ثبت نام کتب درسی از اول اردیبهشت 1404

رده: خبر
زمان:

آغاز ثبت‌نام کتاب‌های درسی از اول اردیبهشت 1404

به گزارش پانا، ثبت‌نام کتاب‌های درسی برای پایه‌های مختلف از اول اردیبهشت 1404 آغاز می‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند از طریق سامانه ثبت‌نام یا از طریق مدرسه محل تحصیل نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند. ادارات آموزش و پرورش موظف به اطلاع‌رسانی و ثبت سفارش بر اساس فرض قبولی دانش‌آموزان در سال جاری هستند. در صورت عدم قبولی، امکان اصلاح و تغییر پایه هنگام ویرایش سفارش وجود خواهد داشت.

اجرای مطلوب «نماد» نیازمند یک عزم جدی است؛

اجرای مطلوب «نماد» نیازمند یک عزم جدی است؛

به گزارش پانا، مسعود شکوهی، مشاور وزیر آموزش و پرورش، در نشست تخصصی برنامه نماد تأکید کرد که این طرح به دلیل ماهیت بین‌بخشی و ابتکاری خود، با چالش‌هایی روبه‌رو بوده اما همچنان یک تجربه موفق محسوب می‌شود. وی بر اهمیت همکاری بین‌بخشی، استفاده از روش‌های نوین و بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌ها و متخصصان برای اجرای بهتر این برنامه تأکید کرد. شکوهی همچنین نماد را مأموریت اصلی آموزش و پرورش و مورد تأیید مقام معظم رهبری دانست که اجرای مطلوب آن نیازمند عزم جدی است.

پذیرش دانش‌آموزان مستعد محروم در مدارس غیردولتی و هیات‌امنایی

پذیرش دانش‌آموزان مستعد محروم در مدارس غیردولتی و هیات‌امنایی

به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس غیردولتی، اعلام کرد که برخی مدارس غیردولتی بدون دریافت شهریه اقدام به پذیرش دانش‌آموزان مستعد محروم کرده‌اند و این روند در حال گسترش است. وی به مدرسه راه ایمان اشاره کرد که در مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان خدمات آموزشی رایگان ارائه می‌دهد. همچنین در شهرهایی مانند مهاباد، کرمان و خوی برخی مدارس غیردولتی بدون دریافت شهریه از این دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند. محمودزاده از همکاری با کمیته امداد برای پوشش همه دانش‌آموزان مستعد تحت حمایت این نهاد خبر داد و افزود که این اقدام در مدارس نمونه دولتی و سمپاد نیز به‌صورت رایگان انجام می‌شود. وی تأکید کرد که با شناسایی فعال دانش‌آموزان مستعد محروم، مانع از بازماندن آن‌ها از تحصیل در مدارس برتر کشور خواهند شد.

ساماندهی حدود 7 هزار کلاس درس با تراکم بالای 35 نفر

به گزارش ایسنا، خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی مدارس، اعلام کرد که مدارس کانکسی با بیش از 10 دانش‌آموز، مدارس سنگی ناایمن و پروژه‌های نیمه‌تمام بالای 50 درصد در اطلس نظام مسائل قرار گرفته‌اند و برنامه‌ریزی شده تا این مدارس تا مهر سال آینده جمع‌آوری شوند. وی از هوشمندسازی مدارس، ارتقای تجهیزات آموزشی و افزایش سرانه فضای آموزشی در مناطق دارای کمتر از سه مترمربع سرانه خبر داد. همچنین 2 هزار مدرسه سنگی و کانکسی، 7 هزار کلاس پرتراکم و 2500 پروژه نیمه‌تمام در دستور کار ساماندهی قرار دارند. خان‌محمدی تأکید کرد که نظام مسائل استان‌ها به‌صورت منطقه‌ای رصد می‌شود و خیرین نیز در پاسخ به درخواست رئیس‌جمهور، بیش از 17 درصد مشارکت بیشتری در توسعه فضاهای آموزشی داشته‌اند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: