تمدید مهلت ثبت اعتراض به نمرات امتحان نهایی

رده: خبر
زمان:

تمدید مهلت ثبت اعتراض به نمرات امتحان نهایی؛

تمدید مهلت ثبت اعتراض به نمرات امتحان نهایی؛

درحالی آخرین مهلت ثبت اعتراض به نمرات امتحان نهایی خرداد سال جاری پایان روز سه‌شنبه 20 تیرماه اعلام شده بود که وزارت آموزش و پرورش طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد مهلت ثبت اعتراض تا امروز چهارشنبه 21 تیرماه تمدید شده است. درخواست اعتراض باید توسط خود دانش‌آموز و با پر کردن نمون برگ معین انجام شود و پس از ثبت درخواست اعتراض، فرآیند بررسی مجدد نمره به صورت همزمان آغاز می‌شود. اعتراضات به صورت کشوری، تصادفی و به غیر از استان خود دانش‌آموز انجام می‌شود، به این معنا که برگه دانش‌آموز به صورت تصادفی مجدد به استانی غیر از استان خود دانش‌آموز ارسال می‌شود. در این راستا برگه‌های امتحانی برای بررسی و تصحیح مجدد در اختیار مصحح چهارم قرار می‌گیرد و ملاک عمل، نمره مصحح چهارم است؛ از این رو به مدارس توصیه می‌شود از ثبت درخواست اعتراض برای تمامی داوطلبان خودداری کنند و داوطلبان نیز اگر نسبت به ارتقای نمره خود اطمینان دارند، درخواست اعتراض کنند چراکه امکان تنزل نمره وجود دارد و ملاک عمل، نمره اعلامی از سوی مصحح چهارم است.

«افت نمرات» امتحان نهایی در رشته «انسانی»؛

«افت نمرات» امتحان نهایی در رشته «انسانی»؛

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، با بیان اینکه نمرات پایین و افت نمرات امتحان نهایی خردادماه امسال در بین دانش‌آموزان رشته انسانی بیشتر از سایر رشته‌ها بود، گفت: فعلا نمی‌توان درصدی برای تجدیدی‌ها و قبولی‌های امتحان نهایی امسال اعلام کرد چراکه ممکن است نمرات پایین امتحان نهایی دانش‌آموز با نمره مستمر جمع و دانش‌آموز در دروس خود قبول شود. محسن زارعی درباره افت نمرات در امتحان نهایی خرداد امسال اظهار کرد: می‌توان گفت نمرات دانش‌آموزان رشته علوم انسانی بیشتر از سایر رشته‌ها پایین بود و افت داشت. وی همچنین در پاسخ به این که بنابراین تجدیدی‌های امتحان نهایی خرداد امسال در رشته انسانی بیشتر از سایر رشته‌ها بوده است؟، تاکید کرد: فعلا نمی‌توان درباره قبولی‌ها یا تجدیدی‌ها صحبت کرد و نتیجه قطعی داد چراکه دانش‌آموزان می‌توانند از فرصت تک ماده استفاده کنند و یا همین نمرات پایین امتحان نهایی آنها با نمرات مستمر جمع شود و نهایتا دانش‌آموز قبول خرداد شود.

میزان تاثیر معدل دیپلم دانش‌آموزان در هر گروه آزمایشی کنکور؛

میزان تاثیر معدل دیپلم دانش‌آموزان در هر گروه آزمایشی کنکور؛

میزان تاثیر معدل دیپلم نظام سالی‌واحدی و ترمی‌واحدی در گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی، علوم‌تجربی و علوم‌انسانی سال 1402، 30 درصد با تاثیر قطعی و میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی‌واحدی و ترمی‌واحدی نیز 10 درصد قطعی است. طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پرمتقاضی برای سال تحصیلی 1402- 1403 در پایه دوازدهم به میزان 40 درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی 1403-1404 فقط پایه دوازدهم به میزان 50 درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی 1404 - 1405 فقط پایه یازدهم و دوازدهم به میزان 60 درصد با تاثیر قطعی و برای سال تحصیلی 1405 - 1406 و بعد از آن برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان 60 درصد با تاثیر قطعی در نمره کل نهایی خواهد بود. بر این اساس، سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام 3-3-6 در گروه‌های آزمایشی علوم‌انسانی، علوم‌تجربی و ریاضی‌-فیزیک به میزان 40 درصد قطعی در آزمون سراسری 1402 است.

زمان اعلام سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به سازمان سنجش؛

زمان اعلام سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به سازمان سنجش؛

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت زمان اعلام سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به سازمان سنجش آموزش کشور بستگی به میزان اعتراضات دانش‌آموزان به نمرات نهایی دارد. اما بنابراین است که سوابق تحصیلی تا اوایل مرداد ارائه شود. وی در پاسخ به اینکه سوابق تحصیلی دانش‌آموزان جهت اِعمال در نتیجه آزمون سراسری تا چه زمانی به سازمان سنجش آموزش کشور ارائه می‌شود، اظهار کرد: این امر بستگی به حجم اعتراض‌های دانش‌آموزان به نمرات امتحانات نهایی دارد اما بنا بر این است که سوابق تحصیلی را اوایل مرداد به سازمان سنجش اعلام کنیم. زارعی در خصوص تاثیر سوابق تحصیلی در نتیجه آزمون سراسری خاطرنشان کرد: امسال سوابق تحصیلی دانش‌آموزان، تاثیر 40 درصدی در نتیجه کنکور داشت که سال آینده این میزان به 50 درصد خواهد رسید و به مرور برعکس شده و تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری به 60 درصد افزایش می‌یابد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: