جمع‌آوری نقدهای دانش‌آموزان بر کتب درسی

رده: خبر
زمان:

جمع‌آوری نقدهای دانش‌آموزان بر کتاب‌های درسی

جمع‌آوری نقدهای دانش‌آموزان بر کتاب‌های درسی

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور در جمع تشکل‌های دانش‌آموزی خراسان رضوی در صفحه شخصی خود در ویراستی در این باره نوشت: روز پنج‌شنبه مهمان تشکل‌های دانش‌آموزی خراسان رضوی بودم، هر بار که با فرزندان عزیز ایران عزتمند گفت‌وگو می‌کنم بیش از پیش به آینده این کشور امیدوار می‌شوم. وی افزود: یکی از ابتکارات آن‌ها این بود که همه تشکل‌ها با نام سردار شهیدسلیمانی و با عنوان قرارگاه شهید سلیمانی متحد شده بودند. وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اینکه تریبون‌های آزاد دانش‌آموزی به فرزندان ما کمک خواهد کرد تا گفتمان‌سازی را از دوران مدرسه یاد بگیرند گفت: باید به ترویج این فرهنگ کمک کرد. باید اجازه داد این نسل نوجوان و ارزشمند در ساختن آینده خود موثر باشد. صحرایی در ادامه نوشت: لذا در این نشست پیشنهاد دادم سازمان دانش‌آموزی به نمایندگی از تشکل‌های دانش‌آموزی نقدهای وارد بر کتاب‌های درسی را با نظرخواهی از دانش‌آموزان کشور جمع‌آوری کنند و در جلسه‌ای با مؤلفان کتب درسی به اشتراک بگذارند.

تمدید مهلت ثبت اطلاعات شهریه مدارس غیردولتی تا 25 خرداد

تمدید مهلت ثبت اطلاعات شهریه مدارس غیردولتی تا 25 خرداد

اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: ثبت اطلاعات شهریه سال تحصیلی 1403-1402 تا 25 خرداد ماه 1402 تمدید شد و کلیه موسسان محترم نسبت به تکمیل و ارسال اطلاعات قبل از پایان زمان مذکور اقدام کنند. مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به تاکید معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی مبنی بر ابلاغ شهریه سال تحصیلی 1402-1403 تا پایان خردادماه 1402، زمان فوق قابل تمدید نیست.

آغاز غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان

آغاز غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، اصغر باقرزاده درباره اجرای طرح غربالگری روانی و اجتماعی دانش‌آموزان گفت: حدود یک ماه است که سامانه به صورت آزمایشی در دو استان تهران و گلستان فعال شده است. مرحله اول نماد، غربالگری است. غربالگری در دوره ابتدایی توسط معلمان و خانواده‌ها و در متوسطه توسط معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان انجام می‌شود. وضعیت روانی و اجتماعی دانش‌آموز را می‌سنجیم و آنها را در دسته‌های سالم، در معرض خطر، آسیب‌دیده و دارای فوریت‌های روانی تقسیم‌بندی می‌کنیم. وی در پاسخ به اینکه آیا غربالگری ادامه مسیر اورژانس دانش‌آموزی است؟ گفت: خیر، 1570 یا همان اورژانس دانش‌آموزی یک سامانه اطلاع‌رسانی است. ما مجموعه مراکز مشاوره، اورژانس اجتماعی و نماد را داریم و اینها همه ذیل سامانه نماد تجمیع می‌شوند. باقرزاده افزود: دانش‌آموزی که دارای فوریت‌های اجتماعی روانی است به نهادهایی که باید مداخله کنند معرفی می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به بهزیستی، قوه قضائیه، پلیس و یا مراکز مبارزه با مواد مخدر و بازپروری اشاره کرد.

عودت شهریه اضافی به خانواده‌ها

عودت شهریه اضافی به خانواده‌ها

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز شهریه مدارس غیردولتی ابلاغ نشده است، تاکید کرد پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان باید بر اساس شهریه سال قبل صورت پذیرد و شهریه اضافه و خارج از ضوابط و مقررات سازمان که از خانواده‌ها گرفته شده باشد باید عودت داده شود. احمد محمودزاده ضمن بررسی شهریه مصوب و شهریه فوق برنامه این مجتمع با تعدادی از اولیا به طور تصادفی تماس گرفت و از روند پیش‌ثبت‌نام فرزندان آن‌ها در این مجتمع و شهریه پرداختی آن‌ها مطلع شد. محمودزاده در خصوص این بازدید گفت: بازدید دوره‌ای و سرزده برای سال تحصیلی آینده را مدتی است آغاز کرده‌ایم و هدف، رصد فعالیت‌های مدارس غیردولتی به صورت کامل است که ضمن برجسته‌سازی اقدامات کیفی مثبت، جلوی اشتباهات احتمالی گرفته شود. وی افزود: یکی از نکاتی که در بازرسی‌ها تاکید داریم، تفکیک شهریه مصوب و شهریه فوق برنامه است. مدارس باید برای شهریه‌ای که از خانواده‌ها دریافت می‌کنند، برنامه‌های مشخص و اجرا شده داشته باشند و به هیچ عنوان نباید وجوهی اضافه بر شهریه و خارج از ضوابط و مقررات دریافت کنند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: