تمام داوطلبان کنکور 1402 برای ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کنند؛

رده: خبر
زمان:

سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بنا به تصمیم شورای راهبری مصوبه کنکور و ابلاغیه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه داوطلبان باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

اطلاعیه سازمان سنجش برای ایجاد سابقه تحصیلی داوطلبان کنکور 1402

اطلاعیه سازمان سنجش برای ایجاد سابقه تحصیلی داوطلبان کنکور 1402

بنا به تصمیم شورای راهبری مصوبه کنکور و ابلاغیه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه داوطلبان اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند. در آزمون سراسری سال 1402 و بعد از آن برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص دارند و یا کلاً سابقه تحصیلی ندارند، سهم نمره کل سابقه تحصیلی به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب در گروه درخواستی اعمال می‌شود و نمره آزمون اختصاصی جایگزین آن نخواهد شد. همچنین دانش‌آموزان پایه دوازدهم متقاضی ورود به آموزش عالی، می‌توانند در آزمون سراسری سال 1402 (نوبت اول) در دی ماه نیز شرکت کنند. دقت نمایید در صورتی که داوطلبی در امتحاناتی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق پیش‌بینی می‌کند شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی نکند، نمره‌ی آن دروس برایش صفر (0) لحاظ خواهد شد.

تغییر زمان سنجش سلامت کلاس اولی‌ها

تغییر زمان سنجش سلامت کلاس اولی‌ها

حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در سنجش بدو ورود به دبستان سال تحصیلی جاری حدود یک میلیون و 779 هزار و 682 نفر نوبت گرفته بودند که کار سنجش یک میلیون و 747 هزار و 426 نفر انجام شده است اظهار کرد: با پیش‌بینی‌هایی که داشتیم آمار دانش‌آموزان سنجش شده 103 درصد رشد داشته و یک علت بالاتر رفتن آمارها این بود که در یکی دو سال همه‌گیری کرونا، برخی دانش‌آموزان به مدرسه نرفته بودند، یک علت دیگر نیز افزایش جمعیت اتباع خارجی بوده است. وی افزود: در مقایسه با سال‌های گذشته، سرعت انجام کار و تعداد ارزیابی‌ها بیشتر بود. امسال، به جهت انجام سنجش سلامت سال متفاوتی برای ما بود، نیمی از پایگاه‌ها کارشان به اتمام رسیده و تعدادی دیگر برای سنجش پیش‌دبستانی‌ها هنوز فعال هستند. طریفی اعلام کرد که می‌خواهیم سنجش سلامت بدو ورود به دبستان سال تحصیلی آینده را از همین آذر ماه یعنی یک ماه دیگر، آغاز کنیم و افزود: قاعدتا آن‌هایی که الان در سن پیش‌دبستانی هستند و در برنامه امسال وارد پروسه سنجش نشدند، اجبار دارند که از آذرماه حتما کار سنجش خود را انجام دهند. تاخیر در سنجش، امر برنامه‌ریزی نیروی انسانی، ثبت‌نام قطعی کلاس اول، کلاس‌بندی‌ها و ثبت سفارش کتب درسی را تحت تاثیر قرار می‌داد و باعث بی‌نظمی در فرایندهای جاری می‌شد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم سنجش سلامت را از قبل سال جدید شروع کنیم که جزئیات آن را در فراخوان عمومی اعلام خواهیم کرد.

2 درصد افزایش در ورودی دانش‌آموزان رشته ریاضی پایه دهم

2 درصد افزایش در ورودی دانش‌آموزان رشته ریاضی پایه دهم

معاون آموزش متوسطه از افزایش دو درصدی ورودی دانش‌آموزان رشته ریاضی پایه دهم نسبت به سال گذشته خبر داد. محمدمهدی کاظمی درباره کاهش تقاضای داوطلبان برای ورود به رشته ریاضی فیزیک در رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: علوم پایه موتور محرکه علم و فناوری است و ما حتی اگر قصد پیشرفت در علوم کاربردی داشته باشیم هم نیازمند تقویت علوم پایه هستیم. وی با بیان اینکه بدون تقویت علوم پایه، پیشرفتی در علوم کاربردی حاصل نخواهد شد گفت: ورودی دانش‌آموزان رشته ریاضی از سال تحصیلی 1392-1391 حدود 27.12 درصد بود که تا سال 1400 به 14.56 درصد و تقریباً به نصف کاهش پیدا کرد. اما با روی کار آمدن دولت مجدداً این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و تقویت و توسعه رشته ریاضی فیزیک را در اولویت قرار دادیم. وی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های مختلف در این رابطه توانستیم در سال تحصیلی 1402-1401 بعد از 9 سال روند کاهشی، شاهد روند افزایشی جمعیت دانش‌آموزان رشته ریاضی فیزیک باشیم. ایشان از افزایش دو درصدی ورودی دانش‌آموزان رشته ریاضی پایه دهم نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: سهم دانش‌آموزان پایه دهم رشته ریاضی فیزیک نسبت به سال گذشته حدود 2 درصد افزایش پیدا کرد و هدف‌گذاری ما این است که تا پایان برنامه هفتم کشور، به سهم واقعی مدنظر رشته‌های علوم پایه در دانشگاه‌ها و توسعه رشته ریاضی فیزیک در آموزش و پرورش برسیم.

تصویب آیین‌نامه اجرایی حمایت عملی از دانش‌آموزان خلاق

تصویب آیین‌نامه اجرایی حمایت عملی از دانش‌آموزان خلاق

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در بازدید از ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی و آخرین دستاوردهای دانش‌آموزی با حضور در غرفه دانش‌آموزی این نمایشگاه، به حمایت‌های وزارت‌خانه از نوآوری‌های دانش‌آموزی در حوزه گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: این کار را با آیین نامه اجرایی حمایت عملی و درازمدت از دانش‌آموزان خلاق و صاحب ایده انجام می‌دهیم. بر اساس این آیین‌نامه و تعامل‌هایی که با بخش‌های مختلف دولت صورت گرفته است، می‌توان زمینه تجاری‌سازی ایده‌های برتر دانش‌آموزی را فراهم کرد. نوری با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که با بخش صنعت منعقد شده است، گفت: ما در راستای این تفاهم‌نامه، آیین‌نامه اجرایی حمایت عملی از دانش‌آموزان خلاق و صاحب ایده را تدوین کرده‌ایم و عزمی جدی برای حمایت از آن‌ها داریم. وی در ادامه بازدید بیان کرد: حمایت‌ها باید درازمدت و هوشمندانه باشد. به طوری که بتوانیم پس از دریافت ایده‌ها، در قالب خود آموزش و پرورش و پژوهش‌سراها، پارک‌های علم و فناوری خاصی را با هدف تجاری‌سازی این ایده‌ها راه‌اندازی کنیم. بر این اساس، تجار و صاحبان سرمایه می‌توانند در این پارک‌ها مشارکت کرده و بر روی ایده‌هایی که مالکیت معنوی آن‌ها در اختیار دانش‌آموزان خواهد بود، سرمایه‌گذاری کنند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: