حذف زیرگروه‌ها از کنکور

رده: خبر
زمان:

رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت آموزشی گفت: زیرگروه‌ها از کنکور حذف شده است، زیرا داوطلبی که برای کسب رشته موردنظر در زیرگروه خاص تمرکز می‌کرد و احیاناً اگر درس را در آزمون خراب می‌کرد، در زیرگروه‌های دیگر شانسی نداشت و باعث می‌شد که فرصت‌ها را از دست دهد.

حذف زیرگروه‌ها از کنکور

حذف زیرگروه‌ها از کنکور

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت آموزشی گفت: موضوع کنکور یک مسئله برای نظام تعلیم و تربیت شده بود و این را لمس می‌کنید که دانش‌آموز به‌ویژه در پایه دوازدهم که باید در کلاس درس مستقر باشد، مطابق برنامه درسی امور را پیش ببرد و اهدافی که وضع شده را کسب کند و پس از آن خروجی آموزش و پرورش رسمی باشد. وی همچنین گفت: زیرگروه‌ها حذف شده است، زیرا داوطلبی که برای کسب رشته موردنظر در زیرگروه خاص تمرکز می‌کرد و احیاناً اگر درس را در آزمون خراب می‌کرد، در زیرگروه‌های دیگر شانسی نداشت و باعث می‌شد که فرصت‌ها را از دست دهد. زارعی اضافه کرد: هر سال میانگین معدل دانش‌آموزان مقطع دوره دوم متوسطه رو به کاهش است، چون این موضوع نقطه تمرکز محصلین نیست و ما آنان را با معیار دیگری می‌سنجیم و وقتی به دانش‌آموز می‌گوئیم که مسئله اصلی کتاب و برنامه درسی نظام آموزش و پرورش نیست و سنجش آن‌ها، آزمون تستی است که بر اساس آن آینده‌شان رقم بخورد و این مباحث برای خانواده و دانش‌آموز مسئله شده است، بنابراین به مدارس منتقل و از مدرسه مطالبه می‌شود که کلاس کنکور بگذارید و زمان دروس بدون تأثیر در آزمون سراسری را کنار بگذارند و ساعت‌ها به دروسی که مؤثر است تخصیص داده شود.

اعلام برنامه امتحانات نهایی دی ماه دبیرستانی‌ها

اعلام برنامه امتحانات نهایی دی ماه دبیرستانی‌ها

مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، برنامه امتحانات نهایی دی ماه دانش‌آموزان پایه دوازدهم متوسطه شاخه نظری را اعلام کرد. بر اساس برنامه اعلامی از سوی مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم روزانه و بزرگ‌سالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه در دی ماه 1401 از روز شنبه سوم دی ماه آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه، بیست و ششم دی ماه ادامه خواهد داشت.

آغاز سنجش سلامت پیش‌دبستانی‌ها از اواخر آذر ماه

آغاز سنجش سلامت پیش‌دبستانی‌ها از اواخر آذر ماه

حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره آغاز سنجش سلامت کودکان پیش‌دبستانی گفت: امسال شیوه سنجش در مقایسه با گذشته تغییر کرده و زمان آغاز آن 6 ماه زودتر یعنی از آذرماه است، لذا بازه زمانی طولانی‌تری را در اختیار خواهیم داشت. وی گفت: آغاز زودتر سنجش سلامت نوآموزان باعث می‌شود از فرصت تابستان برای برنامه‌ریزی درباره دانش‌آموزانی که دیرآموز تشخیص داده می‌شوند، استفاده کنیم. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین گفت: فراخوان عمومی برای مراجعه خانواده‌ها به پایگاه‌های سنجش سلامت از اواخر آذرماه اعلام خواهد شد و خانواده‌ها به دو شیوه می‌توانند اقدام کنند. نخست؛ مدیر مرکز پیش‌دبستانی برای دانش‌آموزان وقت می‌گیرد و دوم؛ خانواده‌ها با مراجعه به سایت اعلام شده، مرکز سنجش مورد نظر را انتخاب و زمان مراجعه را تعیین می‌کنند. طریفی حسینی بیان کرد: نوآموزان مراکز پیش‌دبستانی از سن 4 سال به بعد در راستای سیاست تشخیص و مداخله بهنگام می‌توانند در طرح سنجش سلامت شرکت کنند البته اولویت با کودکان 5 تا 6 سال است.

جزئیات تاثیر معدل در کنکور

جزئیات تاثیر معدل در کنکور

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در گردهمایی کارشناسان سنجش و ارزشیابی تحصیلی استان اصفهان با اشاره به تغییرات حاصل شده در آزمون سراسری توسط مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: تغییراتی در آزمون سراسری اتفاق افتاده و خیلی از دانش‌آموزان از جزئیات تغییرات مطلع نیستند و مدیران در خط مقدم آگاهی‌بخشی هستند؛ زارعی گفت: دروس عمومی حذف نشده است؛ سهم دروس عمومی در آزمون سراسری سال‌های گذشته بین 17 تا 23 درصد بوده و الان سهم آن به 26 درصد افزایش‌یافته است و به‌جای آنکه در یک آزمون تستی بسنجیم به‌صورت تشریحی و باتوجه‌به اهداف تعریف شده آن را می‌سنجیم و حذفی اتفاق نیفتاده است، تضعیف هم نشده و تقویت انجام‌گرفته است و از 40 درصد، 26 درصد سهم دروس عمومی است و 14 درصد سهم دروس اختصاصی است که سهم دروس عمومی از دروس اختصاصی بیشتر است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: