دانشجو معلمان فراتر از روش های تدریس سنتی، دست به خلاقیت می‌زنند

رده: مقاله
زمان:

معلمان معمولا برای تدریس از همان روش های تدریس سنتی استفاده می‌کنند، اما گاهی برخی از معلمان با ابتکار و خلاقیتی که به خرج می‌دهند؛ از روش های تدریس سنتی فراتر می‌روند و گاه این پیشروی سبب یک اختراع می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم به برخی از دستاوردهای دانشجو معلمانی بپردازیم که 3 تا 4 سال آتی می‌خواهند در کلاس درس حاضر شوند، ولی روش تدریس آن‌ها از همین حالا پیداست و کاملا متفاوت از روش های تدریس سنتی است. این دانشجو معلمان، فراتر از روش های تدریس سنتی پیش‌رفتند و با ابتکار و خلاقیتی که به کار بردند توانستند به چالش‌هایی که در حوزه‌های دیگر وجود داشت، کمک کنند.

آموزش الفبا به صورت الکترونیکی

آموزش الفبا به صورت الکترونیکی

عباس وصالی دانشجوی ترم سوم دانشگاه فرهنگیان در رشته ادبیات پردیس همدان، که در همین آغاز تحصیلش، موفق به طراحی اپلیکیشنی شده است تا دانش‌آموزان کلاس اول، بتوانند روشی جدید و متفاوت را، در یادگیری و آموزش الفبا تجربه کنند. وصالی که به گفته‌ی خودش به صورت اتفاقی وارد این رشته شده است، توانسته یک فلش کارت هوشمند الفبا با تکنولوژی «واقعیت افزوده» طراحی کند. در کنار اپلیکیشن واقعیت افزوده، فلش کارت‌هایی قرار دارد که حروف الفبا و مثال‌هایی روی آن درج گشته است. بعد از نصب نرم افزار در گوشی همراهتان، اگر دوربین گوشی را در فاصله‌ی مناسبی از فلش کارت‌ها قرار دهید، می‌توانید اطلاعات روی کارت‌ها را به صورت سه بعدی ببینید. البته این تنها کاربرد فلش کارت‌ها نیست. در این فلش کارت‌های هوشمند الفبا، برای کودکان کلاس اولی، بازی هم طراحی شده است. به این صورت که حروف الفبای فارسی، در قالب تصویرهای سه بعدی حیوانات قابل نمایش است که این روش سبب بهبود و افزایش قدرت ادراک شنیداری و تجسم‌سازی ذهن کودکان می‌شود.

نانو سنسور تصفیه پساب

دانشجو معلمان، با توجه به مضرات سرب و اثرات مخرب آن، تلاش کردند بازهم فراتر از روش های تدریس سنتی و فراتر از یک معلم، پیش‌روند و به حل چالش‌های زیست محیطی بپردازند. بر این اساس 3 نفر از دانشجو معلمان پردیس‌های شهید چمران و شهید بهشتی، با ابزاری ساده، نمونه‌کاری برای حمایت از آموزش فناوری نانو در مدارس ساختند که با روشی جدید، تصفیه آب و پساب را انجام می‌دهد.

کفش گرم و سرد شونده

امیررضا جهان‌پناه از دانشجو معلمان مبتکر دانشگاه فرهنگیان پردیس اردبیل است که موفق به خلق دو اختراع گشته است. وی با استفاده از مدار نسوز و مقاوم در برابر سرما و گرما، موفق به طراحی کفشی شده که با دمای بدن تنظیم می‌شود و درون آن از ماژول‌های گرم‌کن و سردکن استفاده شده است. ابتکار دوم جهان‌پناه، رکعت‌سنج دیجیتالی است که در آن از لامپ‌های LED و مدارهای الکتریکی استفاده شده است. این رکعت‌سنج دیجیتالی به این صورت کار می‌کند که تعداد رکعت‌های نماز را بر روی صفحه‌ی نمایش نشان می‌دهد و پس از اتمام نماز به طور اتوماتیک خاموش می‌شود.

نانو برانکارد هوش‌مند

نانو برانکارد هوش‌مند

امیرحسین قرائی از دیگر دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، موفق به طراحی برانکارد هوش‌مندی شده که به گفته‌ی خودش از زمان دانش‌آموزی طراحی این برانکارد هوش‌مند را آغاز کرده است. این برانکار هوش‌مند ضد آب و خون و هر مایع دیگر است و به‌طور هوش‌مند علائم حیاتی بدن (نبض و دما) را اندازه‌گیری می‌کند و ضریب خطای اندازه‌گیری این دو فاکتور را توسط انسان، به حداقل می‌رساند. هم‌چنین از فشارهای احتمالی به نخاع جلوگیری می‌کند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: