ثبت نام دانش‌آموزان کلاس اولی

رده: خبر
زمان:

اطلاعاتی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در کلاس اول دبستان

اطلاعاتی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در کلاس اول دبستان

ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از تاریخ 9 اردیبهشت آغاز شده است و ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه دوره ابتدایی در صورت عدم تغییر مدرسه از طریق مدیر انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری والدین نیست. آنگونه که وزارت آموزش و پرورش در دستورالعمل ابلاغی به استان‌ها اعلام کرده است: ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان ورودی دوره‌های تحصیلی در مدارس دولتی و غیردولتی به صورت حضوری و الکترونیکی و از طریق سامانه سیدا با مسئولیت مدیر مدرسه انجام می‌شود. ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم و دهم متوسطه نیز بعد از اعلام نتایج امتحانات آغاز می‌شود. برای ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان کلاس اول دبستان در مدارس نیاز است تا سنجش سلامت دانش‌آموزان انجام شود. حداقل سن ثبت‌نام در پایه اول دبستان 6 سال تمام است. ثبت‌نام در پایه اول دبستان برای متولدین مهرماه در صورت وجود ظرفیت و امکانات پذیرش دانش‌آموز پس از ثبت‌نام دانش‌آموزان 6 سال تمام امکان‌پذیر است.

مقررات ثبت‌نام کودکان در کودکستان‌ها

مقررات ثبت‌نام کودکان در کودکستان‌ها

اواخر هفته گذشته دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی 1403-1402 از سوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مدیران کل استانی ابلاغ شد؛ به موجب این دستورالعمل فرایند ثبت‌نام در کودکستان‌ها آغاز شده و مدیران کودکستان‌ها موظف‌اند اطلاعات نوآموزان پیش‌دبستانی را در اسرع وقت و حداکثر تا پایان شهریورماه 1402 در سامانه‌های سنجش بدو ورود و سیدا ثبت کنند. به موجب دستورالعمل ابلاغی ثبت‌نام مدارس از سوی رضامراد صحرایی، مقررات و ضوابط عمومی ثبت‌نام در کودکستان‌ها به شرح زیر است:

  • ثبت‌نام کودکان در کودکستان‌ها (دوره اول و دوم) بر اساس مفاد شیوه‌نامه «مدیریت و ساماندهی امور اجرایی کودکستان‌ها» انجام می‌شود.
  • ثبت‌نام تمام کودکان در کودکستان‌ها در سامانه سیدا الزامی بوده و مسئولیت ثبت‌نام بر عهده مدیر کودکستان است. کودکستان‌هایی که مجاز به دریافت شهریه هستند باید بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اقدام کنند.
  • آموزش و پرورش کودکان از تولد تا پایان شش‌سالگی بر مبنای اساسنامه سازمان ملی تعلیم تربیت کودک به دو دوره سه‌ساله تقسیم می‌شود.
  • مدیران کودکستان‌ها موظف‌اند اطلاعات نوآموزان پیش‌دبستانی را در اسرع وقت و حداکثر تا پایان شهریورماه 1402 در سامانه‌های سنجش بدو ورود و سیدا ثبت کنند.

چرا دیرآموزها نباید از دانش‌آموزان عادی جدا شوند؟

چرا دیرآموزها نباید از دانش‌آموزان عادی جدا شوند؟

رئیس اداره آموزش و پرورش استنثایی خوزستان با تاکید بر لزوم آموزش دانش‌آموزان دیرآموز در مدارس عادی گفت: بچه‌های دیرآموز در تعامل با بچه‌های عادی آموزش می‌بینند اما جداسازی آن‌ها باعث دور شدن‌شان از بچه‌های دیگر می‌شود. علی ممبینی با اشاره به نحوه آموزش دانش‌آموزان "دیرآموز" یا به اصطلاح دانش‌آموزان "مرزی" اظهار کرد: برای دانش‌آموزان دیرآموز مدارس خاصی نداریم البته در سطح کشور، بخش خصوصی مراکز فراگیران مرزی را راه‌اندازی کرده است هر چند تعداد این مراکز محدود است. وی با بیان اینکه جایگاه دانش‌آموزان دیرآموز در کلاس‌های عادی است، افزود: اعتقاد داریم که جایگاه بچه‌های دیرآموز، بین دانش‌آموزان عادی است زیرا تفاوتی با آن‌ها ندارند و از طرف دیگر حضور دانش‌آموزان دیرآموز در کنار دانش‌آموزان عادی، موجب می‌شود که این دو از هم بیاموزند.

چرا کیفیت آموزشی مدارس دولتی پایین است؟

چرا کیفیت آموزشی مدارس دولتی پایین است؟

معاون پیشین آموزش و پرورش به تشریح عوامل موثر در تنزل کیفیت مدارس دولتی و راهکارهای رفع آن پرداخت. رضوان حکیم زاده معاون پیشین آموزش و پرورش و استاد دانشگاه درباره کیفیت آموزشی مدارس دولتی و وجود الگوی برتر کیفیت آموزشی بیان کرد: با کالایی شدن آموزش، مدارس دولتی با الگوی مناسب آموزشی چندان شناخته نشده‌اند و این به معنای نبود مدرسه دولتی مناسب نیست. وی گفت: بودجه تنها عامل در کیفیت محسوب نمی‌شود؛ محیط یاددهی و یادگیری با کیفیت در کنار عناصر تاثیرگذاری چون نیروی انسانی، مدرسه، محیط علمی، میزان مشارکت خانواده در کنار منابع و امکانات عوامل موثر در کیفیت به شمار می‌روند. حکیم زاده بیان کرد: اگر بخواهیم به کیفیت مدارس دولتی بپردازیم باید تمام عوامل را در نظر بگیریم تا فقدان زمینه‌هایی که موجب می‌شود مدارس دولتی آنطور که باید و شاید تاثیر نداشته باشند، تعیین شوند. معاون پیشین وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر همه امکانات و منابع فیزیکی و فناورانه را هم داشته باشیم؛ اما معلمان توانمند و دانش‌آموزان در طیف‌های مختلف کنار همدیگر وجود نداشته باشند، کیفیت چندانی را ملاحظه نخواهیم کرد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: