تغییرات کتاب های درسی ویژه‌ی کنکوری‌های 99

رده: مقاله
زمان:

کنکور 98 با تمامی فراز و نشیب‌ها و اما و اگرها به پایان رسید، نتیجه‌ها اعلام شد و داوطلبانی که به موفقیت دل‌خواه رسیدند مهر ماه امسال سر کلاس دانشگاه‌های انتخابی خود حاضر خواهند شد. با گذراندن کنکور 98، تقریبأ می‌توان گفت مسیر برای داوطلبان کنکور 99 کمی هموارتر شد و راه رسیدن به هدف کمی روشن‌تر گردید. خب باید بگوییم که کنکور 99 هم دست‌خوش تغییراتی شده است. البته زیاد جای نگرانی نیست چرا که این تغییرات در حد کم و زیاد شدن محتوای کتاب درسی است. در این مقاله قصد داریم پیرامون تغییرات به وجود آمده در کتاب‌های درسی هر سه رشته صحبت کنیم.

تغییرات کتاب های درسی ویژه‌ی کنکوری‌های 99

تغییرات کتاب‌های درسی رشته‌ی ریاضی کنکور 99

درس حسابان، هندسه، ریاضی پایه و گسسته تغییراتی نداشته است. در واقع داوطلبان می توانند برای کنکور 99 همان کتاب‌های نظام جدید که منبع کنکور 98 بود را بخوانند. تغییرات فیزیک نظام جدید رشته‌ی ریاضی، فقط در حد تغییرات کلمات و عددهای مسئله‌ها می‌باشد، پس کنکوری‌های نظام جدید نیازی به تغییر در کتاب فیزیک هم ندارند و همان کتاب فیزیک سال 98 می‌تواند منبع مطالعاتی خوبی باشد. و اما در درس شیمی تغییرات واژگان، شکل و حذف برخی مطالب بسیار به چشم می‌خورد. برای درس شیمی کتاب‌های زیر را حتمأ داشته باشید:

  • شیمی دهم چاپ 96
  • شیمی یازدهم چاپ 97
  • شیمی دوازدهم چاپ 98
در دروس عمومی فقط دین و زندگی دچار تغییرات فراوانی شده است که به دلیل اهمیت زیاد بر روی واژگان کلیدی این درس، توصیه می‌شود حتمأ کتاب‌های تست کنکور 99 را تهیه کنید.

تغییرات کتاب‌های درسی رشته‌ی تجربی کنکور 99

درس زیست دچار تغییرات مختصری در قسمت واژه‌ها و عبارات، اما تغییرات بسیار مهمی در حوزه‌ی تصویر کتاب که قسمت عمده‌ی تست‌های کنکور را تشکیل می‌دهند، شده است. برای مطالعه‌ی درس زیست به کتاب‌های زیر نیاز اساسی دارید:

  • زیست دهم چاپ 96
  • زیست یازدهم چاپ 97
  • زیست دوازدهم چاپ 98

نکته‌ی مهم این است که تأکید می‌کنیم حتمأ کتاب تست کنکور 99 برای درس زیست را تهیه کنید تا تست‌های تصاویر تغییر یافته را هم داشته باشید. کتاب ریاضی رشته‌ی تجربی تغییرات اساسی نداشته پس می‌توانید همان منابع کنکور 98 را در کنکور 99 نیز داشته باشید. تغییرات کتاب فیزیک رشته تجربی نیز مانند فیزیک رشته ی ریاضی، فقط در حد تغییرات عددی در مسائل و هم‌چنین واژگان است، یعنی تغییری در فرمول‌ها ایجاد نشده پس می‌توانید منبع کنکور خود را همان فیزیک 98 قرار دهید فقط کتاب تست جدید تهیه کنید تا اندک تغییرات موجود برای شما روشن شود. در درس شیمی همان‌طور که در بالا گفته شد، تغییرات واژگان و شکل و حذف برخی مطالب بسیار دیده می‌شود. برای درس شیمی کتاب‌های زیر را تهیه کنید:

  • شیمی دهم چاپ 96
  • شیمی یازدهم چاپ 97
  • شیمی دوازدهم چاپ 98
تغییرات دروس عمومی نیز فقط به درس دین و زندگی ختم می‌شود که حتمأ کتاب درسی جدید و کتاب تست کنکور 99 برای این درس را بخوانید.

تغییرات کتاب های درسی ویژه‌ی کنکوری‌های 99

تغییرات کتاب‌های درسی رشته‌ی انسانی کنکور 99

خب باید بگوییم که کتاب‌های رشته‌ی انسانی تغییرات بسیار زیادی داشته‌اند که داوطلبان کنکور انسانی 99 حتمأ باید با توجه به تغییرات به وجود آمده پیش بروند. کتاب فارسی دهم چاپ 96 که منبع کنکور 99 است، به نسبت کتاب منبع کنکور 98 (فارسی دهم چاپ 95) تغییرات اساسی نداشته است. اما کتاب فارسی یازدهم تغییراتی در باب واژگان و لغت داشته که حتمأ باید از کتاب‌های تست 99 استفاده کنید. کتاب فارسی دوازدهم تغییرات کلی در محتوای برخی دروس داشته مانند درس 16 کتاب. کتاب عربی در پایه‌ی دهم و یازدهم تغییری نداشته اما در پایه‌ی دوازدهم تغییراتی در لغات و واژگان مشاهده شده که با کمک کتاب‌های تست کنکور 99، مشکل تغییرات را می‌توانید حل کنید. کتاب دین و زندگی تغییرات مهمی در پایه‌ی دهم و یازدهم نداشته اما کتاب پایه‌ی دوازدهم حدودأ 20 درصد تغییر محتوای درسی دارد که حتمأ باید کتاب جدید تهیه کنید کتاب زبان انگلیسی در هر سه پایه‌ی دهم، یازدهم و دوازدهم تغییری نداشته است.

و اما دروس اختصاصی رشته انسانی که دست‌خوش تغییرات بسیار جدی شده است:

کتاب فنون ادبی در پایه‌های یازدهم و دوازدهم تغییراتی داشته که با کتاب تست جدید قابل حل است اما دروس جامعه‌شناسی، منطق و فلسفه در پایه‌های یازدهم و دوازدهم تغییرات بسیار اساسی داشته‌اند که دواطلبان کنکور 99 رشته‌ی انسانی باید کتاب‌های درسی جدید و کتاب‌های تست کنکور 99 را برای دروس ذکر شده تهیه کنند.

سخن آخر

کنکوری‌های نظام جدید اصلأ نگران نباشید، تغییرات همیشه به وجود می‌آیند، فقط کافی است آنها را بشناسید و راه حلی منطقی برایشان پیدا کنید، تا موفقیت در کنکور 99 فرصت‌های طلایی زیادی باقی مانده است یادتان باشد موفقیت از آن شماست.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: