شناسایی استعدادهای جوان در جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا

رده: خبر
زمان:

مهدی رشیدی جهان، دبیر علمی پنجمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا اظهار داشت: جشنواره ابن سینا در روزهای 21 و 22 فروردین ماه سال 1399 برگزار خواهد شد و در این جشنواره قرار است بیش از 1100 پروژه‌ی عملی، پژوهشی و کسب و کار دانش آموزی ارائه شود که همگی آن‌ها با دقت بسیار زیادی داوری خواهند شد. هدف از برگزاری جشنواره دانش آموزی ابن سینا، شناسایی استعدادهای مختلف و عملی کردن ایده‌های آن‌ها برای ساخت آینده‌ی ایران، در بین نوجوانان و جوانان است. از طرف دیگر با برگزاری این جشنواره جوانان با رشته های مختلف دانشگاهی نیز آشنا می شوند و آن ها به صورت علمی و عملی تجربه می کنند.

شناسایی استعدادهای جوان در جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا

پروژه‌های برگزیده در جشنواره‌های بین‌المللی

مهدی رشیدی بیان کرد: در جشنواره دانش آموزی ابن سینا از پروژه‌های برگزیده بعد از داوری تقدیر خواهد شد و مقالات برتر را در مجلات معتبر بین‌المللی چاپ خواهیم کرد. در این جشنواره دانش آموزانی که جز کسب و کارهای برتر هستند را به شتاب‌دهنده‌های معتبر معرفی می‌کنیم. هم‌چنین برگزیدگان این جشنواره به مسابقات و جشنواره‌های بین‌المللی اعزام خواهند شد. وی ادامه داد: در دوره‌های قبل، برگزیدگان جشنواره دانش آموزی ابن سینا توانستند 15 مدال طلا، 9 مدال نقره و 11 مدال برنز را در جشنواره‌های جهانی کسب کنند. این برگزیدگان هم‌چنین موفق شدند جایزه‌ی ویژه‌ی برترین ایده‌ی جهان و انجمن زنان کار آفرین جهان را در جشنواره‌های بین‌المللی دریافت کنند.

جشنواره ابن سینا، اولین رویداد مبتنی بر آموزش

دبیر علمی پنجمین جشنواره‌ی ملی دانش آموزی ابن سینا بیان کرد: تعدادی نمایشگاه با حضور تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات آموزشی و صنایع مرتبط با عنوان «نمایشگاه مدرسه‌ی هزاره‌ی سوم» در حاشیه‌ی جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا برگزار می‌شود. وی ادامه داد: جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا اولین رویداد مبتنی بر آموزش به حساب می‌آید که در آن برای آماده‌سازی دانش آموزان در جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا در سراسر کشور آموزش‌های تخصصی ارائه می‌شود. هم‌چنین برای برقراری عدالت در سراسر کشور و برای دانش آموزانی که به منابع علمی و آموزشی دسترسی ندارند نیز اقداماتی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و سازمان‌های علمی و تحقیقاتی دیگر انجام می‌شود.

محورهای جشنواره‌ی ملی دانش آموزی ابن سینا

رشیدی جهان درباره‌ی محورهای جشنواره‌ی ملی دانش آموزی ابن سینا گفت: محورهای این جشنواره شامل فیلم کوتاه و انیمیشن که در دو بخش فیلم و انیمیشن برگزار می‌شوند که برگزیدگان آن به جشنواره فیلم کوتاه رومانی اعزام خواهند شد. ماراتون محتوی دیجیتال که برگزیدگان آن به مسابقات تکنولوژی اطلاعات رومانی اعزام می‌شوند، ماراتون کسب و کار دانش آموزی که در مدرسه‌ی کسب و کار مجازی آموزش‌های تخصصی را خواهند دید و برگزیدگان آن توسط شتاب‌دهنده‌های معتبر حمایت می‌شوند، ماراتون برنامه‌نویسی که برنامه‌نویسی پایتون را به صورت تخصصی به دانش آموزان آموزش می‌دهند و برگزیدگان آن نیز به مسابقات جهانی رومانی اعزام می‌شوند.

سمینارهای علمی

دبیر علمی جشنواره هم‌چنین ادامه داد: از دیگر محورهای جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا، سمینارهای علمی که در رشته‌های 10 گانه برگزار می‌شوند و برگزیدگان آن به مسابقات بین‌المللی کره‌ی جنوبی و اسپانیا اعزام خواهند شد. المپیادهای علمی علوم پایه که آموزش آن به صورت تئوری و آزمایشگاهی است و برگزیدگان آن‌ها به کالج علمی پژوهشی روسیه اعزام می‌شوند. وی هم‌چنین آخرین محور این جشنواره را دستاوردها و اختراعات عنوان کرد و گفت: برگزیدگان طلایی و نقره‌ای این بخش نیز به مسابقات جهانی اختراعات سنگاپور و کروواسی اعزام می‌شوند.

شناسایی استعدادهای جوان در جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا

زمان ثبت نام و مقاطع تحصیلی مجاز

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره‌ی ملی دانش آموزی ابن سینا جواد بقایی، درباره‌ی زمان ثبت نام و مقاطع تحصیلی مجاز به ثبت نام اظهار داشت: جشنواره‌ی ملی دانش آموزی ابن سینا در تاریخ 21 و 22 فروردین ماه سال 1399 برگزار می‌شود که ویژه‌ی تمامی مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم می‌باشد. زمان ثبت نام از 28 آبان تا 20 دی ماه سال 1398 است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و سازمان‌های علمی و تحقیقاتی دیگر از این جشنواره حمایت می‌کنند.

سامانه‌ی ثبت نام این جشنواره

آقای بقایی درباره ی ویژگی‌های این جشنواره گفت: جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا دارای سامانه‌ی خاصی برای ثبت نام مراکز آموزشی و پژوهشی و ارائه خدمات به آن‌ها است. در این جشنواره ثبت اختراعات، مقالات، دریافت گواهی نامه ثبت اختراع نیز انجام می‌گیرد. هم‌چنین با توجه به اضافه شدن یک بخش نمایشگاه جانبی به جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا، به برگزیدگان این جشنواره مدال و تقدیرنامه و به مدارس برگزیده مدال‌های ویژه، همراه با تقدیرنامه‌های رسمی اعطا می‌گردد. وی در پایان گفت: تعداد مدارس شرکت‌کننده در دوره‌ی چهارم جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا بیش از 700 مدرسه بوده که در آن بیش از 5000 دانش آموز حضور داشتند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: