تغییر در کنکور از سال 1405 به بعد

رده: خبر
زمان:

تغییر در کنکور از سال 1405 به بعد

ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مصوبه سیاست‌ها و ضوابط سامان‌دهی سنجش و پذیرش دانشجویان، با هدف تقویت عدالت آموزشی و کاهش استرس داوطلبان، دومین سال اجرای خود را پشت سر گذاشت. طبق تبصره 1 ماده 2 این مصوبه، هرگونه تغییر در نحوه برگزاری آزمون‌ها تنها از سال 1405 ممکن است و تا آن زمان شیوه فعلی پابرجا خواهد بود. با این وجود، با توجه به تبصره 1 ماده 2 مصوبه سنجش و پذیرش، هرگونه تغییر احتمالی تنها از سال 1405 به بعد قابل اجرا خواهد بود و در زمان مقتضی به اطلاع عموم نیز خواهد رسید.

اختصاص 70 درصد سهم مالیات مردم به مدرسه‌سازی

اختصاص 70 درصد سهم مالیات مردم به مدرسه‌سازی

حمیدرضا خانمحمدی، معاون رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ضمن اعلام این که مدرسه‌سازی در اولویت مالیات‌دهندگان قرار دارد، اظهار کرد: از مجموع مبلغ 1900 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز تکمیل پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش، مالیات‌دهندگان 1300 میلیارد تومان، معادل حدود 70% از سهم مالیات خود را به مدرسه‌سازی و توجه به امر آموزش فرزندان خود اختصاص دادند. وی با اشاره به اینکه اقبال عمومی مردم به مدرسه‌سازی در ایران از دیرباز تا کنون بسیار چشمگیر بوده است، افزود: بسیاری از مردم با وقف اموال و منازل خود در شهرها و روستاهای مختلف کشور، نقش مهمی در ارتقای سطح تحصیلات و آموزش دانش‌آموزان ایفا کرده‌اند و این بار نیز این اتفاق ثابت کرد که مدرسه‌سازی همواره در صدر اقدامات خیر ایرانی‌ها بوده است.

تجهیز مدارس شهرستان‌های استان تهران به تکنولوژی واقعیت مجازی‌

تجهیز مدارس شهرستان‌های استان تهران به تکنولوژی واقعیت مجازی‌

مسعود بهرامی از ورود فناوری واقعیت مجازی به آموزش و پرورش تهران خبر داد و گفت 6 منطقه به این فناوری مجهز شدند تا دانش‌آموزان از آن بهره‌مند شوند. بهرامی درباره ورود تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) به مناطق آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: «فناوری‌های نوین، از جمله واقعیت مجازی، در عرصه آموزش و پرورش در حال وقوع است. با ورود این فناوری‌ها، لازم است که آموزش و پرورش شرایط را برای استفاده بهینه از آن‌ها آماده کند.» وی افزود: «مهارت‌های مجازی و استفاده از فناوری‌های واقعیت مجازی در آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در دستور کار قرار گرفته است.»

حمایت از نهادهای توسعه دهنده هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در کشور

احمد محمودزاده در بازدیدی از مدارس منطقه 5 تهران، بر ضرورت تأمین معلم و کیفیت آموزش تأکید کرد .وی در بازدید سرزده از تعدادی از مدارس آموزش و پرورش منطقه 5 تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بازگشایی مدارس گفت: «اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس و پروژه مهر این بود که هیچ‌کلاسی در هیچ‌جای کشور بدون معلم نباشد و همه دانش‌آموزان بتوانند در محیطی آرام و بی‌دغدغه به تحصیل بپردازند.» معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت توجه به توسعه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای در کشور ادامه داد: «مجموعه‌ها و نهادهایی که بتوانند در زمینه توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای کمک کنند، حتماً استقبال می‌کنیم و این خواسته به حق مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را باید مورد توجه جدی‌تر قرار دهیم.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: