اعلام زمان توزیع کتاب‌های درسی مدارس

رده: خبر
زمان:

محمد علوی تبار خبر از توزیع کتاب درسی در تمامی پایه‌های تحصیلی از 20 شهریور ماه داد. کسانی که فرآیند ثبت‌نام کتاب درسی را انجام داده‌اند، می‌توانند نسبت به تحویل آن اقدام کنند. بعد از گذشت چندی از زمان ثبت‌نام کتاب درسی اکنون نوبت به توزیع کتاب درسی رسیده است. اما امسال برخلاف سال‌های گذشته توزیع کتاب درسی فقط در مدارس محل تحصیل دانش‌آموزان انجام می‌گیرد. به گفته‌ی علوی تبار کسانی که در سامانه‌ی پادا ثبت‌نام نکنند نمی‌توانتد کتاب درسی مورد نیاز خود را خریداری کنند. در ادامه جزئیات خبر را برای شما عزیزان بازگو می‌کنیم. با ما همراه باشید.

توزیع کتاب درسی فقط در مدارس

محمد علوی تبار معاون سازمان پژوهشی و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: تاکنون بیش از 146 میلیون جلد کتاب آموزشی به چاپ رسیده که آماده‌ی توزیع در مدارس هستند. ما امسال هیچ مشکلی برای توزیع کتاب درسی در هیچ پایه‌ی تحصیل نداریم. علوی تبار در ادامه افزود: امسال توزیع کتاب درسی فقط در مدارس و از 20شهریور ماه انجام می‌گیرد و هیچ کتابی در کتابفروشی‌ها به فروش نمی‌رسد.

تمدید ثبت‌نام کتاب درسی تا 15 شهریور

تمدید ثبت‌نام کتاب درسی تا 15 شهریور

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد: در حال حاضر تنها 95 درصد دانش‌آموزان (10 میلیون و 352 هزار نفر) میان پایه و 711 هزار محصل در مقاطع اول، هفتم و دهم نسبت به خرید کتاب درسی به صورت اینترنتی اقدام کرده‌اند. اما متأسفانه همچنان 3 میلیون از محصلان برای خرید کتاب درسی در سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند. وی ادامه داد: این گروه از دانش‌آموزان می‌توانند تا 15 شهریور ماه با ورود به سامانه‌ی irtextbook.ir نسبت به خرید کتاب درسی اقدام کنند. علوی تبار افزود: لازمه‌ی خرید کتاب درسی، ثبت‌نام در سامانه‌ی پادا و مشخص شدن مدرسه‌ی محل تحصیل دانش‌آموزان است. اگر دانش‌آموزی برای ثبت‌نام کتاب درسی در سامانه‌ی مربوطه اقدام نکند نمی‌تواند از هیچ مرکزی کتاب درسی مورد نیاز خود را خریداری کند. محمد علوی تبار درباره‌ی توزیع کتاب درسی در خارج از کشور اظهار داشت: توزیع کتاب درسی برای دانش‌آموزان ایرانی مقیم خارج نیز شروع و حتی در برخی کشورها به طور کامل انجام شده است.

سخن آخر

با توجه به آن چه که در این متن خواندید دانش‌آموزان می‌توانند برای دریافت کتاب درسی خود از 20 شهریور به مدارس محل تحصیل خود مراجعه کنند. توزیع کتاب درسی در هیچ کدام از مراکز کتابفروشی و... انجام نخواهد شد. بنابراین دانش‌آموزانی که برای خرید کتاب درسی در سامانه‌ی پادا اقدام نکرده‌اند در فرصت پیش آمده هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام کتاب درسی اقدام کنند. در غیر این صورت مجبورند سال تحصیلی جدید را بدون کتاب درسی سپری کنند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: