دانش‌آموزان باید واکسن آنفلوانزا بزنند؟

رده: خبر
زمان:

دانش آموزان باید واکسن آنفلوانزا بزنند؟

دانش آموزان باید واکسن آنفلوانزا بزنند؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تأکید بر این که باید از حضور دانش‌آموزان دارای علائم سرماخوردگی در مدرسه اجتناب شود؛ گروه‌های هدف و شرایط تزریق واکسن آنفلوانزا به دانش‌آموزان را تشریح کرد. حسین فرشیدی به مناسبت بازگشایی مدارس درباره لزوم رعایت بهداشت و سلامت در مدارس اظهار کرد: سلامت دانش‌آموزان در مدارس همواره از موضوعات مورد تاکید وزارت بهداشت بوده است و در این راستا، وزارت بهداشت در هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش و با همراهی دانش‌آموزان، نقش خود را به عنوان متولی و حافظ سلامت جامعه در پیشبرد برنامه سلامت دانش‌آموزی، ایفا می‌کند. وی افزود: با ورود به فصل جدید و تغییرات آب و هوایی، ممکن است با بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی و آنفلوانزا بیشتر مواجه شویم که برای پیشگیری از آن‌ها مخصوصاً در کودکان و دانش‌آموزان رعایت برخی نکات ضروری است.

فراهم شدن تسهیلات «سربازی» برای دانش‌آموختگان فنی حرفه‌ای

فراهم شدن تسهیلات «سربازی» برای دانش‌آموختگان فنی حرفه‌ای

در حال حاضر 37 درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها در حال تحصیل هستند که بر اساس برنامه هفتم توسعه بایستی ظرفیت برای حضور 50 درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای فراهم شود. مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: یکی از تسهیلاتی که درصدد هستیم برای دانش‌آموختگان رشته‌های فنی حرفه‌ای فراهم شود گذراندن دوره «سربازی» به‌عنوان سرباز صنعت، سرباز کشاورزی، سرباز شرکت دانش‌بنیان است تا موانع به‌کارگیری این نیروها در سازمان‌ها رفع شود. عباس بیات در مورد واکاوی نظام آموزش‌وپرورش در حوزه فنی حرفه‌ای و کاردانش بیان کرد: از مزیت‌های تحصیل در هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای این است که فارغ‌التحصیلان می‌توانند پس از کسب دیپلم به دلیل اینکه مهارت لازم برای شاغل شدن را فراگرفته‌اند بلافاصله مشغول به کار شوند و یا از طریق کنکور سراسری در دانشگاه‌های دولتی برای ادامه تحصیل پذیرش شوند. وی با تأکید بر اینکه مسیر تحصیل در دانشگاه و توسعه آموزش عالی فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش فراهم است افزود: برای هنرجویان دبیرستان‌ها این امکان فراهم است که در رشته تخصصی خود بدون کنکور در مقاطع کاردانی و کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

راه‌اندازی پزشک مدرسه

راه‌اندازی پزشک مدرسه

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این وزارت‌خانه سه تفاهم‌نامه با وزارت بهداشت امضا کرده است گفت در یکی از این تفاهم‌نامه‌ها درخواست شده که خانه‌های بهداشت با مدارس شبکه شوند و باید پزشک مدرسه را راه‌اندازی کرد. رضامراد صحرایی در دیدار دبیران کل و اعضای شورای مرکزی تشکل‌های فرهنگیان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه همه ما نیازمند گفت‌وگو هستیم، اظهار کرد: خانواده‌ها در تعلیم و تربیت باید نقش‌آفرینی کنند. ما نباید نقش قیم را ایفا کنیم. بخش قابل توجهی از تربیت بر عهده خانواده است و خانواده باید نقش‌آفرینی کند. در ساختار رسمی، خانواده کمرنگ شده بود و حال می‌خواهیم برگردانیم. باید از مردم برای ارتقای برخی از زیرساخت‌های تعلیم و تربیت کمک بگیریم. وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید به مساله همگان تبدیل شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است، باید اهمیت وزارت‌خانه آموزش و پرورش به طور خاص دیده شود. تمام حرف همه مسئولان این است که آموزش و پرورش باید مساله همگان باشد.

ورود 5 هزار دانش‌آموز جدید به هنرستان‌های نمونه دولتی

ورود 5 هزار دانش‌آموز جدید به هنرستان‌های نمونه دولتی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از حمایت همه‌جانبه این معاونت نسبت به توسعه و تجهیز هنرستان‌ها خبر داد و گفت برای امسال حدود 5 هزار دانش‌آموز که در آزمون مدارس نمونه دولتی شرکت کرده بودند، وارد هنرستان‌های نمونه دولتی شدند تا در آن‌جا به ادامه تحصیل بپردازند. محمدمهدی کاظمی گفت: «در رویکرد تحولی جدید، هدف، فرهنگ‌سازی در انتخاب رشته و توجه خود دانش‌آموزان و اولیا به رشته‌های هنرستا‌نی بود که به لطف خدا این رویکرد در همان روزهای اول ثبت‌نام مدارس اثر خود را گذاشت؛ برای مثال برخی از هنرستان‌ها در کمترین زمان ممکن شاهد حضور و ثبت‌نام دانش‌آموزانی با معدل بالای 19 بود.» وی ادامه داد: «همچنین بسیاری دیگر از دانش‌آموزان نیز بودند که تقاضای ثبت‌نام در هنرستان را داشتند، چرا که به اهمیت موضوع مهارت‌آموزی پی برده بودند.» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از پیش نسبت به توسعه هنرستان‌ها و رشته‌های موجود اهتمام می‌ورزیم، اظهار کرد: «برای امسال حدود 5 هزار دانش‌آموز که در آزمون مدارس نمونه دولتی شرکت کرده بودند، وارد هنرستان‌های نمونه دولتی شدند تا در آن‌جا به ادامه تحصیل بپردازند.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: