تمدید مهلت ثبت نام نوبت اول کنکور 1402

رده: خبر
زمان:

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که ثبت نام مرحله نخست آزمون سراسری سال 1402 مجددا تا ساعت 17 تاریخ 22 آبان ماه تمدید شده است.

تمدید مهلت ثبت نام نوبت اول کنکور 1402

تمدید مهلت ثبت نام نوبت اول کنکور 1402

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام تمدید مجدد ثبت‌نام مرحله اول آزمون سراسری سال 1402 از ساعت 8 تا 17 در تاریخ 22 آبان ماه گفت: برای رفاه بیشتر حال متقاضیانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 1402 (نوبت اول) این فرصت در نظر گرفته شده است. معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: متقاضیانی که قبلاً در این آزمون ثبت نام کردند، درصورت تمایل، صرفاً در بازه زمانی مذکور می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود از قبیل گروه آزمایشی، محل اقامت جهت تعیین حوزه امتحانی، سهمیه و ... اقدام کنند. همچنین ایشان یادآور شد: بعد از پایان مهلت تعیین شده، امکان ثبت‌نام و یا ویرایش اطلاعات وجود نخواهد داشت. لذا تا پایان مهلت اعلام شده ثبت به موارد فوق اقدام نمایید.

آزمون ترمیم معدل برای داوطلبان کنکور دارای دیپلم نظام قدیم

آزمون ترمیم معدل برای داوطلبان کنکور دارای دیپلم نظام قدیم

وزیر آموزش و پرورش در خصوص برگزاری آزمون ترمیم معدل گفت: اگر از ما سوابق تحصیلی دانش‌آموزان را بخواهند؛ این سوابق در اختیار سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. اما دانش‌آموزانی که نظام قدیم آموزشی هستند؛ باید بتوانند یک آزمونی بدهند که استاندارد باشد و بعد سوابق آنها را به سازمان سنجش ارسال کنیم. وزیر آموزش و پرورش در خصوص چگونگی برگزاری آزمون ترمیم معدل گفت: نحوه برگزاری این آزمون باید در شورای سنجش و پذیرش بررسی شود و آن وقت ببینیم به چه نتیجه‌ای می رسیم. اینکه آیا باید این آزمون‌ها در یک ماه اخیر برگزار شود یا به آینده موکول شود یا چه تعداد آزمون می‌تواند برگزار شود؛ باید منتظر بررسی شورای سنجش و پذیرش و شورای عالی آموزش و پرورش باشیم. پیش از این یکی از مسئولان شورای عالی آموزش و پرورش گفته بود: در جلسات شورای عالی موارد مختلفی پیرامون برگزاری مجدد آزمون ترمیم معدل بررسی شده است اما هنوز هیچ چیزی به تصویب نرسید. به دنبال مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تأثیرگذاری 40 درصدی سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور، بسیاری از دانش‌آموزان نظام قدیم آموزشی که سال‌ها قبل دیپلم گرفته بودند از این مصوبه احساس ضرر کردند.

بیست و سومین پرسش مهر ریاست جمهوری از دانش‌آموزان

بیست و سومین پرسش مهر ریاست جمهوری از دانش‌آموزان

به تازگی شیوه‌نامه اجرایی بیست و سومین پرسش مهر ریاست جمهوری ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و در آن جزئیات و نحوه شرکت در رویداد پرسش مهر رئیس جمهور تبیین شده است. در این شیوه نامه بیست و سومین فراخوان ملی پرسش مهر که در سطح دانش‌آموزان سراسر کشور و مدارس ایرانی خارج از کشور و فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش به شرح ذیل اعلام می‌شود: پرسش از دانش‌آموزان «به نظر شما، مدرسه خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟» و پرسش از فرهنگیان «برای افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش چه اقداماتی را باید انجام داد؟» خواهد بود. بیست و سومین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری امسال در دو بخش «ایده‌های نو» و «تجارب موفق» از طریق شبکه شاد و تولید آثار هنری در بخش ویژه جشنواره فرهنگی و هنری فردا برگزار خواهد شد. نحوه برگزاری و اعلام برگزیدگان این فراخوان، برای جذب حداکثری ایده‌ها و تجارب نو در دو دوره برگزیدگان بدین شرح اعلام شده است:

  • دوره اول فصل پاییز: زمان بارگذاری اثر از 13 آبان تا 30 آذر 1401 و اعلام نتایج دوره اول دی‌ماه 1401
  • دوره دوم فصل زمستان: زمان بارگذاری اثر 1 دی‌ماه لغایت 30 بهمن 1401 و اعلام نتایج دوره دوم اسفند 1401

سهم هنرستانی‌ها از رشته‌های تحصیلی در سال تحصیلی 1402-1401

سهم هنرستانی‌ها از رشته‌های تحصیلی در سال تحصیلی 1402-1401

دولت موظف است به‌منظور حضور مؤثر نظام آموزش عالی کشور در تولید، توسعه و نشر علم و فناوری و تربیت دانشجو در سطح بین‌المللی و برقراری توازن و ارتقای کیفیت آموزش عالی و پژوهش و فناوری در طول برنامه، مواردی را اجرایی کند که افزایش سهم دانش‌آموزان متوسطه فنی و حرفه‌ای از 38 درصد در سال اول به 50 درصد در سال پایانی از این جمله است. برای سال تحصیلی 1402 - 1401 مجموعاً تعداد دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم شش میلیون و 639 هزار و 431 نفر است. تعداد دانش‌آموزان پایه دهم ریاضی بیش از 101 هزار نفر و درمجموع سه‌پایه شاخه ریاضی 281 هزار و 722 نفر دانش‌آموز داریم. به گفته کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، همچنین در سه‌پایه شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش 79 هزار نفر دانش‌آموز به نسبت سال قبل افزایش داشته است. می‌توان گفت در حال حاضر تعداد دانش‌آموزان شاخه فنی حرفه‌ای ما و در طول انقلاب اسلامی سابقه نداشته است. درمجموع در آموزش فنی و حرفه‌ای یک‌میلیون و 104 هزار و 28 نفر دانش‌آموز در سه‌پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در حال تحصیل‌اند و از این تعداد 387 هزار و 895 نفر در پایه دهم مشغول هستند که این تعداد نیز نسبت به پایه دهم سال قبل با افزایش حدود 7 هزار نفری مواجه هستیم.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: