جذب دانشجویان نخبه در دانشگاه فرهنگیان

رده: خبر
زمان:

جذب دانشجویان نخبه در دانشگاه فرهنگیان

رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان، در خصوص جذب دانشجویان نخبه از سایر دانشگاه‌ها به دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: با توجه به نیاز شدید آموزش و پرورش به نیروی انسانی، آئین‌نامه‌ای تصویب کرده‌ایم که بر اساس آن، استعدادهای برتر دانشجویی برای معلمی جذب خواهند شد. وی افزود: این آئین‌نامه به گونه‌ای طراحی شده است که دانشجویان نخبه پس از دو سال و گذراندن حداقل 50 واحد درسی می‌توانند در فراخوان‌های دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند. وی ادامه داد: دانشجویان به مدت 24 ماه تحت بورسیه آموزش و پرورش قرار می‌گیرند و در دو سال پایانی تحصیل، حدود 500 ساعت آموزش‌های تربیتی، فرهنگی، مهارتی، کارآموزی و کارورزی را در تابستان و پایان هفته‌ها دریافت خواهند

دانش‌آموزان به موزه تاریخ طبیعی می‌روند؛

دانش‌آموزان به موزه تاریخ طبیعی می‌روند؛

برگزاری اردوی علمی برای آشنایی دانش‌آموزان با موزه تاریخ طبیعی و محیط زیست با هدف آموزش حفاظت از تنوع زیستی و تأکید بر سلامت محیط زیست آغاز می‌شود. رییس گروه توسعه سواد محیط زیستی مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان از برگزاری اردوی علمی آموزشی برای دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوره دوم ابتدایی همزمان با روز کودک و محیط زیست (16 مهرماه) خبر داد.

آغاز ثبت نام پذیرفته‌شدگان کاردانی فنی و حرفه‌ای و موسسات غیرانتفاعی

آزمون کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال 1403 آغاز شده و پذیرفته‌شدگان باید از 14 مهر برای ثبت‌نام اقدام کنند. آزمون کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای (ملی مهارت) و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال 1403 (اعم از رشته‌های تحصیلی با آزمون یا رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار گرفته است. پذیرفته‌شدگان باید برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام از فردا یکشنبه به تاریخ 1403/07/15 به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی مراجعه نمایند.

افزایش نرخ پوشش در مناطق دو‌زبانه، نرخ تکرار پایه را کاهش می‌دهد؛

افزایش نرخ پوشش در مناطق دو‌زبانه، نرخ تکرار پایه را کاهش می‌دهد؛

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، رضوان حکیم‌زاده در میزگرد آموزشی و علمی «بررسی راهکارهای ارتقای کیفیت و تقویت مدارس دولتی»، ضمن اشاره به لزوم نهادینه‌شدن عدالت آموزشی در سراسر کشور به‌طور خاص در مناطق محروم، بر پوشش حداکثری کودکان در کودکستان‌ها تأکید کرد و گفت: حضور در کودکستان نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده تحصیلی کودکان دارد. وی از کاهش حدود 30 درصدی نرخ پوشش کودکان در کودکستان‌ها خبر داد: تا پایان دولت دوازدهم، پوشش کودکان در کودکستان‌ها به عدد 72.1 درصد رسیده بود و در بسیاری از مناطق کم‌برخوردار و محروم این نرخِ پوشش، عددی بالای 90 درصد را نشان می‌داد؛ با این حال، این عدد در سال جاری تنها کمی بیشتر از 40 درصد است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: