تمدید مهلت ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون

رده: خبر
زمان:

تمدید مهلت ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون کنکور 1403

به گزارش سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، پیرو اطلاعیه تاریخ 1403/06/10 و انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌های پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) سراسری مهرماه سال 1403 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به‌تاریخ 1403/06/13 همچنین اطلاعیه تمدید ثبت‌نام و اعلام رشته‌محل‌های جدید و اصلاحات مربوط به پذیرش دوره مذکور به تاریخ 1403/06/18، به اطلاع متقاضیان پذیرش در این مرحله می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که برای ثبت‌نام اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده تا روز سه‌شنبه به‌تاریخ 1403/07/03 بتوانند نسبت به ثبت‌نام در این مرحله اقدام کنند.

هوش مصنوعی باید وارد برنامه‌های درسی شود؛

هوش مصنوعی باید وارد برنامه‌های درسی شود؛

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید با حضور در منزل محمود فرشیدی، وزیر اسبق آموزش‌وپرورش با اشاره بر اینکه آموزش‌وپرورش با انباشتی از مشکلات مواجه است، گفت: باید فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی و متاورس را وارد کتاب‌های درسی کنیم و با رفع اشکالات موجود در برنامه درس ملی، موجب اعتلای نظام آموزشی شویم. وی ادامه داد: با توجه به شکاف دیجیتالی عمیقی که میان کتب درسی و دنیای واقعی وجود دارد، گفت: ضرورت دارد تا مباحث فوق وارد برنامه درسی ملی شوند و با بازطراحی ساختار آموزشی نظام تعلیم‌وتربیت، زمینه اشتغال و مهارت‌آموزی در میان دانش‌آموزان فراهم شود.

المپیاد ترکیبیات آبان امسال برگزار خواهد شد؛

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدرضا حسینی، رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این‌که المپیاد ترکیبیات حوزه تئوری علوم کامپیوتر و ریاضی است، گفت: این المپیاد نقش مهم و پررنگی در المپیادهای ریاضی، کامپیوتر و هوش مصنوعی دارد. وی با بیان این‌که المپیاد ریاضی، رایانه و هوش مصنوعی به‌صورت بین‌المللی سه سال است که برگزار می‌شود، افزود: امسال فارغ‌التحصیلان باشگاه چهارمین دوره المپیاد را برگزار می‌کنند. این مسابقات برخط بوده و به‌صورت آنلاین تصحیح می‌شود. وی ادامه داد این آزمون تئوری و برخط برگزار می‌شود، افزود: کشورها می‌توانند به‌صورت آنلاین رتبه خود را مشاهده کنند. همچنین این آزمون به‌صورت گروهی برگزار می‌شود.

زنگ جوانه‌ها برای کلاس هفتمی‌ها نواخته شد،

زنگ جوانه‌ها برای کلاس هفتمی‌ها نواخته شد،

زنگ جوانه‌ها 28 شهریور در تهران نواخته شد. در این مراسم علیرضا کریمیان و محمدمهدی کاظمی از آغاز سال تحصیلی و مسئولیت‌های جدید دانش‌آموزان صحبت کردند. علیرضا کریمیان، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، با بیان اینکه در روزهای پایانی تابستان قرار داریم و با آغاز پاییز و ماه مهر همه مدارس کشور به مدار خدمت برمی‌گردند، گفت: «دانش‌آموزان در مدارس حضور پیدا می‌کنند و سال تحصیلی جدید را با شور و نشاط آغاز می‌کنند.» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مراسم جشن جوانه‌ها گفت: «امروز 28 شهریور 1403 بیش از یک میلیون و 322 هزار دانش‌آموز در 27000 دبیرستان دوره اول متوسطه این مراسم را جشن گرفته‌اند.»

انجام 99 درصد سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان

انجام 99 درصد سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان

حجت‌الله الماسی از آمادگی مدارس استثنایی برای سال تحصیلی جدید خبر داد و بر تکمیل غربالگری نوآموزان و جبران کمبود 4 هزار معلم تأکید کرد. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها به اقدامات صورت‌گرفته درباره پروژه مهر در مدارس استثنایی اشاره کرد و گفت: «در خصوص پروژه مهر، مدارس استثنایی کاملاً همسو با مدارس عادی در حوزه تأمین نیروی انسانی، فضا، توانمندسازی و آمادگی‌های روانی در بخش همکاران و خانواده اقداماتی انجام دادند و لذا اقدامات خاص‌تری صورت گرفته است؛ به‌عنوان مثال در تابستان تقریباً 2500 نفر از همکاران در دوره‌های تخصصی توانمندسازی شرکت کردند.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: