تکلیف داوطلبان کنکور بدون سابقه تحصیلی چه می‌شود؟

رده: خبر
زمان:

«در صورت عدم آماده شدن سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور از سوی آموزش و پرورش، وضعیت احتساب سوابق تحصیلی چگونه خواهد بود؟»

تکلیف داوطلبان کنکور بدون سابقه تحصیلی چه می‌شود؟

تکلیف داوطلبان کنکور بدون سابقه تحصیلی چه می‌شود؟

«در صورت عدم آماده شدن سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور از سوی آموزش و پرورش، وضعیت احتساب سوابق تحصیلی چگونه خواهد بود؟» معاون سازمان سنجش حسن مروتی در پاسخ به این پرسش گفت: آموزش و پرورش متعهد شده است مقدمات لازم برای ایجاد سابقه تحصیلی را فراهم کند و داوطلبان متقاضی ترمیم نمرات یا ایجاد سابقه تحصیلی می‌توانند در سه نوبت امتحانات شهریور، دی و خرداد شرکت کنند. وی افزود: مبنای کار ما این است که تا پایان خرداد 1402 سوابق تحصیلی داوطلبان در سایت آموزش و پرورش بارگزاری خواهد شد و با تعهدی که مسئولان این وزارتخانه در جلسات مختلف ارائه کردند، از ارائه سوابق تحصیلی مطمئن خواهیم بود. اما در نهایت ایشان گفت: اگر سوابق تحصیلی آماده نشد، نمره کنکور جایگزین می شود!

عدم حذف کنکور در رشته‌های پرمتقاضی

عدم حذف کنکور در رشته‌های پرمتقاضی

معاون اجرایی آزمون‌های سازمان سنجش کشور با بیان اینکه حذف کنکور در رشته‌های پرمتقاضی مانند پزشکی امکان‌پذیر نیست، گفت: حذف کنکور مسأله ساده‌ای نیست که فقط به سازمان سنجش و دانشگاه‌ها مربوط باشد بلکه مربوط به کل جامعه است. حسن مروتی در مصاحبه با برنامه رادیویی با تأکید بر اینکه حذف کنکور در رشته‌های پرمتقاضی مانند پزشکی امکان‌پذیر نیست، گفت: حذف کنکور مسئله ساده‌ای نیست که فقط به سازمان سنجش و دانشگاه‌ها مربوط باشد. بلکه مربوط به کل جامعه است در حقیقت حذف کامل کنکور زمانی امکان‌پذیر خواهد شد که همه عوامل در کنار هم قرار گیرند و در جامعه فرهنگ سازی شود.

تأثیر 60 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور از سال 1405

تأثیر 60 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور از سال 1405

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در خرداد 1403، همه دانش‌آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهند داشت و از آنجایی که در سال 1405 سابقه تحصیلی برای پایه دهم باید داشته باشیم، لذا سوابق تحصیلی در سال 1405 در سه پایه دهم و یازدهم و دوازدهم تأثیر 60 درصد قطعی است. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سابقه تحصیلی برای سال 1402 عدد 40 درصد قطعی است، گفت: نکته قابل توجه این مصوبه نسبت به مصوبه قبلی مجلس شورای این است که در گذشته تأثیر مثبت داشتیم و صرفاً در پایه دوازدهم بود. اما اکنون 40 درصد قطعی است؛ برای کنکور 1403 نیز این تأثیر 50 درصد قطعی و برای پایه دوازدهم است. برای سال 1404 سوابق تحصیلی پایه یازدهم هم ایجاد می‌شود و سوابق یازدهم و دوازدهم با تأثیر 60 درصد است.

دانش‌آموزان باید در سال 4 روز اردوی بیرون از مدرسه بروند!

دانش‌آموزان باید در سال 4 روز اردوی بیرون از مدرسه بروند!

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در دیدار با عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به فعالیت‌های خوبی که در عرصه گردشگری در این دوره انجام شده است، اظهار کرد: دو راهکار برای توسعه گردشگری در سند تحول وجود دارد که در راهکار اول 10 تا 20 درصد فعالیت‌های کلاسی باید خارج از مدرسه باشد و در این راستا برنامه ویژه مدرسه موسوم به بوم نوشته شد، که متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانست اجرا شود. راهکار دوم، ایجاد شبکه محیط یادگیری مانند پژوهشگاه‌ها، اردوگاه‌ها، خانه‌های فرهنگ و موزه‌ها است. وی گفت: در یکی از بندهای سند انتظار دولت، آموزش و پرورش مکلف شده است تا دانش‌آموزان را در سال دو روز، اردوی خارج از استان و شهرستان که دارای بیتوته باشد و چهار روز اردوی بیرون از مدرسه ببرد، که جمع این تکالیف 90 میلیون روز سفر اردو خواهد شد.

برگزاری آزمون جامع معلمان ماده 28، نیمه دوم بهمن

برگزاری آزمون جامع معلمان ماده 28، نیمه دوم بهمن

به اطلاع مشمولین شرکت در آزمون جامع مهارت‌آموزان ماده 28 استخدامی 1400 (ورودی 1401) می‌رساند: آزمون جامع پایانی ویژه افراد مجاز، نیمه دوم بهمن ماه 1401 در محل پردیس‌ها و مراکز استان‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود. افرادی مجاز به شرکت در این آزمون خواهند بود که پودمان‌های یک و دو، همچنین دوره فرهنگی را با موفقیت گذرانده و نمره حد نصاب را در تمامی دروس آموزشی، کارورزی و فرهنگی کسب کنند. جزئیات برگزاری آزمون در اطلاعیه‌های بعدی مرکز سنجش معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان متعاقبا اعلام خواهد شد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: