تشریح نحوه ثبت نام دانش‌آموزان میان پایه‌ها

سیدمجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید حدود 16 میلیون دانش‌آموز در مدارس ثبت نام خواهند کرد گفت: این افراد برای ثبت نام سه پایه تحصیلی ورودی یعنی اول ابتدایی، پایه‌های هفتم و دهم، به مدرسه مراجعه کنند اما مابقی دانش‌آموزان که میان پایه هستند، بعد از ثبت نمره قبولی در پایه بالاتر به صورت الکترونیک و خودکار ثبت‌نام می‌شوند؛ پس والدین خیالشان راحت باشد که اگر دانش‌آموز آنها میان پایه است، ثبت نام آنها بدون مراجعه به مدرسه و بعد از درج نمره قبولی، در همان مدرسه محل تحصیل اتفاق خواهد افتاد. مدیرکل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر والدین در ثبت‌نام به مشکل برخوردند، جهت مدیریت و تسهیل‌گری این امر می‌توانند به ستادهای ثبت نام دانش‌آموزان در آموزش و پرورش مناطق مراجعه داشته باشند. ثبت‌نام در حوزه مدارس ابتدایی به معاونت ابتدایی و در حوزه متوسطه هم به معاوت متوسطه مربوط می‌شود که همکاران در این معاونت‌ها کارها و مشکلات را رفع خواهند کرد.

شروع اسکان موقت تابستان فرهنگیان از هفته پایانی خرداد‌

شروع اسکان موقت تابستان فرهنگیان از هفته پایانی خرداد‌

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از آغاز پذیرش اسکان موقت تابستان فرهنگیان از هفته پایانی خرداد 1403 خبر داد. وی گفت: آغاز پذیرش اسکان موقت تابستان فرهنگیان از هفته پایانی خرداد 1403 است و تعداد 2هزار و 258 مدرسه به همراه 18 هزار و 587 کلاس، 424 مرکز آموزشی - رفاهی، 3 هزار سوئیت در 300 اردوگاه و 2 هزار اتاق در 50 پردیس دانشگاه فرهنگیان میزبان مسافران اسکان موقت تابستان فرهنگیان است. نیک‌فر تعداد مسافران پذیرش شده در تابستان 1402 را چهار میلیون نفر روز خواند و گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان پذیرش مسافر و اسکان موقت تابستان فرهنگیان 20 درصد افزایش داشته باشد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: