حل مشکل انتخاب رشته برخی داوطلبان کنکور

رده: خبر
زمان:

مشکل انتخاب رشته برخی داوطلبان کنکور حل شد؛

فرآیند «انتخاب رشته کنکور 1403» برای برخی داوطلبان با مشکلی عجیب مواجه شده است. به این صورت که افرادی که سال گذشته در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی پذیرفته شده‌اند، نمی‌توانند از تراز کنکور امسال خود برای انتخاب رشته استفاده کنند! این در حالی است که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تراز نمرات هر فرد در کنکور باید به مدت دو سال اعتبار داشته باشد. سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام کرد: براساس مصوبات جلسه روز سه‌شنبه 20 شهریورماه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به اطلاع داوطلبان آزمون سراسری سال 1403 می‌رساند در آزمون سراسری سال 1403 پذیرش همه پذیرفته‌شدگان تمامی دوره‌های رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی یا داروسازی در آزمون سراسری سال 1402 همچنین تمامی پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال 1402 که در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی یا علوم انسانی آزمون سراسری سال 1403، رتبه کشوری کمتر از 10 هزار کسب کرده‌اند و در سال 1403 انتخاب رشته می‌کنند، به‌صورت افزایش ظرفیتی ویژه و اضافه بر ظرفیت اعلامی در دفترچه آزمون سراسری سال 1403 انجام می‌شود.

«زنگ شکوفه‌ها» 27 شهریور نواخته می‌شود؛

«زنگ شکوفه‌ها» 27 شهریور نواخته می‌شود؛

معاون وزیر آموزش و پرورش رضوان حکیم‌زاده در خصوص نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها و بازگشایی مدارس گفت: «جشن شکوفه‌ها روز سه‌شنبه، 27 شهریور برگزار می‌شود که روز آغاز به کار مدارس برای کلاس اولی‌ها است. همچنین سال تحصیلی جدید هم روز یک‌شنبه، اول مهر آغاز می‌شود.» وی با بیان اینکه جشن شکوفه‌ها با حضور وزیر آموزش و پرورش در یکی از مدارس شهر تهران برگزار خواهد شد، افزود: «هر مدرسه با توجه به امکاناتش برنامه‌های خاصی خواهد داشت. بسیار مهم است که محیط مدرسه آمادگی لازم جهت فضای فیزیکی، معلمان، کادر مدرسه، خانواده و دانش‌آموزان را برای آغاز سال تحصیلی داشته باشد.»

فرصت ترمیم معدل در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم فقط «یک‌بار»

فرصت ترمیم معدل در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم فقط «یک‌بار»

محسن زارعی درباره امتحانات نهایی گفت: «برنامه‌ریزی برای امتحانات نهایی در سال آینده به نحوی انجام می‌شود که آزمون‌های سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم با یکدیگر تداخلی نداشته باشند. این برنامه امسال نیز اجرا شد و روزهای امتحانات نهایی و ساعات آن به شکلی بود که برخوردی با یکدیگر نداشته باشد.» رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش افزود: «خرداد ماه امسال امتحانات نهایی سال تحصیلی 1403-1402 طوری برنامه‌ریزی شده بود که پایه دهم و یازدهم در یک روز و در دو نوبت متفاوت برگزار شود. همچنین امتحانات نهایی پایه دوازدهم در روزهای دیگر برگزار می‌شد. دانش‌آموزان خرداد 1403 هم می‌توانستند در هر سه پایه تحصیلی برای امتحانات نهایی اقدام کرده و در آن شرکت کنند.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: