جدیدترین خبرها از کنکور دی ماه

رده: خبر
زمان:

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد نوبت اول آزمون سراسری به شیوه جدید در اواخر دی ماه 1401 و نوبت دیگر آزمون تیرماه 1402 برگزار می‌شود و اعلام نتایج در شهریورماه خواهد بود.

جدیدترین خبرها از برگزاری کنکور دی ماه 1401

جدیدترین خبرها از برگزاری کنکور دی ماه 1401

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره برگزاری نوبت اول کنکور سراسری گفت: کنکور سراسری دی ماه فقط در دروس تخصصی برگزار می‌شود. وی افزود: کنکور 1402 با 60 درصد تأثیر قطعی آزمون سراسری و 40 درصد تأثیر سوابق تحصیلی در دو نوبت برگزار خواهد شد. پورعباس تصریح کرد: نوبت اول کنکور سراسری به شیوه جدید در اواخر دی ماه 1401 و نوبت دیگر آزمون تیرماه 1402 برگزار می‌شود و اعلام نتایج در شهریورماه خواهد بود. ایشان یادآور شد که آزمون سراسری در دونوبت فقط برای دروس تخصصی برگزار می‌شود و دروس عمومی از سوابق تحصیلی گرفته خواهد شد.

راه حل جدید برای ترمیم نمره کنکوری‌ها

راه حل جدید برای ترمیم نمره کنکوری‌ها

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: فقط یک فرصت برای ترمیم نمره داده می‌شود و تعیین هزینه آن هم به خود استان ها سپرده شده است. او با بیان اینکه تصمیم‌های جدید برای ترمیم نمره پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: از جمله پیشنهادات این است که دیپلمه‌های قبل از سال 1384 بتوانند در قالب ترمیم نمره، تولید سابقه کنند. وی ادامه داد: مورد بعدی این بود که فارغ‌التحصیلان نظام قدیم در پیشنهاد جدید، نیاز به درخواست کمیسیون ندارند. رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «از چه زمانی افراد می‌توانند برای ترمیم رتبه اقدام کنند؟»، گفت: اینکه فقط داوطلبان می‌توانند در امتحانات نهایی خرداد شرکت کنند یا در امتحانات شهریور و دی نیز این امکان فراهم باشد، در دست بررسی است چون یک بحث این بود که هم‌ترازی امتحانات مطرح است.

تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور

تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تغییرات کنکور سراسری از سال آینده گفت دروس عمومی از کنکور حذف شده‌اند، ولی از پایه دهم، یازدهم و دوازدهم حذف نشده‌اند و به‌صورت تشریحی در قالب امتحانات نهایی، سنجیده می‌شوند. نوری ادامه داد: به نظر می‌رسد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه‌ای است که خوبی‌هایی برای دانش‌آموز دارد. اینکه دانش‌آموز به بخشی از سوالات به صورت تشریحی در قالب امتحانات نهایی پاسخ می‌دهد یعنی یک لایه عمیق‌تر ورود کرده است. آزمون‌ها تشریحی و استاندارد شده‌اند که امسال برای خارج از کشور به صورت نمونه انجام دادیم و تصحیح الکترونیکی از سوی مصححین انجام شد. چون می‌دانستیم مصوبه از سال آینده اجرا می‌شود، این کار را به صورت آزمایشی انجام دادیم. وی درباره حذف دروس عمومی از کنکور سراسری نیز گفت: دروس عمومی از کنکور حذف شده‌اند ولی از پایه دهم، یازدهم و دوازدهم حذف نشده‌اند و به صورت تشریحی در قالب امتحانات نهایی، سنجیده می‌شوند.

نحوه رسیدگی به مغایرت معدل پذیرفته شدگان کنکور 1401

نحوه رسیدگی به مغایرت معدل پذیرفته شدگان کنکور 1401

حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در مورد مغایرت معدل پذیرفته‌شدگان در رشته محل‌های پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1401، گفت: امکان ویرایش معدل‌های کل و کتبی داوطلبان طی چهار نوبت هنگام ثبت‌نام، ویرایش، دریافت کارت ورود به جلسه و انتخاب رشته در سال 1401 وجود داشت و همان‌گونه که پیش از این بارها اعلام شده بود داوطلبان در صورت مغایرت معدل باید نسبت به رفع آن و اعلام معدل نهایی اقدام کنند. وی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های ارسالی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، در کد رشته محل‌هایی که تعداد پذیرفته‌شدگان آن‌ها از ظرفیت مندرج در دفترچه کمتر بوده است، نیازی به بررسی معدل توسط دانشگاه‌ها وجود ندارد و این کد رشته محل‌ها در اختیار دانشگاه‌ها است و ثبت نام و ادامه تحصیل این داوطلبان با هر معدلی در این کد رشته محل‌ها بلامانع است. مروتی گفت: در سایر رشته محل‌ها بر اساس بخش‌نامه‌های سازمان سنجش، اعلام مغایرت معدل صرفاً از طریق دانشگاه یا موسسه قبولی از طریق پرتال ارتباطی صورت می‌پذیرد و سیستم در حال حاضر برای همه مؤسسات فعال است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: