جزئیات برگزاری امتحانات نهایی دی‌ماه

رده: خبر
زمان:

ضوابط برگزاری امتحانات نهایی، ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات دروس نهایی شاخه‌های تحصیلی در دی ماه 1401 از سوی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش اعلام شد.

جزئیات برگزاری امتحانات نهایی دی‌ماه

جزئیات برگزاری امتحانات نهایی دی‌ماه

محسن زارعی در بخشنامه‌ای خطاب به مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، ضوابط برگزاری امتحانات نهایی، ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات دروس نهایی شاخه‌های تحصیلی در دی ماه 1401 را بدین شرح اعلام کرد: در اجرای بند 5 ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از ضوابط ساماندهی سنجش، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، دارندگان مدرک پایان تحصیلات دوره متوسطه و دانش‌آموزان شاخه‌های فنی‌وحرفه‌ای، کاردانش و دانش‌آموزان شاخه نظری داوطلب آزمون سراسری در گروه غیرمتناظر با رشته تحصیلی خود، برای ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم نمرات در امتحانات نهایی و براساس شیوه‌نامه‌ای که متعاقبا ارسال می‌شود، شرکت می‌کنند. به این نکته باید اشاره کرد که به منظور ایجاد سوابق تحصیلی متقن که از ضریب تمیز و تشخیص قابل قبول برخوردار باشد، سؤالات امتحانات نهایی مفهومی و منطبق با اهداف برنامه درسی طراحی می‌شوند. همچنین مدارس در اسرع وقت برنامه را بدون تغییر در محل مناسب نصب کرده و تاریخ و زمان برگزاری امتحانات هر رشته را به اطلاع تمامی دانش‌آموزان داوطلبان آزاد و متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات برسانند. امتحانات مذکور از روز شنبه سوم دی ماه آغاز و تا روز دوشنبه، بیست و ششم همان ماه ادامه خواهد داشت.

مدارس ابتدایی در استان‌های تهران و البرز روز چهارشنبه غیرحضوری شدند؛

مدارس ابتدایی در استان‌های تهران و البرز روز چهارشنبه غیرحضوری شدند؛

کارگروه اضطرار آلودگی هوا اعلام کرد: مقطع ابتدایی استان‌های تهران و البرز به جز پردیس، دماوند، فیروزکوه روز چهارشنبه (نهم آذر) غیرحضوری شد. جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا روز سه شنبه برگزار شد و بر اساس مصوبات این کارگروه، چهارشنبه 9 آذر در همه شهرستان‌های استان تهران و البرز به جز پردیس، دماوند و فیروزکوه مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها تعطیل و مقطع ابتدایی غیرحضوری و به صورت مجازی دایر است. بر همین اساس، فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز روز پنجشنبه ممنوع است. همچنین از شهروندان تقاضا می‌شود از تردد غیرضروری اکیدا خودداری کنند.

جزییات تغییرات کتب درسی از سال آینده

جزییات تغییرات کتب درسی از سال آینده

حجت الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به دو تغییر کتاب‌های درسی در سال تحصیلی آینده گفت: تغییرات بنیادی از سال 1403 آغاز می‌شود، همچنین کاهش تعداد کتاب‌های درسی در حال بررسی است. در همین ارتباط وی درباره تغییرات کتاب‌های درسی اظهار کرد: بازنگری سالانه کتاب‌های درسی امکان پذیر نیست، حدود 300 عنوان کتاب داریم و تغییر سالانه آن‌ها ممکن نیست، البته الویت‌بندی کرده‌ایم و کتاب‌هایی که نیازمند تغییرات بیشتر هستند در اولویت قرار دارند. وی افزود: هم اکنون دو طرح کلان را پیگیری می‌کنیم. نخست، تغییرات کتاب‌های درسی در برخی محورها برای سال تحصیلی آینده. در تمام پایه‌های تحصیلی کتاب‌هایی در اولویت تغییر قرار دارند. البته تغییرات بنیادی و اساسی کم است. لطیفی گفت: طرح دوم که تمرکز جدی ما بر آن قرار دارد، بازنگری عناوین و کتاب‌های درسی در تمام دوره‌های تحصیلی است، پیش‌بینی می‌کنم از سال 1403 نتیجه آن به مدارس برسد و تحولی مشابه آن‌چه سال 1390 در حوزه کتاب‌های درسی ایجاد شد را از این سال شاهد باشیم.

تغییرات در شیوه‌نامه امتحانات دانش‌آموزان

تغییرات در شیوه‌نامه امتحانات دانش‌آموزان

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه امتحانات دی ماه دانش‌آموزان از شنبه 3 دی ماه با دروس ریاضیات گسسته، ریاضی 3 و ریاضی و آمار 3 آغاز می‌شود، اظهار کرد: این امتحانات تا روز دوشنبه 26 دی ادامه دارد و با دروس علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی 3 و احکام 3 پایان می‌پذیرد. وی ادامه داد: در این امتحانات، دانش‌آموزانی که امتحانات پایه دوازدهم دارند و همچنین داوطلبانی که درخواست ایجاد سابقه تحصیلی دارند و می‌خواهند ترمیم نمره داشته باشند، شرکت می‌کنند. وی به تصحیح امتحانات دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و افزود: امسال تصحیح الکترونیکی امتحانات را در کل کشور در امتحانات دی ماه به صورت آزمایشی پیاده‌سازی می‌کنیم و از هر استان، یک حوزه امتحانی را تحت پوشش تصحیح الکترونیکی قرار می‌دهیم.

اختصاص 5 دقیقه از زمان کلاس به بازی کردن در دبستان‌ها

اختصاص 5 دقیقه از زمان کلاس به بازی کردن در دبستان‌ها

معصومه نجفی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره اهمیت بازی در یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی گفت: کلید واژه بازی در آموزش دوره ابتدایی به قدری مهم است که در اسناد بالادستی نیز آمده است، باید توجه داشته باشیم که موقعیت یادگیری دانش‌آموزان دوره ابتدایی را در قالب بازی فراهم کنیم تا یادگیری به نحو بهتری صورت گیرد، زیرا دانش‌آموزان به وسیله بازی نشاط می‌یابند و دانش‌آموزی که حالش خوب باشد قطعاً در یادگیری موفق‌تر خواهد بود. وی افزود: خانه‌ای با عنوان خانه اسباب بازی در مدارس باید ایجاد شود و برای این کار باید اتاقی در مدارس پیش‌بینی کرد. نجفی ادامه داد: در حال حاضر بازی‌هایی را از معاونت تربیت بدنی دریافت کرده‌ایم که قابلیت اجرا در کلاس درس را دارد، بنابراین معلم در کلاس درس 45 دقیقه‌ای بین دو موقعیت یادگیری می‌تواند به مدت 5 دقیقه دانش‌آموز را با یکی از بازی‌های تعریف شده به نشاط بیاورد تا فضای فکری او را از یک موقعیت یادگیری به موقعیت دوم یادگیری هدایت کند. وی تأکید کرد: شاید بازی از نگاه بزرگسالان بازی باشد اما برای بچه‌ها مفهوم زندگی را دارد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: