جای مدارس انیمیشن در نظام آموزشی کشور خالی است

رده: خبر
زمان:
جای مدارس انیمیشن در نظام آموزشی کشور خالی است

به گزارش ایرنا، رضا منتظری مقدم مشاور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و عضو هیئت انتخاب یازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران، گفت: درمیان آثار هنرمندان داخلی که به دبیرخانه‌ی یازدهمین جشنواره‌ی پویانمایی تهران رسیده است، تنوع تکنیکی و ارتقای کیفی کاملأ به چشم می‌آمد که نشان از ظرفیت بالای هنرمندان برای تولید انیمیشن با استانداردهای جهانی است. این درحالی است که مراکز آموزشی، نهادهای فرهنگی و بخش خصوصی که به سرمایه‌گذاری در هنر و صنعت انیمیشن علاقه‌مند هستند، هم‌تراز با جایگاه واقعی انیمیشن در سپهر فرهنگی هنری کشور حرکت نکرده‌اند.

یازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی پویانمایی

یازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی پویانمایی تهران از تاریخ 12 اسفند تا 16 اسفند 97 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزار می‌شود. در این جشنواره که در خیابان حجاب برگزار می‌گردد، آثار برگزیده‌ی داخلی و خارجی در چندین بخش، میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان خواهد بود.

اهمیت جایگاه انیمیشن در جامعه‌

منتظری مقدم با اشاره به این که در گذر زمان؛ اهمیت، ضرورت و جایگاه انیمیشن در میان جامعه‌ی فرهنگی هنری ما تا حد زیادی تثبیت شده است، عنوان کرد: آن‌چه که در مقایسه‌ی آثار داخلی و خارجی بیشتر به چشم می‌آمد، ضعف سرمایه‌گذاری و ضعف در ایده بود. وی درباره‌ی راه‌کارهایی برای از بین بردن چالش‌های مطرح شده گفت: توجه به مضامین بومی و بیان هنرمندانه‌ی دغدغه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی داخلی، باعث غنی شدن آثار ما خواهد شد. متاسفانه در این حوزه هنوز به جایگاه دل‌خواهی نرسده‌ایم. هم‌چنین هزینه‌های بالای تولید و فقدان نگاه منظومه‌ای به هنر و صنعت انیمیشن، گاهی سبب ایجاد مشکلات سرمایه‌گذاری می‌شود که حمایت بخش خصوصی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و اصلاح روی‌کردها می‌تواند به شکوفایی و رشد این هنر و صنعت کمک کند.

استاندارد بالای انیمیشن های خارجی

مقدم درباره‌ی انیمیشن‌های خارجی ارسال شده به این دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: آثار خارجی رسیده به این دوره از جشنواره، در حالت کلی، از سطح استاندارد بالا و کیفیت مناسبی برخوردار بودند که البته در بخش دانش‌جویی تنوع و جذابیت بیشتری دیده می‌شد که نشان از سرمایه‌گذاری بالا و حجم چشم‌گیر فعالیت مدارس انیمیشن در دنیا دارد.

جای خالی مدارس انیمیشن در کشور

رضا منتظری مقدم مشاور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و عضو هیئت انتخاب یازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی پویانمایی تهران، اظهار داشت: با مرور آثار ارسال شده‌ی دانش‌جویان خارجی، به جشنواره‌ی بین‌المللی پویانمایی تهران، شاهد آن هستیم که آنان علاوه بر تولید آثار کوتاه با تکنیک‌های مختلف، زمینه‌ی خلاقانه‌ای برای ایده‌پردازی و ذوق‌آزمایی محتوایی فراهم آمده است. این امر، نشان از توجه ویژه به این هنر و صنعت دارد؛ و گواه بر جای خالی مدارس انیمیشن در کشور می‌باشد؛ چرا که آموزش، مهم‌ترین مولفه در کیفیت‌بخشی آثار این حوزه است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: