جزئیات تولید سابقه تحصیلی برای کنکوری‌ها

رده: خبر
زمان:

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، روند تولید «سابقه تحصیلی برای داوطلبان کنکور» را تشریح و از طرح پیشنهادات جدیدی به شورای عالی آموزش و پرورش برای ترمیم معدل داوطلبان در شاخه‌های مختلف تحصیلی خبر داد و تاکید کرد که نگرانی از بابت ترمیم معدل و تولید سابقه تحصیلی برای کسانی که می‌خواهند در کنکور شرکت کنند وجود ندارد.

جزئیات تولید سابقه تحصیلی برای کنکوری‌ها

جزئیات تولید سابقه تحصیلی برای کنکوری‌ها

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، درباره‌ی سابقه تحصیلی گفت: در خرداد ماه که دانش‌آموزان امتحان نهایی می‌دهند، سابقه تحصیلی برایشان تولید می‌شود و در آزمون دی، رتبه‌ای برای داوطلب تعیین نمی‌شود، بلکه نمره و تراز در آزمون مشخص می‌شود. یک نوبت آزمون هم در تیرماه داریم و بعد از آزمون تیرماه، رتبه نهایی اعلام می‌شود. ایشان با بیان اینکه در آن زمان، اگر فردی در هر دو نوبت شرکت کرده باشد، نمره بالاتر را برایش لحاظ می‌کنند و اگر تنها در یک نوبت شرکت کرده باشد، نمره همان آزمون را برایش درنظر می‌گیرند و دیگر تفاوتی ندارد که آزمون دی باشد یا تیرماه اظهار کرد: هر دو آزمون به یک اندازه مهم هستند و این‌طور نیست که مثلا آزمون تیرماه‌، آزمون اصلی باشد یا برعکس. در واقع کنکور دو بار برگزار می‌شود، اما در هرسال هر داوطلب یک بار اجازه انتخاب رشته دارد که آن هم در مردادماه انجام خواهد شد.

توصیه‌های برای استفاده از شبکه شاد

توصیه‌های برای استفاده از شبکه شاد

تیم پشتیبانی شاد به منظور حفظ امنیت و صیانت از حریم خصوصی دانش‌آموزان، معلمان و کاربران شاد و جلوگیری از سوء‌استفاده از حساب کاربری مخاطبانش، نکات زیر را متذکر شد:

  • هر کس به طور غیرمجاز به حساب کاربری شخص دیگر در هر پیام‌رسان از جمله شاد، وارد شود مجرم شناخته شده و به حبس و یا پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شود.
  • هرگونه پیام جهت دریافت کد تایید، تقلبی و برای دسترسی به حساب شما و سوء‌استفاده از آن است. تحت هیچ‌شرایطی نباید پیامک‌های ارسالی از شبکه شاد برای دیگران ارسال شود.
  • هیچ یک از مسئولین آموزش و پرورش و مدیران و متصدیان شاد، تحت هیچ‌شرایطی از مخاطبین و کاربران تقاضای ارسال کد تایید شما جهت ورود به حساب کاربری شاد را نمی‌کنند. کد تایید صرفا متعلق به شماست و هرگونه پیام برای دریافت آن قطعا برای سوء استفاده است.
  • در صورت مشاهده این گونه پیام‌ها ضمن گزارش تخلف از طریق شاد، نسبت به مسدود کردن کاربر اقدام کنید.
  • برای اطمینان از عدم دسترسی دیگران به حساب شما و یا در صورت ورود شخص دیگر به حساب‌تان، لازم است از قسمت تنظیمات حریم خصوصی و امنیت/ امنیت/ دستگاه‌های فعال، گزینه غیرفعال کردن سایر دستگاه‌ها را بزنید.
  • در صورتی که امکان دسترسی به حساب کاربری مقدور نبود، از طریق مرکز تماس شبکه شاد به شماره زیر بدون پیش‌شماره برای تهران و با پیش‌شماره 021 برای سایر استان‌ها اقدام کنید: مرکز تماس شاد 43081

طرح شهاب و شناسایی دانش‌آموزان با استعداد

طرح شهاب و شناسایی دانش‌آموزان با استعداد

طرح شهاب از سوی بنیاد ملی نخبگان با همکاری وزارت آموزش و پرورش به‌منظور شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در سراسر کشور در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم تا پایان سال تحصیلی در حال اجرا است. بنیاد ملی نخبگان هدف اصلی از اجرای این برنامه را شناسایی و تدوین اطلس استعدادی دانش‌آموزان برتر کشور و هدایت آن‌ها در مسیر شکوفاسازی استعدادهای دانش‌آموزان عنوان کرده است. در واقع این برنامه، مهم‌ترین برنامه شناسایی مستعدان برتر در عرصه آموزش عمومی و اولین همکاری گسترده بنیاد ملی و وزارت آموزش و پرورش کشور است که از سال 93 در کشور اجرا می‌شود. فرهاد بشیری، عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر شناسایی استعدادها از دوران کودکی و نوجوانی در طرح شهاب، اجرای این برنامه را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: این طرح از سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته است و هدف از اجرای طرح این بود که در آموزش و پرورش بستری فراهم شود تا رسالت اصلی آن که شناسایی و هدایت استعدادها است در تمام مدارس تحقق یابد.

شرایط ایجاد سابقه تحصیلی برای داوطلبان کنکور دی ماه

شرایط ایجاد سابقه تحصیلی برای داوطلبان کنکور دی ماه

اخیرا سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای از داوطلبان کنکور 1402 خواسته است، همه داوطلبان نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند. در همین ارتباط، محسن زارعی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با صدا و سیما گفته است: داوطلبان کنکور دی ماه که فاقد سوابق تحصیلی هستند باید در امتحانات نهایی آموزش و پرورش از سوم تا 26 دی ماه جاری شرکت کنند. این افراد به مدارس ویژه داوطلبان آزاد مراجعه و برای درخواست ایجاد سابقه تحصیلی به تعداد دروس لازم ثبت نام کنند، سپس در کنار سایر دانش‌آموزان در امتحانات دی ماه شرکت خواهند کرد. رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: داوطلبانی که در برخی دروس امتحانات نهایی سابقه تحصیلی ندارند و فارغ‌التحصیلان قبل از سال 84 می‌توانند برای شرکت در امتحانات نهایی دی ماه اقدام کنند و باید برای بهره‌مندی از سهم 40 درصدی نمرات امتحانات نهایی نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کنند.

برگزیدگان جشنواره فیلم مدرسه از دل مدارس استعداد درخشان

برگزیدگان جشنواره فیلم مدرسه از دل مدارس استعداد درخشان

امیرحسین اخوین دبیر هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه در مراسم اختتامیه این جشنواره که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره در جمع 700 نفره دانش‌آموزان هستیم. این رویداد فقط یک جشنواره نیست، بلکه یک رویداد استعدایابی است که دانش‌آموزان برگزیده از کل کشور شناسایی می‌شوند. دانش‌آموزان در کارگاه‌های مختلفی توانمند می‌شوند تا به نقطه بالندگی برسند. وی افزود: برگزیدگان این جشنواره از دل مدارس استعدادهای درخشان انتخاب شده است. سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای این کار بسیار زحمت کشید همچنین شبکه امید در این سال‌ها همواره همراه جشنواره بود. حوزه هنری، شهرداری تهران و تشکل‌های دانش‌آموزی و در راس آن سازمان هلال احمر از حامیان برگزاری این جشنواره بودند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: