ثبت‌نام جاماندگان نوبت دوم کنکور

رده: خبر
زمان:

امکان ثبت‌نام جاماندگان نوبت دوم کنکور

امکان ثبت‌نام جاماندگان نوبت دوم کنکور

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛ با توجه به تقاضاهای مکرر داوطلبان و خانواده‌های آنها مبنی بر ایجاد فرصت مجدد برای ثبت نام جاماندگان، امکان ثبت نام با تاخیر برای این دسته از داوطلبان منحصراً در روز چهارشنبه مورخ 30 فروردین ماه سال جاری در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش فراهم شد. لذا داوطلبان می توانند با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه‌ای که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دسترس است، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت نام در این آزمون نشده‌اند و بدیهی است بعد از تاریخ فوق هیچ درخواستی برای ثبت نام قابل پذیرش نخواهد بود.

ابلاغ الگوی شهریه مدارس غیردولتی

ابلاغ الگوی شهریه مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش احمد محمودزاده درباره زمان ابلاغ الگوی شهریه به موسسان جهت تعیین نرخ افزایش شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید، اظهارکرد: الگوی شهریه مراکز و مدارس را ابلاغ کردیم. وی افزود: یکی از تفاوت‌های الگوی شهریه سال جدید با سال گذشته در این است که سال گذشته کیفیت‌بخشی به شهریه اضافه کردیم و الگو بیش از 100 امتیاز داشت و امکان افزایش شهریه تا 20 درصد برای مدارسی که امتیاز کیفیت بخشی را کسب کرده بودند درنظر گرفته بودیم و مانند یک امتیاز مازاد تشویقی بود. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون کیفیت بخشی را درون الگوی اصلی و در دل همین 100 امتیاز دیده‌ایم، گفت: به این ترتیب مدارسی که رویکرد فرهنگی و پرورشی داشته باشند، در مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی شرکت کنند، تشکل‌های دانش‌آموزی فعال داشته باشند، در اقامه نماز و امر حجاب و عفاف اهتمام داشته باشند و مواردی از این دست، در تعیین شهریه‌شان اثرگذار خواهد بود.

سنجش سلامت کلاس اولی‌ها تا 10 خرداد

سنجش سلامت کلاس اولی‌ها تا 10 خرداد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره گلایه خانواده‌ها نسبت به تکمیل بودن ظرفیت اغلب پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان گفت: سامانه برای ارائه نوبت تا 10 خرداد فعال است و مجدد از 15 خرداد به بعد سامانه برای ارائه فرصت مجدد به خانواده‌ها فعال می‌شود. حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور که مجموعه او مسئولیت سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان را عهده‌دار است، درباره چرایی تکمیل ظرفیت بیشتر پایگاه‌های سنجش سلامت گفت: روزانه حدود 30 هزار نفر در سامانه my.medu.ir برای سنجش سلامت نوبت دریافت می‌کنند، البته تا به امروز در فعالیت سامانه مشکلی وجود نداشته است. همچنین 1300 پایگاه سنجش در کشور و 70 پایگاه در شهر تهران در دو نوبت صبح و عصر در حال فعالیت هستند. وی افزود: خانواده‌ها برای دریافت نوبت سنجش سلامت حتماً از طریق سیستم تمام پایگاه‌های محدوده زندگی خود را بررسی کنند تا در صورت وجود ظرفیت خالی برای دریافت نوبت اقدام شود.

تعویق ثبت سفارش کتب درسی

تعویق ثبت سفارش کتب درسی

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به منظور انجام هماهنگی‌های تکمیلی و نهایی‌سازی بهای کتاب‌های درسی، ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد. در این اطلاعیه علت تأخیر در ثبت سفارش کتب درسی که قرار بود از فردا آغاز شود، رایزنی جهت دریافت اعتبارات ذکر شده است. بنابراین گزارش، متن اطلاعیه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به این شرح است: «به اطلاع مخاطبان گرامی، والدین محترم و دانش‌آموزان عزیز می‌رساند نظر به پیگیری‌های صورت گرفته جهت دریافت اعتبارات تکمیلی به منظور تعدیل قیمت‌ها، فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1403 1402 دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم که مقرر بود از فردا در تاریخ 27 فروردین ماه صورت گیرد تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است. متعاقباً زمان ثبت‌نام از طریق پایگاه رسمی سازمان پژوهش اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان و امکان بارگذاری مدارک جدید در سامانه

آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان و امکان بارگذاری مدارک جدید در سامانه

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان گفت: فرآیند اعتراض آغاز شده است و امکان بارگذاری مدرک جدید در سامانه فراهم شد و 10 استان، 10 استان کار در حال انجام است و تا پنجم اردیبهشت اطلاعات دریافت می‌شود و سپس ارزیابان به ارزیابی می‌پردازند. رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه تبیین فرآیند پرداخت مشوق‌های نهضت سواد آموزی گفت: مصوبه هیئت وزیران در این باره مربوط به سال 93 بوده مبنی بر اینکه کسانی که باسواد می‌شوند 20 درصد از سرانه باسوادی را به عنوان تشویقی دریافت کنند.این تشویقی یکبار در سال 94 داده شده و دیگر ادامه پیدا نکرده بود. ما توانستیم اواخر سال یک بودجه 20 میلیارد تومانی بگیریم و به این ترتیب تشویقی افرادی که در سال 99 و 1400 باسواد شده‌اند را امروز واریز کردیم. سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان نیز گفت: فرایند اعتراض آغاز شده است و امکان بارگذاری مدرک جدید در سامانه فراهم شد و 10 استان، 10 استان کار در حال انجام است و تا پنجم اردیبهشت اطلاعات دریافت می‌شود و سپس ارزیابان به ارزیابی می‌پردازند. وی افزود: بازنگری آیین نامه که قول ما به معلمان بوده است را شروع کردیم و با پایش رتبه‌ها و مشخص شدن نتایج اعتراضات، اصلاحات انجام خواهد شد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: